Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@03:16:30 GMT

سرانجام قانون حفظ اراضی کشاورزی در مجلس شورای اسلامی

تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۰۸۶۲۸

سرانجام قانون حفظ اراضی کشاورزی در مجلس شورای اسلامی

ایسنا/آذربایجان شرقی عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی، سرانجام قانون حفظ اراضی کشاورزی را تشریح کرد.

غلامرضا نوری در برنامه زنده تلویزیونی با بیان این‌که خاک و زمین‌های حاصلخیز اصلی ترین رکن تامین نیاز غذایی کشورهاست، افزود: امنیت غذایی مهم ترین موضوع برای تمامی جوامع حتی کشورهای توسعه یافته و پیشرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی ادامه داد: کشورهای پیشرفته و توسعه یافته بیش از 100 سال است که قوانین و مقررات مربوط به حفظ اراضی کشاورزی را تصویب و عملیاتی کرده‌اند.  

وی با تاکید بر اینکه هدف ما فقط حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی است زیرا هیچگونه جایگزینی برای اراضی کشاورزی وجود ندارد، اظهار کرد: اراضی زراعی نه قابلیت واردات دارند و نه قابلیت تولید؛ رشد جمعیت در دنیا و در ایران باعث شده تا منبع اصلی تولید غذا و امنیت غذایی همان خاک و زمینهای حاصلخیز و مناسب برای کشاورزی را حفظ و حراست کنیم‌.

نوری با یادآوری این موضوع که حفظ اراضی کشاورزی به معنای عدم تغییر کاربری همیشگی نیست، گفت: قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی در سال 74 به صورت جدی و عملیاتی در مجلس شورای اسلامی تصویب و ابلاغ شد، در سال 85 بار دیگر اصلاحیه این قانون تنظیم و راهکارهای لازم برای دستگاه‌های اجرایی و دولت ترسیم شد.

وی افزود: در این اصلاحیه، تغییر کاربری اراضی کشاورزی در موارد ضروری و در راستای توسعه همه جانبه و پایدار کشور در حوزه های صنعت، مسکن، خدمات، گردشگری و سایر حوزه ها پیش بینی و تبیین شده است.

وی اظهار کرد: در مجلس نهم مقرر شد تا دوباره اصلاحیه‌ای بر قانون حفظ کاربری اراضی زراعی باغی با توجه به وجود بعضی از نواقص و خلاهای قانونی و رعایت نیازهای واقعی صاحب و مالک زمین، کشاورز و باغدار همزمان مد نظر گرفته شده و ابلاغ شود.

نماینده مردم بستان آباد در مجلس شورای اسلامی با یادآوری این موضوع که جلوگیری از بروز انواع تخلفات در حوزه کاربری اراضی زراعی و باغی از اهمیت فوق العادهای برخوردار است، تصریح کرد: این مجوز در مجلس نهم تصویب و در اختیار کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی قرار گرفت، متاسفانه بنا به دلایلی این اصلاحیه در مجلس نهم نتوانست در دستور کار قرار گیرد و تا الان بلاتکلیف مانده است. 

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: اگر مردم به این باور برسند که اراضی ملی واقعا ملی بوده و مردمی هستند، به صورت خودجوش و داوطلبانه در حفظ و نگهداری از اراضی ملی کوشا و جدی خواهند بود.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی اراضي تغيير كاربري کاربری اراضی زراعی حفظ اراضی کشاورزی مجلس شورای اسلامی قانون حفظ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۰۸۶۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز جلسه علنی مجلس/ بررسی ایرادات شورای نگهبان در طرح مالیات بر سوداگری

نمایندگان مجلس امروز به ادامه بررسی ایرادات شورای نگهبان در طرح مالیات بر سوداگری و سفته بازی می‌پردازند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، جلسه علنی امروز_ یکشنبه ۹ اردیبهشت_ مجلس شورای اسلامی دقایقی پیش به ریاست محمدباقر قالیباف شروع شد که موارد کاری آن به شرح زیر است:

ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون اقتصادی درباره طرح مالیات بر سوداگری و سفته بازی (ایرادات شورای نگهبان)

گزارش کمیسیون انرژی درباره لایحه ارجاع اختلاف شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران با شرکت بازرگانی دولتی هند (اس. تی. سی) به داوری

گزارش کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها درباره طرح اصلاح جدول حوزه‌های انتخابیه مجلس و تعداد نمایندگان آن‌ها

گزارش کمیسیون اجتماعی درباره لایحه یک فوریتی پیشگیری از آسیب دیدگی زنان و ارتقای امنیت آنان در برابر سوءرفتار

گزارش کمیسیون اجتماعی درباره طرح استفساریه ماده ۴۸ قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی به مقررات مالی دولت (۱)

گزارش کمیسیون کشاورزی درباره طرح استفساریه جزء یک بند الف ماده ۹ قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب ۱۴۰۰

گزارش کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی درباره نقض و استنکاف در اجرای قانون خرید تضمینی خرید محصولات کشاورزی با اصلاحات و الحاقات بعدی

کد خبر 748603

دیگر خبرها

  • مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز به وسعت ۱۱۰ هکتار در کرج
  • مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز ۱۱۰ هکتار از اراضی زراعی کرج
  • ۵۷ مورد دیوارکشی و قطعه‌بندی در البرز قلع و قمع شد
  • آغاز جلسه علنی مجلس/ بررسی ایرادات شورای نگهبان در طرح مالیات بر سوداگری
  • جلسه علنی مجلس آغاز شد/ بررسی ایرادات طرح مالیات بر سوداگری
  • جلوگیری از تغییر کاربری ۵۹ هکتار از اراضی کشاورزی ساوجبلاغ
  • ۸۴۲ هکتار از اراضی ملی به شهرک‌های صنعتی و کشاورزی واگذار شد
  • برداشت ۱۳ هزار تن سیر از اراضی زارعی دزفول
  • پیشگیری از تغییر کاربری ۵۹ هکتار اراضی کشاورزی ساوجبلاغ
  • برخورد با متخلفین تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی در مهریز