Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@04:56:32 GMT

تابع تصمیمات ستاد ملی کرونا در زمینه طرح ترافیک هستیم

تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۰۸۸۹۳

تابع تصمیمات ستاد ملی کرونا در زمینه طرح ترافیک هستیم

به گزارش روز جمعه ایرنا  از پلیس تهران،  سردار «محمد حسین حمیدی» در حاشیه مراسم افتتاح دفتر ارتباط مردمی پلیس راهور تهران در عین حال افزود: پلیس راهور از گذشته های دور شاهد آسیب‌های جدی آلودگی هواست، ولی با وجود این مسائل و حجم بالای ترافیک، عبور و مرور مختل نشده و شهر قفل نیست و پلیس راهور اقدامات خود را در خصوص روانی ترافیک انجام می‌دهد و خواهان کاهش ترافیک و کاهش آلودگی هواست، طرح ترافیک درمان مقطعی است و اگر می‌خواهیم شاهد کاهش آلودگی باشیم باید طرح ترافیک را با جدیت بیشتری پیگیری کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سردار حمیدی درباره اجرای طرح ترافیک و شیوع ویروس کرونا گفت: باید بررسی شود طرحی که هم اکنون اجرا می شود جواب می‌دهد و آسیب در حوزه کرونا را کاهش می‌دهد یا چنین نیست. ما منتظر نتیجه گیری و جواب ستاد ملی کرونا هستیم البته تقاضای سفر در تهران بسیار است و شیوع بیماری بستگی به رعایت شهروندان دارد، البته طرح ترافیک به ما در کنترل بیماری کرونا کمک می‌کند و این یک ضرورت است که این طرح را اجرا کنیم.

این مقام ارشد نظامی همچنین گفت: شهر تهران به خاطر پایتخت بودن از اهمیت زیادی برخوردار است و می بایست وقایع و تصمیمات به موقع، سریع و شفاف به مردم و شهروندان اطلاع رسانی شود.

از هم اکنون باید به فکر وارونگی هوا در ۶ ماهه دوم سال بود

سردار حمیدی تصریح کرد : ترددهای غیر ضروری یکی از مشکلات و معضلات ماست که نه پارکینگ ها و نه معابر شهر تهران جوابگوی ترددهای شهروندان نیست و بحث وارونگی هوا در ۶ ماهه دوم یکی از معضلات پیش رو است که می‌طلبد با بررسی کارشناسی، نسخه‌ای کارساز برای پایداری وضعیت پیش بینی کرد .

وی با بیان اینکه در شهر تهران ۸ میلیون وسیله نقلیه وجود دارد که ۴ میلیون موتور و  ۴ میلیون خودرو است، تصریح کرد: سالانه در شهر تهران ۲۱ هزار  مجروح و ۶۰۰ فوتی داریم که البته با کاهش تصادفات فوتی و جرحی مواجه بودیم ولی باز هم آمار بالا است.

افزایش تصادفات موتورسواران در سطح شهر تا ۶۰ درصد

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ خاطرنشان کرد: ۴۸درصد از حوادث رانندگی در طول روز مربوط به موتورسواران است که حتی این میزان بعدازظهرها تا ۶۰ درصد به علت خستگی و خواب آلودگی افزایش می‌یابد.

سردار حمیدی افزود: ۳۶درصد از فوتی ها مربوط به عابران است که در بزرگراه ها، حاشیه راه ها و زیر پل های عابر تصادفات رخ می‌دهد.

تغییر رویکرد پلیس راهور از خودرومحوری به انسان‌محوری

وی ادامه داد: نگاه ما در گذشته خودرو محوری بوده است که مشکلات زیادی بوجود می‌آورد و هم اکنون شهر تهران شهر انسان محوری نیست و اگر می‌خواهیم شرایط عالی شود باید حمل و نقل هوشمند و پاک را برگزینیم و هم اکنون با این شرایط، آلودگی هوا افزایش می‌یابد و باید ترددهای غیر ضرور را کنترل کنیم و شبکه ریلی و تاکسی و حمل ونقل عمومی با یکدیگر هماهنگ و مرتبط باشند، حمل و نقل ترکیبی بایستی گسترش یابد و مسافر نباید سردرگم باشد و دنبال خودرو بگردد .

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ درباره تخلفات موتورسیکلت ها افزود: پلیس راهور فاتب با تخلفات موتورسیکلت سواران برخورد قاطع می‌کند و این برخوردهای قانونی متوقف نشده و طرح های پلیس در حال اجراست ولی بحث پلیس استفاده از موتورهای برقی و فاقد آلایندگی است و بحث آموزش موتورسیکلت سواران هم در حال انجام است که روزانه توسط کلاس های توجیهی و آموزشی در پلیس راهور فاتب در حال انجام است .

پلیس راهور در  شرایط کرونا در  همه معابر حضور دارد

سردار حمیدی گفت: اگر از آسمان سنگ هم ببارد پلیس راهور فاتب در معابر حضور دارد چرا که عدم حضور پلیس در معابر باعث کندی حرکت و قطع ارتباطات بین مردم می‌شود و حمل و نقل دچار اختلال می‌گردد، حتی پلیس راهور در شرایط کرونایی در همه حال در معابر حضور دارد.

یکپارچگی دوربین های ترافیکی در دستور کار پلیس است

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ بیان داشت: مسئولان اداره مهندسی ترافیک، تابلوهایی را که دچار نقص هستند و آسیب دیده اند را تعویض و تا رفع نقص آن پیگیری‌های لازم را انجام می‌دهد .

وی گفت: پلیس تنها مرجعی است که با رویت تصاویر و دیدن تخلف می‌تواند برخورد قانونی با تخلفات را انجام دهد و یکپارچگی دوربین های ترافیکی در دستور کار پلیس قرار دارد.
 

برچسب‌ها پلیس راهور ناجا شهر تهران پلیس تهران بزرگ

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پلیس راهور ناجا شهر تهران پلیس تهران بزرگ پلیس راهور ناجا شهر تهران پلیس تهران بزرگ پلیس راهور تهران سردار حمیدی تهران بزرگ طرح ترافیک شهر تهران هم اکنون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۰۸۸۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد با تخلف ساکن رانندگان هوشمند می‌شود

سرهنگ سید ابوالضل موسوی پور روز سه‌شنبه در جریان جلسه ارتباط مردمی پلیس راهور در سامانه ۱۹۷ گفت: سامانه نظارتی دوربین‌های هوشمند از این پس تمامی تخلفات ساکن را در محدوده‌های مشخص شده شهر تهران به صورت هوشمند ثبت خواهند کرد.

به گفته او این سامانه به صورت بر خط و در کسری از ثانیه پیامک تخلف را برای راننده یا مالک خودرو مذکور ارسال خواهد کرد.

رییس پلیس راهور تهران بزرگ در ادامه گفت: تا پایان خردادماه دوربین‌های نظارتی ترافیکی به کمک هوش مصنوعی تمام فرایند ثبت تخلفات و رسیدگی به آن را نیز در استان به صورت برخط اجرایی خواهد کرد.

پارک در محل ممنوعه، پارک دوبل و توقف در پیاده‌رو جزو تخلفات ساکن محسوب می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حوادث و انتظامی

دیگر خبرها

  • هوش مصنوعی به کمک ثبت تخلفات رانندگی می آید
  • تاسیس مؤسسات خدمات هوشمند ترافیک/ برای واردات خودرو هیچ چیزی معطل پلیس نیست
  • «سمیع» تعیین تکلیف شود/ کمبود نیروی پلیس راهور و راننده اتوبوس مشکل مشترک کلان‌شهرها
  • هوش مصنوعی به کمک ثبت تخلفات رانندگی می‌آید/ اعمال قانون با دوربین‌های نظارت تصویری
  • هوش مصنوعی به کمک ثبت تخلفات رانندگی می‌آید
  • رئیس پلیس راهور تهران بزرگ: هوش مصنوعی به کمک ثبت تخلفات رانندگی می آید
  • برخورد با تخلف ساکن رانندگان هوشمند می‌شود
  • پلیس راهور تهران: استفاده از موبایل عامل ۴۶ درصد از تصادفات است
  • پلیس راهور : ۴۶ درصد تصادفات مربوط به تلفن همراه است
  • عامل ۴۶ درصد تصادفات ؛ یک عادت بد در رانندگی!