Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل مدیریت بحران لرستان با اعلام اطفای حریق آتش سوزی منطقه «گاچال» شهرستان کوهدشت در ساعت 19 امروز، افزود: سطح این حریق بر اساس برآورد اولیه منابع طبیعی، 15 هکتار از مراتع و جنگل‌ها بوده است.

مهدی پازوکی امشب در گفت و گو با خبرنگار فارس در خرم‌آباد، با اشاره به وقوع آتش‌سوزی در سطح مراتع و جنگل‌های منطقه «گاچال» شهرستان کوهدشت، اظهار کرد: فاز نخست آتش‌سوزی از روز گذشته در منطقه «گاچال» کوهدشت شروع  و در ساعت 3 صبح امروز اطفا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: امروز به دلیل وزش باد و گرمای هوا، مجدد این حریق در جنگل‌ها شعله‌ور شد که با اعلام این حادثه، بلافاصله اعزام نیرو و هلیکوپتر را به منطقه داشتیم، ضمن اینکه طی فراخوانی نیروهای بومی و بسیجی نیز در محل آتش‌سوزی حاضر شدند.

مدیرکل مدیریت بحران لرستان با اعلام اطفای حریق آتش سوزی منطقه «گاچال» شهرستان کوهدشت در ساعت 19 امروز، افزود: سطح این حریق بر اساس برآورد اولیه منابع طبیعی، 15 هکتار از مراتع و جنگل‌های «گاچال» بوده است.

پازوکی بیان داشت: با وجود اطفای حریق، اما نیروها به دلیل وزش باد در منطقه مستقر هستند تا از بروز هرگونه حادثه احتمالی جلوگیری شود.

وی، عامل آتش سوزی «گاچال» را انسانی عنوان و تصریح کرد: این منطقه جزء مناطق ریسک‌پذیر نبوده و با وجود وسعت بالای آتش سوزی، اما شاهد خسارت زیاد به جنگل‌ها و مراتع نبودیم.

مدیرکل مدیریت بحران لرستان با اشاره به اعزام 30 دمنده و تجهیزات کافی به منطقه جهت اطفای حریق، افزود: عملیات اطفای آتش‌سوزی به دلیل وسعت زیاد به طول کشید.

پازوکی بیان داشت: تمام تجهیزات موردنظر برای اطفای حریق و جلوگیری از هرگونه حادثه احتمالی در اختیار دستگاه‌های ذی‌ربط و نیروها قرار گرفته، ضمن اینکه اعتبار مناسبی نیز برای این منظور اختصاص یافته است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: آتش سوزی مدیریت بحران مراتع لرستان مراتع و جنگل اطفای حریق آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۰۷۴۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتش‌ سوزی ۲ فروند لنج در چابهار؛ یک نفر فوت کرد

معاون استاندار و فرماندار ویژه چابهار گفت: ۲ فروند شناور صیادی لنج در بندر شهدای هفت تیر چابهار طعمه حریق شدند و در این حادثه یک نفر فوت و یک لنج طعمه حریق شده و یک لنج دیگر خسارات وارد شده است.
 
به گزارش ایرنا؛ جواد سپاهی اظهار داشت: این حریق که در محل حوضچه بندر صیادی شهدای هفت تیر شهر چابهار رخ داد، با واکنش سریع تیم های عملیاتی یگان حفاظت از منابع اداره کل شیلات استان، شناورهای ناجی ۵ و SAR اداره کل بنادر و دریانوردی استان، ایستگاه های آتش نشانی شهرداری بندر چابهار و منطقه آزاد و همکاری سایر ارگانهای مرتبط پس از ساعاتی اطفا شد.
 
وی بیان کرد: با تلاش امدادگران از سرایت آتش به سایر شناورها جلوگیری و در کمترین فرصت، لنج ها جداسازی شدند.
 
وی گفت: انفجار گاز اکسیژن جوشکاری در لنج های صیادی سبب بروز این حادثه جانی و مالی شده است.
 
فرماندار چابهار بیان کرد: براساس بررسی اولیه علت اصلی حادثه بر اثر تعمیرات و جوشکاری لنج صیادی و انفجار گاز اکسیژن بوده است.
 
وی از حضور به موقع آتش نشانان شهرداری بندر چابهار و اداره کل بنادرو دریا نوردی در کمترین زمان ممکن که توانستند آتش مهار و تمامی حادثه دیدگان به بیمارستان چابهار انتقال دادند، تشکر و قدردانی کرد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • آتش‌سوزی یک باب مغازه در تالش
  • کمبود بیش از ۵هزار شیر هیدرانت آتش‌نشانی در مشهد
  • آتش‌ سوزی ۲ فروند لنج در چابهار؛ یک نفر فوت کرد
  • ضرورت استفاده از هوش مصنوعی و پهپاد‌ها برای حفاظت از جنگل‌ها
  • افزایش ۲ برابری سطح پوشش گیاهی در مراتع گنبدکاووس؛ مانعی برای ریزگرد‌ها و غذایی برای دام‌ها
  • افزایش ۳۵۳ درصدی آتش سوزی در طبیعت ایران / بیشترین آتش سوزی جنگل در چه ساعاتی رخ می‌دهد؟
  • احیای جنگل‌های هیرکانی گلستان با تولید و کاشت سه میلیون نهال
  • ضرورت به‌روزسانی تجهیزات اطفای حریق در کرمانشاه
  • حریق در پشت بام یک منزل مسکونی در مشهد اطفا شد
  • افزایش ۳۵۳ درصدی آتش سوزی در طبیعت ایران | بیشترین آتش سوزی جنگل در چه ساعاتی رخ می دهد؟ | ۹۵ درصد حریق ها عامل انسانی دارد