Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-05-01@05:08:55 GMT

عرضه ‌واکسن ‌کرونا ‌در روسیه ‌طی ‌دو ‌هفته ‌آینده

تاریخ انتشار: ۹ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۰۶۵۲۷

عرضه ‌واکسن ‌کرونا ‌در روسیه ‌طی ‌دو ‌هفته ‌آینده

روسیه قصد دارد با حذف برخی مراحل آزمایش واکسن کرونا آن را تا اواسط آگوست یعنی تا حدود دو هفته دیگر عرضه کرده و این واکسن را در اختیار اتباع خود قرار دهد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا  از سی ان ان، علی‌رغم ابهاماتی که در مورد امنیت و کارایی واکسن تولید شده توسط روس‌ها وجود دارد، روسیه قصد دارد به اولین کشور جهان مبدل شود که واکسن کرونا را به شهروندان خود تزریق می‌کند تا آنها در برابر این ویروس موذی مصون شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مقامات روس به شبکه سی ان ان گفته‌اند که امیدوارند تا ۱۰ آگوست این واکسن را آماده کنند. واکسن یادشده توسط مؤسسه گامالیا که در مسکو واقع است تولید شده و قرار است ابتدا به فعالان حوزه بهداشت و درمان که در خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا هستند، تزریق شود.

کریل دیمیتریو رئیس بنیاد دولتی رفاه روسیه که هزینه تولید این واکسن را متقبل شده این موفقیت را مشابه با لحظه پرتاب فضاپیمای اسپوتنیک روسیه به فضا توصیف کرده که موجب شگفتی آمریکایی‌ها شد. دولت روسیه تلاش زیادی برای تولید سریع این واکسن به‌عمل آورده تا برتری فناورانه روسیه بر آمریکا را ثابت کند.

در مورد ویژگی‌های علمی این واکسن خبری منتشر نشده و مراحل تست انسانی آن نیز کوتاه شده تا واکسن مذکور به سرعت روانه بازار شود.

در حال حاضر برخی کشورهای جان مرحله آزمایشی سوم این واکسن بر روی انسان‌ها را طی می‌کنند. اما روسیه بعد از تکمیل مرحله دوم آزمایش این واکسن تا سه روز دیگر بر روی سربازان خود، مرحله سوم آزمایش آن را همزمان با تزریق عمومی آن به کادر درمان این کشور تکمیل می‌کند.

مقامات روس می‌گویند علت تکمیل سریع این واکسن آن است که واکسن کرونای این کشور نسخه‌ای تحول یافته از واکسن دیگری است که قبلاً برای مقابله با بیماری دیگری به‌کار رفته بود.

شرکت مدرنا نیز که واکسن خود را با حمایت دولت آمریکا می‌سازد، واکسن کرونا را با تغییراتی بر روی واکسن ویروس MERS تولید می‌کند.

تا به حال بیش از ۲۰ کشور جهان شامل، هند، برزیل و عربستان سعودی برای خریداری واکسن کرونای روسیه اظهار علاقه کرده‌اند.

روسیه نرخ ابتلای بالایی به ویروس کرونا دارد و تعداد موارد تأیید شده این بیماری در روسیه از مرز ۸۰۰ هزار مورد گذشته است.

انتهای پیام/4127

منبع: آنا

کلیدواژه: روسیه واکسن کرونا واکسن کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۰۶۵۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید کیت‌های جداساز ویروس‌های بیماری‌زا در کشور

یکی از شرکت‌های فناور موفق به تولید کیت‌های استخراج DNA و RNA با یک بیستم قیمت نمونه‌های اروپایی شد.

به گزارش ایسنا، امیر شیرعلی‌زاده دزفولی، مدیرعامل این شرکت در این باره گفت: کیت‌های استخراج DNA و RNA ما یک بیستم کیت‌های اروپایی قیمت داشته و یک پنجم نمونه‌های چینی و تایوانی قیمت دارد. در واقع این کیت‌ها در عین حال که کیفیت بسیار بالایی دارند، از تمام نمونه‌های وارداتی ارزان‌تر هستند. این فناوری برای جداسازی انواع اسیدهای نوکلئیک ویروس‌های بیماری‌زا نظیر ایدز و آنفلوآنزا قابل استفاده است.

شیرعلی‌زاده افزود: تا پیش از این فقط کیت‌های استخراج RNA را تولید می‌کردیم، اما به تازگی فناوری استخراج DNA را نیز توسعه داده‌ایم و در نتیجه DNA و RNA را می‌توانیم استخراج کنیم. این کیت‌ها هم برای تشخیص در بیمارستان‌ها و هم آزمایشگاه‌های تشخیصی قابل استفاده هستند. از سوی دیگر در دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی نیز از این کیت‌ها برای مقاصد تحقیق و توسعه می‌توان استفاده کرد. ما براساس نیاز بازار تولید انجام می‌دهیم و تقریبا  ۵۰۰ واکنش در روز تولید داریم که این رقم در دوره کرونا تا ۵۰۰۰ واکنش نیز می‌رسید.

به نقل از ستاد نانو، وی با بیان اینکه در حال توسعه فناوری جداسازی سلول‌ها با ذرات مغناطیسی هستیم که این فناوری برای تشخیص و درمان سرطان بسیار کاربردی است، ادامه داد: کیت‌های آموزشی نانویی تولیدی ما عرضه شده است. این کیت‌ها هم در محیط‌های آموزشی نظیر مدرسه و هم خانه قابل استفاده هستند. این کیت‌ها برای دو گروه سنی ۱۲ تا ۱۸ سال و همچنین بالای ۱۸ سال تولید می‌شوند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آغاز عرضه خودروهای وارداتی برقی و بنزینی از یکشنبه هفته آینده
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است
  • عرضه خودروهای برقی از یک شنبه هفته آینده آغاز می‌شود
  • عرضه شمش طلای تولید داخل از هفته آینده در مرکز مبادله/ آغاز حراج سکه از ۱۷ اردیبهشت
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • تولید کیت‌های جداساز ویروس‌های بیماری‌زا در کشور
  • رئیسی هفته آینده به قم سفر می‌کند
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت