Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-30@05:13:10 GMT

سخنگوی نظامی حفتر: ترکیه ۳ هزار نظامی در لیبی دارد

تاریخ انتشار: ۹ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۰۷۳۹۰

سخنگوی نظامی حفتر: ترکیه ۳ هزار نظامی در لیبی دارد

به گزارش تابناک به نقل از فارس، «احمد المسماری» سخنگوی فرماندهی کل تشکیلات موسوم به ارتش ملی لیبی تعداد نظامیان ترکیه‌ای در لیبی را قریب به سه هزار نفر تخمین زد.

روزنامه «الشروق» مصر به نقل از المسماری آورده است که ارتش مصر اکنون آماده است تا با ترکیه در هر کجا چه در دریای مدیترانه و چه خاک لیبی مقابله کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



سخنگوی ژنرال خلیفه حفتر درباره خطوط تماس در دو منطقه سرت و الجفره گفت: اوضاع میدانی در دو منطقه الجفره وسرت کاملا در آرامشی شکننده است و واحد‌های ارتش ملی لیبی به شکل خوبی در غرب شهر سرت و غرب و شمال غرب شهر الجفره مستقر هستند.

المسماری بر آمادگی خطوط دفاعی نیروهایشان برای مقابله با هر تلاش نیرو‌های فائز السراج برای نزدیک شدن به شهر سرت تاکید کرد.

سخنگوی نظامی حفتر با متهم کردن ترکیه گفت: «در حال حاضر ما از بیش از ۲۰ هزار تروریست صحبت می‌کنیم، اما گروه‌هایی از این تعداد به سوریه بازگشتند و گروه‌های دیگری هم به ایتالیا گریختند و گمان می‌رود که در حال حاضر بین ۱۳ تا ۱۵ هزار مزدور خارجی در لیبی هستند که از اتباع سوریه، چاد، آفریقا و دیگر کشور‌ها هستند».

لیبی از سال ۲۰۱۱ و از زمان سرنگونی حکومت «معمر قذافی» رهبر سابق لیبی با گسستگی سیاسی مواجه شده و تحت کنترل دو دولت موازی در شرق و غرب در آمده است؛ دولت وفاق ملی به ریاست «فایز السراج» در طرابلس (غرب کشور) و دیگری دولت طُبرُق در شرق لیبی که خلیفه حفتر فرمانده شبه‌نظامیان «ارتش ملی لیبی» را حمایت می‌کند. دو طرف از فروردین سال ۹۸ وارد درگیری‌های شدیدی با یکدیگر شده‌اند که همچنان ادامه دارد.

حفتر از حمایت مصر، روسیه، امارات و چند کشور اروپایی و در مقابل نیرو‌های دولت وفاق ملی از حمایت ترکیه و قطر برخوردار است امری که نگرانی مصر را برانگیخته است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: روز عرفه جمعه خونین مکه روز اهدای خون عبدالرضا امیراحمدی ارتش ملی لیبی دولت وفاق ملی لیبی خلیفه حفتر ترکیه روز عرفه جمعه خونین مکه روز اهدای خون عبدالرضا امیراحمدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۰۷۳۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتش ترکیه نیروی کمکی به شمال سوریه اعزام کرد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، درگیری‌ها و حملات بین گروه‌های مخالف و نیروهای نظام سوریه ادامه دارد و فضای پرتنشی در شمال غرب سوریه حاکم است. ارتش ترکیه پس از اینکه هیئت «تحریر الشام» از پاسخگویی به درخواست این کشور برای ایجاد نقاط مرزی خودداری کرد، نیروهای کمکی به منطقه اعزام کرد.

منابع سوری گفتند: ارتش ترکیه نیروهای کمکی را به گذرگاه «الغزاویه» اعزام کرد که این گذرگاه، مناطق تحت کنترل هیئت «تحریر الشام» در ادلب را از حومه غربی آن جدا می‌کند. هم‌زمان یک کاروان نظامی متعلق به هیئت تحریرالشام شامل ده‌ها نیروی مسلح با سلاح‌های سنگین از حومه ادلب به سمت گذرگاه مذکور حرکت کرد.

این منابع سوری توضیح دادند که تقویت‌های متقابل پس از آن صورت گرفت که تحریر الشام درخواست طرف ترکیه را رد کرد؛ این درخواست به ایجاد نقاط مرزی تحت نظارت نیروهای «گارد مرزی» ارتش ملی تحت حمایت ترکیه در کنار نیروهای خود ترکیه با هدف محدود کردن عملیات قاچاق انسان به خاک این کشور ارتباط می‌یافت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شاهکاری دیگر از انصارالله در دریای سرخ و اقیانوس هند/ سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن: ۲ ناوشکن آمریکایی و ۲ کشتی اسرائیلی را با تعدادی پهپاد هدف قرار دادیم
  • شاهکار دیگر ارتش یمن در دریای سرخ و اقیانوس هند
  • آمریکا ۵ یگان نظامی اسرائیل را ناقض حقوق بشر تشخیص داد
  • ارتش ترکیه نیروی کمکی به شمال سوریه اعزام کرد
  • حضور رسانه‌های ترکیه در نمایشگاه دستاوردهای نظامی ایران
  • الدفاعی: وعده صادق، پایان‌بخش توهم ارتش شکست‌ناپذیر اسرائیل
  • سنگ‌اندازی واشنگتن در توافق راهبردی عراق و ترکیه
  • زاخارووا: در دام ناتو برای محدودکردن توان رزمی روسیه نمی‌افتیم
  • نیروهای ارتش ترکیه مورد حمله عناصر «پ.ک.ک» قرار گرفتند
  • دولت آمریکا قصد اعمال تحریم‌هایی علیه یگان‌های نظامی اشغالگران را ندارد