Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام رضا احمدی نیک گفت: قربانی کردن نمادی از قطع دلبستگی و وابستگی ها و جلوه ای از ایثار مال و جان در راه محبوب واقعی و رضای خداوند متعال است.

«رضا احمدی نیک» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، ضمن تبریک فرارسیدن عید قربان، گفت: قربانی کردن نمادی از قطع دلبستگی و وابستگی ها و جلوه ای از ایثار مال و جان در راه محبوب واقعی و رضای خداوند متعال است البته آنچه که از قربانی کردن و رسیدن به مقام قرب الهی به وسیله ذبح گوسفند، لحاظ شده است قطع علقه های روحی و مالی است که موجب تقوای قلب و طهارت نفس می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



امام جمعه آسمینون تاکید کرد: از جمله آموزه های اسلام برای تکامل و رشد انسان ها، ایثار از جان و مال در راه خداوند یگانه می باشد به این معنا که انسان، کلیه دارایی ها و امکاناتش را امانتی الهی بداند که باید در راه بندگی هزینه کند.

وی بیان کرد: خداوند متعال اصل  قربانی کردن را از شعائر الله دانسته و آن را نشانه بزرگداشت و سپاس گذاری مومنان بر نعمت هدایت معرفی کرده و قربانی کننده را در گروه و خیل محسنین و نیکوکاران داخل کرده است.

حجت الاسلام احمدی نیک ابراز کرد: شب دهم ذی الحجه شبی مبارک و جزو چهار شبی است که احیاء و شب زنده داری در آن ها مستحب است، در شب عید قربان، درهای آسمان باز بوده و برای این شب اعمالی از جمله قرائت زیارت امام حسین علیه السلام، خواندن دعای «یا دائِمَ الْفَضْلِ عَلیَ الْبَرِیَّةِ» که در شب جمعه نیز وارد شده است.

امام جمعه آسمینون اظهار کرد: روز دهم ذی الحجه که روز عید قربان می باشد بسیار روز شریفی است و برخی از اعمال این روز غسل کردن، قرائت زیارت امام حسین علیه السلام و دعای ندبه، اقامه نماز عید قربان و صدقه دادن است البته یکی از اعمال این عید بزرگ که سنت موکد نیز می باشد قربانی کردن است با وجود این که قربانی کردن برای حجاج بیت الله الحرام واجب است اما برای سایر  مسلمانان مستحب بوده و بسته به استطاعت مالی خویش می توانند قربانی کنند.

وی عنوان کرد: هر کسی که تمکن مالی دارد می تواند در لبیک به ندای رهبری مبنی بر رزمایش مواسات و همدلی، قربانی کرده و به فقرا و نیازمندان به ویژه افراد آسیب دیده از کرونا کمک کند.

حجت الاسلام احمدی نیک بیان کرد: یکی از برکات دنیوی قربانی کردن، همبستگی ملی و ایجاد مودت و محبت در بین مردم است و همان طور که مقام معظم رهبری در پیامی به مناسبت حج فرمودند؛ عید قربان تلنگری است در این ایام که جهان اسلام به واسطه مکر دشمنان درگیر آشوب و جنگ های داخلی است این امت ها و دولت های اسلامی به خود آمده و انسجام و وحدت خود را در مقابل دشمنان بیشتر کنند.

امام جمعه آسمینون ابراز کرد: با توجه به تاکید بسیار بر بزرگداشت این عید و اقامه نماز پر فیض عید قربان بنا بر ابلاغیه شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان کرمان، فردا صبح با رعایت کامل نکات بهداشتی و فاصله اجتماعی برگزار می شود همچنان که عصر امروز دعای عرفه نیز با رعایت کامل نکات بهداشتی و فاصله اجتماعی برگزار شد.

وی در خاتمه ضمن آرزوی سلامتی برای کلیه مسلمین و شفای بیماران بلاد اسلامی، اظهار کرد: بیائیم همگی فردا در این عید بزرگ برای سلامتی و تعجیل در فرج امام زمان (عج)، سلامتی رهبر معظم انقلاب اسلامی، شفای بیماران کرونایی و ریشه کن شدن ویروس منحوس کرونا، دعا کنیم تا با ریشه کن شدن این ویروس بتوانیم در ایام اربعین توفیق زیارت امام حسین علیه السلام نصیبم ما شود.

پایان پیام/586

منبع: شبستان

کلیدواژه: قربان نماز عید قربان عید قربان قربانی کردن قربانی کردن احمدی نیک عید قربان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۰۷۱۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم ویژه خدام حسینی در حرم مطهر امام حسین(ع) عصر جمعه

دریافت 54 MB کد خبر 6089193

دیگر خبرها

  • پیرمرد ۸۵ ساله قربانی سرقت‌های سمی شد
  • تکرار یک رسم غلط ٢ نفر قربانی گرفت
  • درخواست متفاوت یک امام جمعه بعد از بازگشت دوباره گشت‌ ارشاد | فیلم
  • شهید شیرودی خلبان تیزپرواز آسمان ایران
  • علی‌اکبر قربان شیرودی را می‌شناسید؟
  • بیل گردانی نمادی از آیین‌های تمدنی کشور
  • رخ نمایی رنگین کمان در آسمان شهرکرد پس از بارش باران + فیلم
  • ببینید | واکنش متفاوت یک امام جمعه به بازگشت دوباره گشت‌ ارشادها
  • خطبه های نماز جمعه شهرستان های هرمزگان 
  • مراسم ویژه خدام حسینی در حرم مطهر امام حسین(ع) عصر جمعه