Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، جزئیات طرح جدید مالیات بر خانه‌های خالی امشب ۹ مرداد ماه در برنامه گفت و گوی ویژه خبری با حضور احسان خاندوزی نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، ترابی کارشناس اقتصادی و محمودزاده معاون وزیر راه و شهرسازی مورد بررسی قرار گرفت.


خاندوزی نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اینکه ۲۵۰ نفر که زیر ۱۸ سال سن دارند بیش از ۵ واحد مسکونی به نامشان ثبت شده است گفت: آیا کسی می داند واحدهای مسکونی که بانک‌ها مالک آن هستند چه تعداد است؟ هشت بانک مورد شناسایی قرار گرفته به طوری که بیش از ۵۰۰ واحد مسکونی خالی در اختیار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او با اشاره به اینکه کشور در یک آشوب و بی نظمی اطلاعات بازار مسکن به سر می برد افزود: فضا برای سوداگران و کسانی که حداکثر استفاده را از این موقعیت می کنند، فراهم است و لذا احتکار مسکن از سوی این افراد صورت می گیرد.

نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اینکه هدف طرح مالیات بر خانه‌های خالی، مقابله با احتکار مسکن است اظهار کرد: این طرح به عرضه بیشتر مسکن در کوتاه مدت کمک می کند.   خاندوزی با اشاره به اینکه هر مديری که واحدهای خالی تحت تملک خود را در سامانه ثبت نکند به انفصال از خدمت محکوم می شود، ادامه داد: هر خانوار می تواند چندين خانه به شرط اجاره دادن، تحت تملک داشته باشد.   او با اشاره به سیاست مقابله با محتکران مسکن عنوان کرد : سامانه املاک و مسکن به لحاظ قانونی در بهمن سال ۹۸ شروع به کار کرد و لذا کمتر از یک سوم اطلاعات واحدهای مسکونی کشور در این سامانه درج شده است بنابراین اطلاعات دو سوم ساکنان را نداریم.
خاندوزی با اشاره به اینکه از تمام ابزارها برای سامانه ملی املاک و مستغلات بهره بردیم گفت: اطلاعات باید در اختیار وزارت راه قرار بگیرد. در این زمینه عدم همکاری زیادی بین دستگاه وجود دارد به طوری که دستگاه‌ها در اشتراک گذاشتن اطلاعات عمومی کشور کوتاهی می کنند و لذا ضعف در اراده قوه مجریه وجود دارد.

 

بیشتر بخوانید

فرمول اخذ مالیات از خانه‌های خالی اعلام شد

 

در حال تکمیل...

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: خانه های خالی مالیات مسکن خانه های خالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۰۷۷۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی برای نیروهای مسلح کشور

به گزارش خبرگزاری مهر، ارسلان مالکی مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن، گفت: طبق دستورالعمل ماده ۲۵ قانون جهش تولید و ساخت مسکن برای کارکنان نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی در شهرهای بروجرد، خرم‌آباد، بندرعباس و شیراز توافقاتی انجام شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تفاهم‌نامه وزارت راه و شهرسازی و ستاد کل نیروهای مسلح، تاکید کرد: بر اساس این تفاهم‌نامه مقرر شده است که ۵۰۰ هزار واحد مسکونی برای تأمین مسکن نیروهای مسلح در کشور ساخته شود.

به گزارش مهر، پیش‌از این وزیر راه و شهرسازی از آغاز عملیات اجرایی بیش از ۲۳۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن برای خانواده‌های نیروی مسلح خبر داده بود.

کد خبر 6097944 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • ۵۹۰۰ پلاک مسکونی نوسازی شد/کلنگ زنی ۱۵۰ هزار واحد مسکونی
  • جزئیات ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی برای نیروهای مسلح کشور | تفاهم‌نامه جدید وزارت راه و نیروهای مسلح
  • ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی برای نیروهای مسلح کشور کلید خورد
  • ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی برای نیرو‌های مسلح کشور
  • ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی برای نیروهای مسلح کشور
  • اتصال شبکه بانکی به سامانه املاک و اسکان عملیاتی خواهد شد
  • گلایه مردم از اقساط سنگین وام خرید خانه
  • آغاز مقاوم‌سازی ۷۵۰۰ واحد مسکن روستایی در استان اردبیل
  • آغاز مقاوم‌سازی ۷۵۰۰ واحد مسکن روستایی
  • بازنگری طرح هادی روستایی از اولویت‌های بنیاد مسکن بوشهر است