Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته‌امداد خوزستان از اهدای ۵۰۰ کمک‌هزینه جهیزیه همزمان با دهه امامت و ولایت به زوج‌های تحت‌پوشش استان خبر داد و گفت: بخشی از این کمک‌ها به صورت کالای ایرانی و بخشی نیز کمک‌های نقدی است.

«محمدرضا علیپور» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اهواز اظهار کرد: یکی از فعالیت‌های اصلی کمیته‌امداد که در استاد راهبردی نیز به عنوان یکی از سیاست‌های کاری امداد به آن اشاره شده، بحث خدمت و کمک به امر ازدواج خانواده‌های تحت حمایت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد خوزستان با بیان اینکه در این راستا تسهیلاتی هم به دختران و هم به پسران در شرف ازدواج ارائه می‌شود افزود: ارائه این تسهیلات اولیت‌بندی است و مناطق محروم در اولویت قرار دارند.

 

وی با اشاره به اینکه همچنین زنان سرپرست خانوار تحت‌پوشش که قصد ازدواج مجدد دارند به عنوان جامعه هدف ما از این خدمات کمیته امداد بهره‌مند می‌شوند تصریح کرد: سال گذشته پنج‌هزار و 132 سری جهیزیه با مبلغی بالغ بر 25 میلیارد تومان به مددجویان تحت‌پوشش تقدیم کردیم.

 

علیپور با بیان اینکه این کمک‌ها از طریق منابع امداد و با همکاری گروه‌های جهادی، سپاه، خیریه‌ها، خیرین و حامیان ایتام، شرکت‌ها و صنایع استان جمع‌آوری شد اضافه کرد: علاوه بر آن اعتبارات و تسهیلاتی در قالب وام قرض‌الحسنه با اقساط بلندمدت و بدون سود به مددجویانی که قصد ازدواج دارند، اعطا می‌شود.

 

وی با اشاره به اینکه در دهه امامت و ولایت نیز بنا شده 500 کمک‌هزینه جهیزیه و کمک به امر ازدواج با پیوست بسته‌های فرهنگی به خانواده‌های تحت‌پوشش کمیته‌امداد استان که در شرف ازدواج هستند اهدا شود عنوان کرد: بخشی از این کمک‌ها به صورت کالای ایرانی و بخشی نیز کمک‌های نقدی است.

 

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته‌امداد خوزستان با بیان اینکه این اقدام با همکاری ادارات و خیرین حقیقی و حقوقی، گروه‌های جهادی، سپاه، خیریه‌ها و ... انجام شده است ابراز کرد: بهمن و اسفند سال گذشته نیز یک‌هزار و 800 سری جهیزیه با وجود وضعیت کرونا به مددجویان اهدا شد.

 

وی با اشاره به اینکه این جهیزیه‌ها با همکاری خیریه‌ای در تهران با عنوان حضرت رقیه (س) تحت نظارت محرومیت‌زدایی سپاه، قرارگاه منطقه‌ای کربلا و مراکز نیکوکاری تامین و اهدا شد ادامه داد: بیش از 2 میلیارد تومان برای این امر جمع‌آوری و در قالب لوازم ضروری زندگی تقدیم نوعروسان شد.

 

علیپور اذعان داشت: امسال بخش ویژه‌ای را در راستای هدایت تسهیلات قرض‌الحسنه برای خانواده‌های نیازمند اختصاص دادیم تا کمکی به امر ازدواج باشد و طی آن وام‌هایی تا سقف پنج‌میلیون تومان تقدیم خانواده‌ها می‌شود و در موارد خاص و ویژه این مبلغ به صورت محدود با تایید مدیرکل کمیته‌امداد استان تا 10 میلیون تومان هم قابل افزایش است.

 

وی خاطر نشان کرد: در راستای حمایت از خانواده‌های تازه تشکیل شده به جهت اینکه این خانواده‌ها قوام لازم را بگیرند و در تلاطم‌های جامعه آسیب نبینند، در صورت داشتن طرح اشتغالزایی، ما سرمایه لازم را در قالب وام در اختیار آنها قرار می‌دهیم و محدودیتی هم برای ارائه این تسهیلات نداریم.

 

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته‌امداد خوزستان تاکید کرد: در این صورت اگر پسری با دختر تحت حمایت کمیته‌امداد ازدواج کند به عنوان گروه هدف در صورتی که طرح اشتغالزایی داشته و نیازمند سرمایه باشد ما آن سرمایه را در قالب وام تقدیم وی می‌کنیم و همچنین پسران تحت حمایت کمیته‌امداد نیز که متاهل می‌شوند به همین شکل در بخش مهارت‌آموزی و اشتغال حمایت می‌شوند.

 

پایان پیام/72

منبع: شبستان

کلیدواژه: محمدرضا علیپور کمیته امداد خانواده ها تحت پوشش کمک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۰۸۴۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توانمندسازی مددجویان هدف اصلی کمیته امداد است

مدیرکل کمیته امداد امام خراسان رضوی در سفر به شهرستان رشتخوار، ضمن بازدید از پروژه اشتغال و یکی از مراکز نیکوکاری بر توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت تاکید کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، به نقل از  پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد، رضا سلم آبادی در سفر به شهرستان رشتخوار ضمن دیدار با امام جمعه و فرماندار، از یک طرح اشتغال، مرکز نیکوکاری و منزل مددجویی بازدید کرد.

وی با ارائه گزارش عملکرد کمیته امداد استان در دیدار با امام جمعه و فرماندار گفت: توانمندسازی مددجویان از اهداف اصلی کمیته امداد است و خط و راه ما بیانات مقام‌معظم رهبری است.

سلم‌آبادی با بیان اینکه مراکز نیکوکاری تحت نظارت کمیته امداد هستند، افزود: لازم است مراکز در کمک به نیازمندان هم‌افزایی بیشتری با کمیته امداد داشته باشند.

مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی تصریح کرد: با توجه به اینکه توانمندسازی مددجویان هدف اصلی کمیته امداد است، نیازمند یاری فرمانداری در بحث اشتغال و مسکن مددجویان و همکاری بانک‌ها جهت پرداخت تسهیلات هستیم.

وی در دیدار با امام جمعه شهرستان درخواست کرد امامان جمعه در شهرستان‌ها در کارهای فرهنگی با کمیته امداد همکاری بیشتری داشته باشند.

در ادامه محمد عباسی، رئیس کمیته امداد شهرستان رشتخوار گزارشی از عملکرد این اداره در شهرستان و مشکلات و موانع موجود ارائه کرد.

انتهای پیام/282

دیگر خبرها

  • دومین زائرسرای ویژه محرومان کمیته امداد در مشهد بهره برداری شد
  • بهره برداری از زائرسرای «کرامت ۲» ویژه مددجویان کمیته امداد در مشهد
  • اهدای ۱۴ سری جهیزیه به ۱۴ زوج زیر پوشش بهزیستی در اصفهان
  • اهدای جهیزیه به نوعروسان نیازمند در بستان آباد
  • توانمندسازی مددجویان هدف اصلی کمیته امداد است
  • ارائه خدمات حقوقی به بیش از ۱۰۰۰ مددجوی زنجانی
  • ارائه خدمات حقوقی به ۱۰۱۶ مددجوی زنجانی‌
  • ارائه خدمات حقوقی به بیش از هزار مددجوی زنجانی
  • اهدای ۷ سری جهیزیه در شهرستان بستان آباد
  • اهدای جهیزیه به نوعروسان نیازمند بستان آبادی