Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/اردبیل رئیس مرکز بهداشت اردبیل گفت: 80 درصد مردم اردبیل ماسک زده و فعالیت‌های روزانه خود را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام می‌دهند.


عدالت خسروی ۹مرداد در نشست مشترک هماهنگی اکیپ‌های بهداشت و دامپزشکی در اردبیل اظهار کرد: در حال حاضر 40 اکیپ مرکز بهداشت اردبیل فعالیت خود را انجام می‌دهند تا با فعالیت این اکیپ‌ها و 120 بازرس واحدهای صنفی در اردبیل مورد نظارت و بازرسی قرار گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به تعطیلی اماکن پرریسک در اردبیل خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه اردبیل در زمره شهرهای با وضعیت قرمز قرار دارد فعالیت تالارها، آرایشگاه‌های زنانه، کلاس‌های درسی، قهوه‌خانه‌ها، باشگاه‌های ورزشی و ... تا اطلاع ثانوی تعطیل است و در صورت تخلف این واحدها با متخلفان برخورد می‌شود.
رئیس مرکز بهداشت اردبیل ادامه داد: در هفته جاری با بازرسی‌های انجام شده 110 امکنه تعطیل و پلمپ شدند که علت این کار عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و بی‌توجهی به توصیه‌های ناظران و کارشناسان بهداشتی بوده که نابجا واحدهای خود را فعال کرده بودند.
خسروی تصریح کرد: طی امروز و فردا در قالب طرح ضربتی ماموران ما از 8 صبح تا 23 شب بازدیدهایی را در سطح شهر انجام می‌دهند تا اماکن متخلف و پرتجمع را تعطیل و پلمب کرده و اجازه شیوع بیماری را از طریق تجمعات در این واحدها ندهند.
وی گفت: تا اطلاع ثانوی به دلیل وضعیت قرمز در اردبیل این واحدهای صنفی تعطیل هستند و سایر امکنه‌ها نیز باید پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.
رئیس مرکز بهداشت اردبیل تاکید کرد: همشهریان در این ایام فاصله‌گذاری اجتماعی را بین 1.5 تا دو متر رعایت کرده و از تجمع در مکان‌های پرازدحام پرهیز و از ماسک استفاده کنند.
خسروی شستن مرتب دست‌ها را به مدت 20 ثانیه یادآور شد و بیان کرد: 80 درصد اردبیلی‌ها در این شرایط از ماسک استفاده می‌کنند و امیدواریم در روز عید قربان دیدوبازدیدها به حداقل رسیده و زنجیره انتقال این بیماری نیز قطع شود.
وی افزود: افراد پرریسک با بیماری‌های زمینه‌ای نظیر فشار خون، دیابت، آسم، سرطان و افراد چاق و زنان باردار باید مراقبت بیشتری را در این ایام داشته باشند تا در معرض خطر قرار نگیرند.
رئیس مرکز بهداشت اردبیل اظهار کرد: در کنار آموزش مردم از طریق رسانه‌ها اطلاع‌رسانی‌ها به صورت مرتب انجام می‌شود و در تقارن این ایام با عید قربان و خطر بیماری تب کنگو انتظار می‌رود اهالی استان از خرید دام زنده پرهیز کرده و در صورت ضرورت ذبح خود را در کشتارگاه‌ها انجام دهند.
خسروی افزود: شهروندان نباید گوشت تازه کشتار شده را در کمتر از 24 ساعت مصرف کنند و اگر بخواهند جگر و امعا و احشای حیوانات را مصرف کنند باید 48 ساعت از کشتار دام سپری شده باشد.
وی راه‌های انتقال بیماری تب کریمه کنگو را یادآور شد و خاطرنشان کرد: این بیماری از طریق لاشه حیوانات، خون و بافت حیوانات و بزاق و مدفوع و ... قابل انتقال است و از همین روی شهروندان در کشتار عید قربان باید از ناظران بهداشت و دامپزشکی کمک گرفته و سلامت دام خود را تضمین کنند.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی ذبح شرعی من ماسک میزنم طرح فاصله گذاری اجتماعی تب کنگو رئیس مرکز بهداشت اردبیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۰۶۸۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کیمیای سایه در اهواز/ خورشید در کمین است+فیلم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، در روز‌های آفتابی و به ویژه گرم سال، آنچه در استان خوزستان و به خصوص اهواز نایاب می‌شود، سایه‌ای برای در امان ماندن از تابش مستقیم خورشید و اشعه‌های مضر آن است.

نور آفتاب همه طول موج‌ها را در خود دارد، طول موج‌هایی که به راحتی به قسمت‌های مختلف چشم آسیب می‌رسانند.

دکتر خاتمی نیا، متخصص بیماری‌های چشمی در اهواز می‌گوید: نور آفتاب علاوه بر ایجاد آب مروارید، می‌تواند به قرنیه و حتی شبکیه چشم آسیب بزند.

وی ناخنک را یکی از بیماری‌های شایع در استان خوزستان عنوان کرد و افزود: این بیماری به علت نور شدید آفتاب بروز می‌کند.

دکتر خاتمی نیا ادامه داد: اگر با هر وسیله محافظتی که در اختیارمان قرار دارد بتوانیم شدت نور آفتاب و اشعه خورشید را کم کرده و در حد متعادل نگه داریم، می‌توان از عوارض یادشده جلوگیری کنیم.

در استان خوزستان که شدت نور آفتاب زیاد است، استفاده از چتر می‌تواند یک فرهنگسازی مناسب و مهم در حوزه سلامتی و پیشگیری از بیماری‌های پوستی، چشمی و ... باشد.

دکتر پازیار، متخصص پوست و مو می‌گوید: امواج نامرئی آفتاب در تابستان آسیب جدی به پوست می‌زند و باعث التهاب پوست، قرمزی، ایجاد تاول و... می‌شود.

وی افزود: برای جلوگیری از بروز چنین عوارضی، می‌توان از چتر‌های که اثر مهاری روی امواج مضر نور خورشید دارند، استفاده کرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • سیمای معلم در آثار کاریکاتوریست اردبیلی
  • دیدار امام جمعه اردبیل با سه معلم پیشکسوت اردبیلی
  • تا کنون موردی از بیماری «تب کریمه کنگو» در لرستان مشاهده نشده است
  • کیمیای سایه در اهواز/ خورشید در کمین است+فیلم
  • بیمارستان فوق تخصصی کودکان شرق کشور؛ مرکز کشت حلق بیماران CF
  • حمایت بیش از ۲۵۰۰ معلم اردبیلی از ایتام
  • موردی از تب کریمه کنگو در لرستان مشاهده نشده است
  • قلیان اکسیژن؛ یک پک عمیق به سمت ناکجا؟!
  • آلودگی هوا باعث تشدید بیماری‌های زمینه‌ای می‌شود
  • توصیه‌هایی درباره تب کریمه کنگو که باید جدی گرفته شود