Web Analytics Made Easy - Statcounter

ارسلان هاشمی روز پنجشنبه در حاشیه سفر به شهرستان سرپل ذهاب در گفت وگو با خبرنگاران افزود: سرعت دقت و حساسیتی که در منطقه نسبت به طرح سامانه گرمسیری وجود دارد  انشاالله در آینده شاهد خواهیم بود که اثرات مستقیم این طرح هایی که در بخش آب در این مناطق حساس در حال اجرا و طراحی است بهینه شده و در سفره مردم دیده می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: در واقع طرح‌های بسیار تاثیرگذار و زیرساختی که در این بازده زمانی به عینه شاهد بودیم، به طور قطع افزایش درآمد چشمگیر مردم را به دنبال دارد.

نماینده وزیر نیرو در ادامه گفت: امسال تاکنون حدود ۱۴ هزار و ۶۰۰ هکتار آماده آب اندازی شده که شاهد افزایش راندمان تولید به نسبت حداقل پنج برابری را شاهد بودیم که در سال‌های آینده در واقع با رشد بیشتری مواجه خواهد شد که اثرات آن بهینه در معیشت و درآمد و اشتغال زایی مردم دیده خواهد شد.

 معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمانشاه نیز گفت: پوشش فعالیت در زمینه سرمایه‌گذاری خیلی خوبی با دولت در رابطه با اصلاح الگوهای کشت مدرن کردن روش های آبیاری در منطقه و استان کرمانشاه انجام شده است.

هدایت حاتمی افزود:  امسال حدود ۲۸ هزار هکتار از اراضی استان کرمانشاه به شیوه های نوین آبیاری خواهد شد و با الگوی کشت جدید بیشترین درآمد را نصیب کشاورزان  می کند و همراهی خود کشاورزان و مدیران در سطوح مختلف بخش و شهرستان را می طلبد، ولی از همه مهمتر آموزش و همراهی کشاورزان است.

معاون استاندار کرمانشاه گفت: یک اتفاق بزرگ در بخش کشاورزی است که اقتصاد استان کرمانشاه را تحت تاثیر قرار داده به صورت مرتب و هفتگی کنترل می‌کنیم تاکنون از این ۲۸ هزار هکتار در مجموعه اراضی استان، نزدیک به ۱۴ هزار هکتار نهایی شده و آب روی مزارع آمده است و الان زیربار کشت است که امید داریم بتوانیم طبق برنامه زمانی سال به هدف ۲۸هزار هکتار برسیم.

حاتمی افزود: در کنار این وسیله ایجاد صنایع و زیرساخت‌های مرتبط با این اراضی بیشتر برای ما مهم است و در قالب طرح بزرگی که در سطح استان کرمانشاه دارد انجام می شود،  گرایش سرمایه‌گذاران برای فرآوری و بسته‌بندی سردخانه و صادرات محصولات از جمله اموری است که در دستور کار قرار می دهیم.

وی اضافه کرد: امروز هم در همین راستا به صورت مشخص شهرستان سرپل ذهاب بیشترین سهم از این اراضی را دارد و امیدوار هستیم که انشاالله بتوانیم مطابق برنامه زمانبندی پیش رو که داریم هم با ایجاد زیرساخت‌ها لازم و سرعت بیشتر به بهره برداری برسد.

نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی گفت: پروژه سامانه گرمسیری از ابتدا تا انتها در حوزه شهرستان های سرپل ذهاب، گیلانغرب و قصرشیرین مورد بررسی قرارگرفت و امروز هم بازدیدی که در محل سد هواسان که سد راهبردی منطقه به شمار می رود صورت گرفت، این پروژه یک پروسه زمانی داشته و امیدوارم هرچه زودتربا کار اجرایی و بخشی از اراضی پایین‌دست در منطقه سر قلعه شامل چهار هزار و ۷۰۰ هکتار از اراضی در آینده از دیم به آبی تبدیل شود.

شهریار حیدری افزود: به همین نسبت، مسیر سامانه گرمسیری در منطقه دشت ذهاب، دشت سرپل ذهاب، دشت قلعه شاهین و بشیوه و پاطاق در شهرستان سرپل ذهاب و مناطقی از شهرستان گیلانغرب و قصرشیرین مورد رصد و بازدید قرار گرفت و تا حدودی پیشرفت مناسبی داشته اما انتظار ما بیش از آنچه که هست تا الان انجام شده و امیدوارم با تصمیم گیری جدید با حضور وزیر نیرو و استاندار کرمانشاه در سازمان برنامه و بودجه مبنی بر اعتبار لازم تزریق شود و شاهد فعالیت بیشتر و در واقع استفاده و بهره برداری از منابع عظیم آبی منطقه باشیم.

وی بیان کرد: آب آشامیدنی روستاهایی از  شهرستان های سرپل ذهاب، گیلانغرب و قصرشیرین از دیگر موضوعات مهم بود که متاسفانه با وجود منابع عظیم آبی به دلیل فرسودگی در سیستم انتقال آب روستاها و قدیمی بودن و آسیب‌هایی که ناشی از زلزله داشتیم امروزه تمام منطقه دچار تنش آب آشامیدنی هستند و گله مندی مردم دراین حوزه به جا هست.

حیدری گفت: با تشکیل جلسه که امروز در محل فرمانداری سرپل ذهاب صورت گرفت و جمع‌بندی مناسب شد امید است با پیگیری های از سوی نماینده وزیر نیرو اعتبار مناسب جهت تامین حداقل آب آشامیدنی روستاهای شهرستان از جمله سرقلعه و جگیران و پشت تنگ دشت ذهاب، مناطقی از گیلانغرب و روستای نصرآباد قصرشیرین که به صورت مطلق آب آشامیدنی ندارد، صورت گیرد.

وی نتیجه این سفر را فعال شدن پروژه‌های در مسیر سامانه گرمسیری و بهره مندی از سد هواسان عنوان کرد و در نهایت اینکه مشکلات آب آشامیدنی روستاهای منطقه حل و فصل شود.

طرح بزرگ سامانه گرمسیری به عنوان بزرگترین طرح عمرانی کشور با ۱۵۰ هزار میلیارد ریال اعتبار در دست اجرا است که آب رودخانه سیروان در استان کردستان را از طریق تونل نوسود از منطقه ازگله خارج و زمین های منطقه را تا دهلران و مهران در استان ایلام آبیاری می کند.
 
با اجرای طرح سامانه گرمسیری حدود ۹۰۰ میلیون متر مکعب آب در اختیار استان های کرمانشاه و ایلام قرار می گیرد که در این طرح ۵۰ هزار هکتار از زمین های دیم شهرستان های سرپل ذهاب، گیلانغرب و قصرشیرین به آبی تبدیل می شود ضمن اینکه از این میزان، ۱۰۰ میلیون متر مکعب آب نیز سهم بخش صنعت است.

برچسب‌ها سرپل ذهاب نماینده مجلس شورای اسلامی اراضی کشاورزی وزارت نیرو

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سرپل ذهاب نماینده مجلس شورای اسلامی اراضی کشاورزی وزارت نیرو سرپل ذهاب نماینده مجلس شورای اسلامی اراضی کشاورزی وزارت نیرو گیلانغرب و قصرشیرین سامانه گرمسیری استان کرمانشاه آب آشامیدنی هزار هکتار سرپل ذهاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۰۶۹۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه ۳۰۰ هزار هکتار اراضی؛ افزایش سه میلیون تنی محصولات کشاورزی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت اقتصاد، وزرای امور اقتصادی و دارایی و جهاد کشاورزی در نشستی، راهکارهای تأمین مالی برای توسعه سیصد هزار هکتار از اراضی کشاورزی کشور در استان‌های خوزستان، گیلان و مازندران را بررسی کردند.

در این نشست که با حضور سیداحسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی و محمدعلی نیکبخت وزیر جهاد کشاورزی و جمعی از معاونان و مدیران دو وزارتخانه و در وزارت اقتصاد برگزار شد، راهکارهای تأمین مالی توسعه ۲۵۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان خوزستان و ۵۰ هزار هکتار از اراضی استان‌های گیلان و مازندران مورد بررسی قرار گرفت.

تأمین مالی ریالی این پروژه‌ها و استفاده از فاینانس کشور چین از جمله راهکارهایی بود که در این نشست مورد بررسی قرار گرفت و با توجه به اهمیت و ضرورت تأمین امنیت غذایی کشور و نقش این اراضی در افزایش تولید محصولات مهم کشاورزی از جمله ذرت، سویا و برنج مقرر شد در خصوص یکی از روش‌های تأمین مالی از طریق فاینانس خارجی یا استفاده از منابع ریالی بانک‌های کشور تصمیم‌گیری شود.

بر اساس این گزارش، با اجرای این طرح‌ها نزدیک به سه میلیون تن افزایش تولید در بخش محصولات کشاورزی کشور ایجاد خواهد شد و میزان منابع لازم برای اجرای این طرح‌ها نیز در حدود ۲ میلیارد دلار برآورد شده است.

کد خبر 6097062

دیگر خبرها

  • آزاد سازی اراضی ملی در منطقه بابلکنار شهرستان بابل
  • ۲۹ هکتار از اراضی کشاورزی بخش قلعه‌نو آزادسازی شد
  • ۷۰۰ نفر بیمه شده قالی بافی در سرپل ذهاب فعالیت دارد
  • بارش تگرگ در شهرستان‌های پاوه، ثلاث‌باباجانی و سرپل ذهاب
  • آزادسازی سه هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان تبریز
  • ۶۰ هزار هکتار شالیزار مازندران تجهیز و نوسازی شد
  • ۲ شهرک مولد کشاورزی در بوشهر ساخته می‌شود
  • توسعه ۳۰۰ هزار هکتار اراضی؛ افزایش سه میلیون تنی محصولات کشاورزی
  • سد کنجانچم دشت مهران پرآب شد
  • سد کنجانچم دشت مهران را آبیاری می‌کند