Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-29@20:06:28 GMT

اظهارنظر کرملین درباره بازداشت شهروندان روس

تاریخ انتشار: ۹ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۰۵۷۸۵

اظهارنظر کرملین درباره بازداشت شهروندان روس

خبرگزاری ایسنا: به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، این اظهارات دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین در بحبوحه تحقیقات درخصوص مشارکت احتمالی بیش از ۳۰ مزدور روس در تدارکات برای حملات تروریستی مطرح شد.

دولت بلاروس معتقد است که این شهروندان روس که روز چهارشنبه بازداشت شده‌اند اعضای گروه شبه‌نظامی واگنر هستند و برخی از آنها در اقدامات خصمانه در دونباس شرکت داشته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پسکوف به خبرنگاران گفت: در حال حاضر شاهد ادعاهای افترا آمیز هستیم مبنی بر اینکه برخی سازمان‌های روس افرادی را به بلاروس می‌فرستند تا اوضاع را در آنجا بی‌ثبات کنند. بدون شک این چیزی جز تهمت و افترا نیست. روسیه و بلاروس با یکدیگر متحد هستند. ما نزدیک‌ترین شرکا به یکدیگر هستیم به همین خاطر دیگر جای سوالی باقی نمی‌ماند. بدون شک شفاف‌سازی درباره این رویداد درخصوص بازداشت اتباع روس لازم و ضروری است. امیدواریم اطلاعاتی بدست آوریم که به ما در درک این مساله کمک کند.

وی افزود: ما انتظار داریم پس از مذاکرات دیمیتری مزنتسف، سفیر روسیه در بلاروس با مقامات وزارت امور خارجه بلاروس و ارتباطات میان سرویس‌های ویژه این دو کشور اطلاعات جامع و کاملی بدست آوریم.

پسکوف در ادامه گفت: ما انتظار داریم که حقوق شهروندان روسی بازدات شده به طور کامل رعایت شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: روسیه برنامه آمریکا برای خروج نیروهایش از آلمان را موضوعی کاملا مربوط به روابط دوجانبه میان برلین و واشنگتن می‌بیند اما معتقد است که هیچ تهدید واقعی که حضور نظامی آمریکا در اروپا را توجیه کند، وجود ندارد.

پسکوف تاکید کرد: این یک موضوع داخلی آمریکا و یک موضوع روابط دوجانبه میان واشنگتن و برلین است. ما در این روابط دخالتی نمی‌کنیم و درخصوص آن اظهار نظر نمی‌کنیم. ما همواره گفته‌ایم که هرچقدر تعداد نیروهای آمریکایی در قاره اروپا کمتر باشد، اوضاع اروپا آرام‌تر است. این موضع ما کاملا برای همه مشخص است، به ویژه از زمان پایان جنگ سرد هیچ خطر و تهدید جدی در این قاره وجود ندارد.

منبع: فردا

کلیدواژه: کرملین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۰۵۷۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت دانشجویان دانشگاه آزاد گنبدکاووس از جنبش ضدصهیونیستی دانشگاه‌های آمریکا و اروپا

ایسنا/گلستان دانشجویان و اساتید دانشگاه آزاد اسلامی گنبدکاووس امروز با تجمعی از جنبش ضد صهیونیستی دانشجویان در دانشگاه‌های آمریکا و اروپا و مردم‌ مظلوم فلسطین دفاع کردند.

حاضران در این تجمع با شعارهای مرگ بر آمریکا ، مرگ بر اسرائیل و مرگ بر انگلیس به جنبش دانشگاهی آمریکا و اروپا در نفی ظلم و کشتار مردم بی دفاع غزه و فلسطین پرداختند.

دانشگاه های آمریکا از هفته گذشته شاهد اعتراضات سراسری دانشجویان و اساتید در اعتراض به سیاست های حمایت دولت از رژیم صهیونیستی در جنگ با غزه هستند و در این اعتراضات بسیاری از دانشجویان و اعضای هیات علمی بازداشت شده اند که خانم نوئل مک کافی رئیس گروه فلسفه دانشگاه اموری یکی از این بازداشت شدگان است.

تظاهرات گسترده دانشجویان علیه تهاجم وحشیانه رژیم صهیونیستی به غزه که از دانشگاه کلمبیا در نیویورک آغاز شد، در مدت کوتاهی به چهل دانشگاه دیگر در آمریکا و سایر کشورها از جمله فرانسه، کانادا و استرالیا نیز سرایت کرده است.

اما آنچه این روزها در دانشگاه‌های آمریکایی و کشورهای غربی می‌گذرد، نشان‌ می‌دهد انقلابی بی‌سابقه برای تبدیل شدن به یکی از درس‌های ضدصهیونیستی تاریخ معاصر شکل گرفت.

این خیزش دانشجویی چنان زلزله‌ای به پا کرده که دولت آمریکا با خشونت هر چه تمام‌تر برای مقابله با این موج عظیم دانشجویی دست به کار شده‌ و حتی اخیرا تهدید به ارسال نیروهای گارد ریاست‌جمهوری کرده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حمایت دانشجویان دانشگاه آزاد گنبدکاووس از جنبش ضدصهیونیستی دانشگاه‌های آمریکا و اروپا
  • وحشت بلومبرگ از قدرت ائتلاف‌سازی ایران
  • پسکوف: ترس به جان اوکراینی‌ها افتاده؛ باید کار را تمام کنیم
  • هشدار تند کرملین به توقیف‌کنندگان غربی دارایی‌های روسیه
  • روس‌ها: ترس به جان اوکراینی‌ها افتاده است/ باید کار را تمام کنیم
  • چین از اتحادیه اروپا می‌خواهد تا سیاست‌های تجاری «تبعیض آمیز» را متوقف کند
  • جزئیات توافق آمریکا و عربستان برای سازش میان ریاض و تل‌آویو
  • کرملین: انگلیس مانع توافق آتش‌بس اوکراین شد
  • مسکو: انگلیس مذاکرات صلح اوکراین را خراب کرد
  • کرملین: روسیه و چین فشارهای غرب را تحمل می‌کنند