Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-01@23:17:19 GMT

۱۱۰۰ حلقه چاه آب شرب استان فارس خشک شد‌

تاریخ انتشار: ۹ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۰۷۷۴۳

۱۱۰۰ حلقه چاه آب شرب استان فارس خشک شد‌

گروه استان‌ها - مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان فارس گفت: ۱۱۰۰ حلقه چاه آب شرب استان فارس خشک شده است و مردم روستاها با مشکل روبه‌رو هستند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، حمیدرضا دهقانی عصر امروز در جلسه مشترک شورای برنامه‌ریزی و توسعه و ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان فارس که با حضور معاون رئیس جمهور برگزار شد با بیان اینکه 78 درصد آب شرب استان فارس از منابع آب زیرزمینی تامین می‌شود، اظهار داشت: به دلیل خشکسالی متوالی و برداشت آب از سفره‌های زیرزمینی 1100 حلقه چاه آب شرب استان فارس خشک شده است و مردم روستاها به مشکل روبه‌رو هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در تامین آب شرب شدیدا با مشکل روبه رو هستیم، عنوان کرد: آب مسئله‌ای است که با امنیت ما گرده خورده است و در خیلی از مناطق کشور بر سر مسئله اب بین مردم درگیری ایجاد شده اما خوشبختانه در استان فارس تاکنون با این مشکل روبه‌رو نبوده‌ایم.

دهقانی با بیان اینکه در استان فارس 80 هزار حلقه چاه با مجوز دارد که معادل حلقه چاه‌های 16 استان کشور است، خاطرنشان کرد: 10 سال خشکسالی سنگین در استان فارس سبب نابودی منابع آب زیرزمینی استان فارس شده است.

وی بیان کرد: احداث سد کوار آرزوی دیرینه مردم این شهرستان است که با یک تزریق اعتبار به بهره‌برداری می‌رسد.

"نخل" در شادگان در خطر منقرض شدن بر اثر خشکسالی + تصاویرخسارت کرونا به گردشگری چهارمحال و بختیاری؛ راهکارهای جبران خسارت پیش‌بینی شدخسارت کرونا به سازمان ورزش شهرداری تهران، 10 میلیارد تومان در ماه

58 کارخانه فارس در مصادره بانک‌ها است

حجت الاسلام موسوی، رئیس دادگشتری استان فارس نیز در این جلسه اظهار داشت: در 4 ماهه گذشته آمار جرائم خشن استان فارس 50 درصد کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه 286 کارخانه تعطیل و نیمه تعطیل در استان فارس شناسایی شده است که با اندک کمکی به چرخه تولید بازمی‌گردند، افزود: 58 کارخانه استان فارس در مصادره بانک‌ها است که با آزادسازی به چرخه تولید برمی‌گردند.

رئیس دادگستری استان فارس گفت: کارخانه کاغذ زاگرس 95 درصد آورده بخش خصوصی دارد و تنها 5 درصد کمک نیاز دارد که اگر این 5 درصد تامین شود 30 درصد نیاز کاغذ کشور را تامین می‌کند.

خسارت 600 میلیارد تومانی کرونا به حوزه گردشگری فارس

مصیب امیری، مدیرکل میرث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس نیز در این جلسه از پیشرفت 60 درصد باغ موزه مشاهیر و پیشرفت 98 درصدی مرکز فرهنگی سعدی خبر داد و اظهار داشت: موزه منطقه‌ای فارس که 33 هزار متر مربع وسعت دارد 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که در صورت تامین اعتبار تا پایان این دولت بخش‌های زیادی از آن به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه به طور متوسط در بخش گردشگری 10 هزار اشتغال مستقیم داریم، افزود: بیماری کرونا 600 میلیارد تومان به حوزه گردشگری فارس خسارت وارد کرده است.

عدم اتصال معادن و کارخانه‌های بزرگ فارس به خطوط ریلی

حسن نوروزی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان فارس نیز در این جلسه با بیان اینکه طول آزادراه‌های استان فارس در حال حاضر صفر کیلومتر است که رای استان پهناوری فارس قابل قبول نیست، اظهار داشت: با بهره برداری از آزادراه شیراز – اصفهان، لار – بستک و لامرد – پارسیان این استان به شبکه سراسری متصل خواهد شد.

وی با بیان اینکه طول خطوط رسلی در حال بهره‌برداری استان فارس 588 کیلومتر است، گفت: عدم اتصال معادن و کارخانه‌های بزرگ استان فارس به خطوط ریلی یکی از مشکلات ما است که اگر این امر محقق شود هزینه تمام شده کارخانه‌ها کاهش خواهد یافت.

انتهای پیام/ش

R7533/P/S6,61/CT11 بیشتر بخوانید... ۱۶۴ حلقه چاه غیرمجاز در اردستان شناسایی شد گزارش خسارت کرونا به کسب‌وکارهای فرهنگی استان فارس تدوین شده است بدقولی مسئولان به صنف پوشاک یزد/ وعده جبران خسارت کرونا عملی نشد + فیلم قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... ۱۶۴ حلقه چاه غیرمجاز در اردستان شناسایی شد گزارش خسارت کرونا به کسب‌وکارهای فرهنگی استان فارس تدوین شده است بدقولی مسئولان به صنف پوشاک یزد/ وعده جبران خسارت کرونا عملی نشد + فیلم پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ نخستین کشتی حامل آبزیان سیستان و بلوچستان از بندر چابهار عازم تایلند شد ۲ دعای عرفه در استان کرمان در فضای باز و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود ۳ مربی تراکتور: ۳ امتیاز بازی با پیکان برای‌مان حیاتی است/ به دنبال رتبه دوم هستیم ۴ فریاد برائت از مشرکان همراه با زمزمه دعای عرفه در جوار مزار حاج قاسم طنین‌انداز شد ۵ ورود قرارگاه سازندگی خاتم‌‌ به اکتشافات معدنی / شتاب در استخراج معا‌دن "سرب، روی، آهن، مس، منگنز و کرومیت" ۶ خودکفایی ایران در زمینه طراحی و ساخت پروژه‌های مترویی/کلنگ خط ۳ مترو شیراز زمین زده شد ۷ چگونه از خطر ابتلا به کووید-۱۹ در امان بمانیم+ پاسخ متخصص بیماری‌های عفونی ۸ سفر معاون رئیس‌ جمهور به استان فارس به روایت تصویر مهمترین اخبار استانها سخنگوی وزارت امور خارجه: دست دوستی به‌سمت کشورهای منطقه دراز می‌کنیم/خوشحالیم عراق دچار ثبات سیاسی شد/کره‌‌ای‌ها برای پرداخت پول ایران وعده‌هایی داده‌اند آئین تعویض پرچم گنبد منور رضوی انجام شد +‌ فیلم خودکفایی ایران در زمینه طراحی و ساخت پروژه‌های مترویی/کلنگ خط ۳ مترو شیراز زمین زده شد ۵۰۰۰ فرصت شغلی در استان فارس ایجاد می‌شود مهمترین اخبار تسنیم اطلاعیه سپاه: رزمایش پیامبر اعظم(ص)۱۴ سپاه پایان یافت/ در دفاع از منافع کشور محکم و قاطع عمل می‌کنیم رئیس‌جمهور: در حال عبور از پیک کرونا هستیم فارن افرز: زمان پایان هژمونی جهانی دلار فرا رسیده است فلسطین| هشدار حماس به اشغالگران درباره توطئه در مسجدالاقصی/ بهای هتک حرمت مقدسات بسیار سنگین خواهد بود ایران جزو ۵ کشور برتر آسیا در انتقال خون / ۱۷ پیوند موفق با استفاده از سلول‌‌های خون بند ناف درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: آب شرب استان فارس خسارت کرونا استان فارس مشکل روبه رو بهره برداری حلقه چاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۰۷۷۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا

آژانس دارویی اتحادیه اروپا به‌روزرسانی واکسن‌های کرونا را به منظور هدف قرار دادن سویه JN.۱ توصیه کرده است.

به گزارش ایسنا، سویه JN.۱ با خانواده سویه XBB که توسط واکسن های به روز شده قبلی هدف قرار گرفته بود، متفاوت است و اکنون موارد ابتلا به آن در جهان از انواع XBB پیشی گرفته است.

بنابر اعلام مرکز اطلاع رسانی آژانس دارویی اتحادیه اروپا، شواهد نشان می‌دهد هدف قرار دادن سویه JN.۱ به حفظ اثربخشی واکسن ها با ادامه تکامل سارس-کوو-۲ کمک می‌کند.

ویروس کرونا هنوز هم ماهانه باعث مرگ هزاران نفر می‌شود.

بیشتر بخوانید:

کرونا در جهان؛ جدیدترین سویه‌های در گردش در ماه‌های اخیر

این آژانس می‌گوید می‌خواهد با سازندگان واکسن ملاقات کند و درباره چگونگی ساخت نسخه‌های جدید این واکسن برای برنامه واکسیناسیون امسال مشورت نماید.

سازمان جهانی بهداشت (WHO) در تاریخ جمعه ۵ مه ۲۰۲۳ به‌ طور رسمی پایان وضعیت اضطراری کووید ۱۹ در جهان را اعلام کرد. این سازمان در ژانویه ۲۰۲۰، شیوع ویروس کرونا را یک وضعیت اضطراری بهداشت عمومی و نگرانی بین‌المللی اعلام کرده بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رشد نرخ فقر در غزه به ۹۰ درصد | خسارت ۳۳ میلیارد دلاری جنگ غزه
  • افزایش نرخ فقر در غزه به ۹۰ درصد/ خسارت ۳۳ میلیارد دلاری جنگ غزه
  • ادامه موج گسترده مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس / در عمان حقوق یک پرستار ۶ برابر ایران است
  • جذب ۱۱۰۰ میلیارد ریال برای بیماران خاص و صعب العلاج در کرمانشاه
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • هواشناسی ایران۱۴۰۳/۰۲/۱۲؛هشدار تشدید فعالیت سامانه بارشی
  • موج مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس
  • هواشناسی ایران / رگبار شدید باران در ۲۴ استان
  • هواشناسی ایران۱۴۰۳/۰۲/۱۱؛پیش‌بینی بارش‌های شدید در کشور
  • بازدید مدیر عامل از شعبه صندوق تامین خسارت های بدنی استان فارس