Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین، سخنگوی وزارت بهداشت ایران اعلام کرد: در شبانه‌روز گذشته ۲۲۶ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند که نشان از افزایش شمار جان‌باختگان نسبت به روز گذشته است.

دکتر سیما لاری گفت: از ۸ تا ۹ مرداد ۱۳۹۹ و براساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲۶۲۱ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که هزار و ۵۸۸ نفر از آنها بستری شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۳۰۱ هزار و ۵۳۰ نفر رسید.

وی همچنین افزود: در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲۲۶ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان این بیماری به ۱۶ هزار و ۵۶۹ نفر رسید.

به گفته لاری، تاکنون ۲۶۱ هزار و ۲۰۰ نفر از بیماران بهبود یافته‌اند یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند و ۴۰۴۱ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

وی همچنین گفت: تاکنون ۲ میلیون و ۴۳۱ هزار و ۸۰۴ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

لاری درباره وضعیت استان‌ها نیز گفت: استان‌های تهران، مازندران، گلستان، فارس، آذربایجان شرقی، اردبیل، اصفهان، البرز، ایلام، خراسان رضوی، کرمان، خراسان شمالی، سمنان، لرستان و هرمزگان در وضعیت قرمز قرار دارند. 

همچنین استان‌های آذربایجان غربی، خوزستان، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، زنجان، همدان، کهگیلویه و بویراحمد، مرکزی، یزد، گیلان و قم هم در وضعیت هشدار قرار دارند.

اینفوگرافیک | آمار جدید کرونا | استان‌های قرمز کرونا را روی نقشه ببینید

آخرین آمار ابتلای به ویروس کرونا در ترکیه | ارائه جزئیات بیشتر از مبتلایان در آمار روزانه

به گزارش تسنیم، فخرالدین کوجا وزیر بهداشت ترکیه در خصوص آخرین وضعیت شیوع کرونا در این کشور در صفحه توییتر خود نوشت: طی ۲۴ ساعت گذشته ۴۵ هزار و ۷۱۲ تست کرونا گرفته شده که از بین آنها ۹۴۲ نفر مبتلا تشخیص داده شده‌اند و ۱۴ نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

وی افزود: به این ترتیب در مجموع ۴ میلیون و ۷۱۱ هزار و ۹۵ تست گرفته شده که ۲۲۸۹۲۴ نفر از آنها مبتلا به کرونا تشخیص داده شده‌اند. همچنین ۵۶۵۹ نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

وزیر بهداشت ترکیه ادامه داد: از این پس تعداد مبتلایان بد حال نیز در تابلو اعلانات روزانه کرونا اعلام می‌شود. علاوه بر آمار مبتلایان جدید و کل مبتلایان، برای ارائه اطلاعات بیشتر، میزان مبتلایان ذات الریه نیز منتشر می‌شود.

منبع: ایرنا نگرانی انگلیس درباره موج دوم ویروس کرونا در اروپا

وزیر بهداشت انگلیس نسبت به موج دوم شیوع ویروس کرونا در اروپا به شدت ابراز نگرانی کرده است. به گزارش تسنیم به نقل از رویترز، مت هانکوک وزیر بهداشت انگلیس گفت: من نگران موج دوم شیوع ویروس کرونا در اروپا هستم و دولت انگلیس از هیچ اقدامی برای بازگرداندن تدابیر قرنطینه‌ای در صورت لزوم و حفظ ایمنی بریتانیا، دریغ نخواهد کرد.

بر اساس این گزارش، بریتانیا هفته گذشته مجددا تدابیر قرنطینه ۱۴ روزه را برای افرادی که از اسپانیا قصد ورود به این کشور دارند، اعمال کرده است.

هانکوک افزود: برخی از کشورهای اروپایی که فعلا از تدابیر قرنطینه‌ای بریتانیا مستثنی شده‌اند، دوباره با افزایش تعداد مبتلایان به ویروس کرونا روبرو شده‌اند. من نگران موج دوم هستم. تصور می‌کنم که شما می‌توانید آغاز موج دوم شیوع ویروس کرونا را در برخی کشورهای اروپایی مشاهده کنید. ما آماده هستیم تا تدابیر لازم را برای جلوگیری از شیوع مجدد ویروس کرونا در انگلیس اتخاذ و اجرا کنیم.

وزیر بهداشت انگلیس در مصاحبه با اسکای نیوز افزود: ما نگرانی عمیقی درباره موج دوم ویروس کرونا در سراسر اروپا داریم. این فقط مربوط به اسپانیا نیست برخی کشورهای دیگر هم هستند که تعداد موارد ابتلا به ویروس کرونا در آنها رو به افزایش است.

کد خبر 535900 برچسب‌ها كروناويروس كرونا در ايران آمار

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: كروناويروس كرونا در ايران آمار جان خود را از دست ویروس کرونا وزیر بهداشت موج دوم شده اند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۰۸۴۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوای اصفهان قابل قبول است/ شاخص ۴ شهر بر مدار قرمز و نارنجی

به گزارش خبرنگار مهر، شاخص کیفی هوای کلان‌شهر اصفهان بر اساس داده‌های ۱۵ ایستگاه سنجش فعال در ۲۴ ساعت منتهی به ساعت هفت صبح یکشنبه نهم اردیبهشت با میانگین ۷۶ وضعیت قابل قبول را نشان می‌دهد.

بر اساس داده‌های سامانه برخط کنترل کیفیت هوای سازمان محیط‌زیست (منطقه اصفهان) شاخص هوای این کلان‌شهر امروز در ساعت انتشار این گزارش در ایستگاه خیابان ۲۵ آبان و کردآباد با عدد ۵۶، خیابان احمدآباد، پارک زمزم و رهنان ۷۴، میدان انقلاب ۶۲، بزرگراه خرازی ۹۶، سپاهان‌شهر ۵۲، خیابان فیض ۵۱، بولوار کاوه ۷۳ AQI در وضعیت قابل قبول و در ایستگاه خیابان‌های فرشادی و میرزا طاهر به ترتیب با عدد ۳۷ و ۲۳ پاک است.

شاخص هوای اصفهان همچنین در ایستگاه دانشگاه صنعتی و خیابان زینبیه با عدد ۱۵۳ AQI وضعیت قرمز و ناسالم برای عموم شهروندان و در ایستگاه ولدان با عدد ۱۰۱ ناسالم برای گروه‌های حساس را نشان می‌دهد.

امروز شاخص هوا در خمینی‌شهر با میانگین ۵۴، کاشان ۷۳ و مبارکه با میانگین ۵۵ AQI در وضعیت قابل قبول، سجزی با میانگین ۱۴۱، شاهین‌شهر ۱۰۶ و قهجاورستان با ۱۲۲ AQI ناسالم برای گروه‌های حساس و در نجف‌آباد با ۱۵۲ AQI قرمز و ناسالم برای عموم شهروندان ثبت شد. ایستگاه سنجش آلودگی هوای منطقه صنعتی دولت آباد قطع است.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.

این شاخص به طور معمول برای پنج آلاینده هوا شامل مونوکسیدکربن (CO) ، اُزن (O۳)، دی اکسید نیتروژن (NO۲)، دی اکسید گوگرد (SO۲) و ذرات معلق زیر ۲.۵ میکرون (PM۲.۵) اندازه گیری و به طور روزانه در ایستگاه‌های پایش هوا، ثبت می‌شود.

شاخص کیفی هوا ( Air Quality Index ) معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا نظیر مونوکسید کربن، دی اکسید گوگرد، ترکیبات نیتروژن دار، اوزون و ذرات معلق ( ذرات کوچک‌تر از ۱۰ میکرومتر و ذرات کوچک‌تر از ۲.۵ میکرومتر) را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحدهای مختلف است به یک عدد بدون واحد تبدیل می‌کند و وضعیت آلودگی هوا را نمایش می‌دهد.

کد خبر 6090493

دیگر خبرها

  • اعلام وضعیت قرمز و وخیم جنگی در جبهه شرقی اوکراین
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • هوای اصفهان قابل قبول است/ شاخص ۴ شهر بر مدار قرمز و نارنجی
  • کنعانی: اگر رشادت مستشاران سپاه نبود داعش تا پشت درب پارلمان اروپا و قلب آمریکا نفوذ می‌کرد
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • اصفهان در دو منطقه درمدار قرمز آلودگی
  • اصفهان در دو منطقه درمدار قرمز
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • (ویدئو) واکنش بغض‌آلود وزیر اسبق بهداشت به مهاجرت بهترین شاگردانش از ایران
  • وضعیت قرمز هوا در دو ایستگاه اصفهان