Web Analytics Made Easy - Statcounter

روزنامه «نیویورک تایمز» در گزارشی که امروز (پنجشنبه) در رسانه های عراق بازتاب داشت، واشنگتن را در قبال فساد اداری و مالی گسترده در عراق مسوول دانست.

این روزنامه اضافه کرده است که واشنگتن با سلطه بر میلیاردها دلار درآمدهای حاصل از فروش نفت عراق که در صندوق ذخیره فدرال آمریکا نگهداری می شود، در شیوع فساد اداری و مالی در این کشور نقش دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نیویورک تایمز با بیان اینکه طبقه سیاسی حاکم در عراق برای مسائل شخصی در طول سال های گذشته مرتکب فساد شده است، افزود: آمریکا نه تنها در پیوند با اشغال عراق که باعث ویرانی این کشور و نابودی اقتصاد آن شده بلکه با ارائه پول به طبقه سیاسی فاسد و چشم پوشی واشنگتن از فساد برخی متحدان خود در عراق، در گسترش این فساد نقش داشته است.
این روزنامه نوشت: بانک ذخیره فدرال آمریکا در نیویورک سالانه ۱۰ میلیارد دلار ارز ناشی از فروش نفت عراق به بانک های تجاری عراق تزریق می کند که باندهای پولشویی در عراق در طول سال های گذشته از این اموال بهره برده اند.
این نشریه آمریکایی افزود: برآورد درستی درباره دارایی های به سرقت رفته در عراق وجود ندارد زیرا این معامله ها به صورت نقدی انجام می شود و امکان به دست آوردن آمارها نیز سخت و مشکل است و بیشتر آمارهای دولتی غیر قابل استناد هستند اما گزارش ها حاکی است که به احتمال زیاد عراق ثروت های مالی خود را به صورت نامشروع بیش از هر کشور دیگر، در خارج خرج کرده است.
این روزنامه اضافه کرد: یکی از دولتمردان عراق که تجربه طولانی در امور دارایی دارد در گزارشی برای مرکز پژوهش آمریکایی «شورای آتلانتیک» برآورد کرده که عراقی ها بین ۱۲۵ تا ۱۵۰ میلیارد دلار در خارج از کشور دارایی دارند که اغلب این دارایی ها به صورت نامشروع به دست آمده اند.
نیویورک تایمز  افزود: برخی برآوردهای دیگر حاکی است که احتمالا حجم این دارایی ها در خارج به ۳۰۰ میلیارد دلار برسد که پیش بینی شده است که ۱۰ میلیارد دلار از این دارایی های به سرقت رفته در امور خرید املاک در لندن استفاده شده اما برآورد کامل این سرقت ها حاکی است که خسارت ها متوجه فرهنگ و جامعه عراق شده است.
این روزنامه گفته است: حیات سیاسی عراق شبیه جنگ باندها با بیگانگان است اما این ظاهر مضطرب در باطن، بسیار آرام و بستری برای سرقت ها و تاراج دارایی های عراق است.
به نوشته نیویورک تایمز، درآمدهای هر وزارتخانه، غنائمی است که به صورت توافق نانوشته، برای یک جریان خاص اختصاص می یابد.
این روزنامه افزود: یکی از وزیران اسبق عراق که شخصیتی متخصص در حوزه کار خود است و سال ها در خارج  زندگی کرده بعد از این که به وزارت رسید، متوجه شد که وزارتخانه اش دارویی را با قراردادی به ارزش ۹۲ میلیون دلار می خرد در صورتی که توانست همان قرار داد را به ارزش کمتر از ۱۵ میلیون دلار به دست آورد.
این وزیر که روزنامه نیویورک تایمز نام  او را منتشر نکرده افزوده است که بعد از اینکه این کار را کرد، با مقاومت بزرگی در داخل وزارتخانه مواجه شد و حملات سختی علیه او شروع شد که او و خانواده اش را تهدید به قتل می کرد امری که او را ناچار به استعفا کرد.
روزنامه نیورک تایمز افزود: شخصیت های سیاسی که مرتکب این درآمدهای نامشروع می شوند، همه معروف و جزو متحدان مخلص آمریکا هستند.
این روزنامه از دو خانواده بارزانی و طالبانی به عنوان دو متحد آمریکا و متهم به فساد یاد کرده و نوشت: دو خانواده بارزانی و طالبانی در کردستان عراق در زمان حاضر بر قراردادها و بانک های اقلیم کردستان سلطه دارند و بسیار ثروتمند شده اند./ ایرنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: نیویورک تایمز میلیارد دلار دارایی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۰۶۶۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سپرده بلندمدت دارایی‌های پرسپولیس در بانک شهر

باشگاه پرسپولیس با انتشار نامه‌ای در کدال درباره عملکرد ۹ ماهه منتهی به اسفند این باشگاه اعلام کرد: سرمایه‌گذاری بلندمدت در ارتباط با سپرده بلندمدت نزد بانک شهر بوده و نسبت به صورت‌های مالی حسابرسی شده منتهی به ۳۰ آذر ۱۴۰۲ تغییری نداشت. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، باشگاه ورزشی پرسپولیس با انتشار نامه‌ای در سامانه کدال، درباره سرمایه‌گذاری بلند مدت و دلیل کاهش زیان در عملکرد 9 ماهه منتهی به اسفند، دست به شفاف سازی زد.

رضا درویش مدیرعامل پرسپولیس در پاسخ به اطلاعات درخواستی شرکت فرابورس ایران در خصوص صورت‌های مالی 9 ماهه منتهی به اسفند 1402 این باشگاه اعلام کرد: سرمایه‌گذاری بلندمدت در ارتباط با سپرده بلندمدت نزد بانک شهر بوده و نسبت به صورت‌های مالی حسابرسی شده منتهی به 30 آذر 1402 تغییری نداشت.

هممچنین افزایش زیان ناخالص نسبت به دوره 6 ماهه عمدتا ناشی از شناسایی هزینه حق الزحمه‌های ورزشی بازیکنان و کادر فنی بود، اما مبلغ زیان نسبت به دوره میانی مشابه سال گذشته کاهش داشت که عمدتا ناشی از افزایش درآمدهای عملیاتی شرکت بود.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • معاون رئیسی : دارایی بلوکه شده در عراق نداریم / برخی مراودات مالی وجود دارد که همیشه با گفت‌وگو حل شده
  • نمایندگان آمریکا افشاگری‌های «تهران‌تایمز» را تأیید کردند
  • سپرده بلندمدت دارایی‌های پرسپولیس در بانک شهر
  • گزارش جنگ غزه نیویورک تایمز برنده پولیتزر ۲۰۲۴ شد
  • «نیویورک تایمز» و «واشینگتن پست» برندگان پولیتزر/ خبرنگاران جان‌باخته در غزه تجلیل شدند
  • برندگان پولیتزر ۲۰۲۴ در بخش روزنامه‌نگاری و کتابمعرفی
  • نیویورک تایمز: پاسخ حماس به توافق آتش‌بس جدی بود
  • فعالیت در زمینه گام دوم انقلاب؛ توقعی به جا از تهران تایمز است
  • رسانه‌های عبری: نتانیاهو در منگنه است و حکم‌های بازداشت خواب را از چشمانش ربوده است
  • به عراق صادرات داریم اما بخاطر مسائل بانکی نمی توانیم پولش را بگیریم!