Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-05-05@03:12:59 GMT

هشدار چین نسبت به تشدید تنش در رابطه با انگلیس

تاریخ انتشار: ۹ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۰۶۴۸۰

هشدار چین نسبت به تشدید تنش در رابطه با انگلیس

به گزارش حوزه سایر رسانه ها خبرگزاری تقریب، «لیو شیائو مینگ» سفیر چین در انگلیس در جریان نشست خبری در لندن در ارتباط با تشدید تنش در روابط کشورش و انگلیس هشدار داد.

مسئله ممنوعیت مشارکت «هوآوی» در پروژه مخابراتی نسل پنجم شبکه تلفن همراه و مداخلات لندن در امور هنگ کنگ از جمله مهمترین موضوعات مورد تنش در روابط انگلیس و چین عنوان شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گفته سفیر چین، این کشور تغییری نکرده است و این انگلیس است که تغییر کرده و لندن لازم است تا مسئولیت همه مشکلات موجود در روابط دو طرف را بپذیرد.

سفیر چین همچنین در ادامه گفت: برخی سیاستمداران انگلیس همچنان به ذهنیت جنگ سرد چسبیده‌اند، آنها دارند با موضوع ادعایی تهدید چین، بازی می‌کنند و چین را دولت خصم می‌بینند و به جدا شدن کامل از چین تهدید می‌کنند و حتی بر از سرگیری جنگ جدید با چین تاکید دارند.

لیو شیائو مینگ در ادامه تاکید کرد که این چین نیست که خواستار شروع جنگ سرد جدید است بلکه آنهایی که آن سوی اقیانوس آرام هستند چنین جنگی را دنبال می کنند.

به نظر بسیاری از تحلیلگران، با اوج گرفتن اختلافات میان چین و انگلستان بر سر مسایل اقتصادی و سیاسی، روابط دو کشور به پایان عصر طلایی نزدیک شده است.

انگلیس برخلاف برخی از کشورهای اروپایی از جمله فرانسه که همچنان با شرکت هواوی کار می کنند اعلام کرده است از پایان سال جاری میلادی بسیاری از بخش های ارتباطی و همکاری با این شرکت چینی از جمله در زمینه توسعه شبکه نسل پنجم پرسرعت قطع می شود.

این کشور بخصوص با طرح این موضوع که هنگ کنگی ها پس از تصویب قانون امنیتی در کنگره ملی خلق چین می توانند تابعیت انگلستان را دریافت کنند و صاحب گذرنامه آن کشور شوند پکن را خشمگین کرده به طوری که چین در روزهای اخیر چندین هشدار به لندن داده است.


 

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۰۶۴۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکست حزب حاکم محافظه‌کار انگلیس در انتخابات محلی

بر اساس نتایج اولیه انتخابات محلی در انگلستان و ولز که امروز جمعه توسط رسانه‌ها گزارش شد، حزب حاکم محافظه‌کار در حال از دست دادن کرسی‌های شوراهای محلی و واگذاری آنها به مخالفان است.

به گزارش ایسنا، با شمارش بیش از نیمی از آرا، محافظه‌کاران تاکنون ۲۵۹ کرسی را از دست داده‌اند، در حالی که حزب کارگر ۱۰۹ کرسی را به دست آورده است.

به گزارش اسپوتنیک، در همین حال لیبرال دموکرات‌ها ۳۸ کرسی را کسب کردند، در حالی که سبزها توانستند ۲۸ کرسی دیگر را به دست آورند و ۸۰ کرسی به نامزدهای مستقل تعلق گرفت.

علاوه بر این، محافظه‌کاران اکثریت را در شش شورای محلی از دست دادند و حزب کارگر اکثریت را در هفت شورا به دست آورد. حزب کارگر همچنین در انتخابات میان‌دوره‌ای بلکپول جنوبی بر محافظه‌کاران پیروز شد و کرسی در پارلمان بریتانیا به دست آورد و «کریس وب» نامزد حزب کارگر ۵۸.۹ درصد آرا را در مقایسه با رقیب محافظه‌کار (۱۷.۵ درصد) خود کسب کرد.

انتخابات محلی در انگلستان و ولز روز پنجشنبه برگزار شد. شهروندان باید به ترکیب ۱۰۷ شورا و مجمع لندن رأی می‌دادند و ۱۱ شهردار از جمله شهردار لندن و ۳۷ کمیسر پلیس را انتخاب می‌کردند. در همین روز، انتخابات میان دوره‌ای برای کرسی حوزه انتخابیه بلکپول جنوبی هم برگزار شد.

قبل از انتخابات، محافظه‌کاران ۹۸۹ کرسی از ۲۶۰۰ کرسی و حزب کارگر ۹۷۳ کرسی داشتند. نتایج نهایی قرار است روز شنبه اعلام شود.

در همین حال در پی شکست حزب حاکم محافظه‌کار در انتخابات محلی امید «صادق خان»، شهردار کنونی لندن از حزب کارگر برای ابقا در سمتش بیشتر شده است. نتیجه انتخاب شهرداری‌ها از جمله شهرداری لندن که مهمترین رقابت این دوره است، قرار است روز شنبه اعلام شود.

رقابت اصلی در شهر لندن بین سوزان هال از حزب حاکم محافظه‌کار و صادق خان، شهردار کنونی از حزب کارگر است.

صادق خان که از سال ۲۰۱۶ شهردار لندن است، برای سومین دوره نامزد شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • صادق خان با کسب سومین دور شهرداری لندن رکوردشکنی کرد
  • سلامی : مالیات باید بر عایدی سرمایه باشد و نه بر تورم/ طرحی به نام حمایت از محرومان، به کام یک درصد مرفه جامعه /هشدار نسبت به تشدید بحران در بازار مسکن
  • هشدار؛ تشدید فعالیت سامانه بارشی در کشور از فردا تا دوشنبه!
  • هشدار نسبت به تشدید فعالیت سامانه بارشی در کشور
  • شکست حزب حاکم محافظه‌کار انگلیس در انتخابات محلی
  • هشدار هواشناسی نسبت به تشدید فعالیت سامانه بارشی و آبگرفتگی معابر
  • هشدار تشدید بارش‌ها و سیل به ۱۶ استان کشور+ فیلم
  • چلسی دربی لندن را از تاتنهام برد
  • چراغ سبز لندن به تداوم همکاری‌های تسلیحاتی با اسرائیل
  • هشدار تشدید فعالیت سامانه بارشی؛ احتمال خسارت به محصولات کشاورزی