Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-29@16:45:03 GMT

شیوع دوباره کرونا در چین و هنگ کنگ

تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۰۹۵۹۵

بر اساس آمار کمیسیون ملی چین، در شبانه روز گذشته در این کشور ۱۲۷ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا ثبت شده است که از این تعداد ۱۲۳ مورد داخلی و سه مورد وارداتی بوده است.

از تعداد مبتلایان داخلی، ۱۱۲ تن در استان مسلمان نشین سینکیانگ واقع در شمال چین و ۱۱ تن هم در استان لیائونینگ و بندر دالیان در جنوب شرق چین ثبت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در هنگ کنگ هم با افزایش شمار مبتلایان روزانه به بالای صد نفر آمار کلی این منطقه هم به سه هزار و ۱۵۱ تن رسیده است که از این تعداد ۲۵ تن جان باخته و هزار و ۶۶ تن هم درمان شده اند.

در این منطقه ویژه اداری، همزمان با شیوع موج دوم کرونا، «کری لم» رئیس اجرایی هنگ‌کنگ هشدار داده بود که با جهش موارد ابتلا به کرونا در هنگ کنگ، سیستم بیمارستان‌های این شهر در آستانه فروپاشی قرار گرفته است.

در پی این وضعیت، هنگ کنگ محدودیت‌های جدیدی برای کنترل شیوع بیماری اعلام کرده است محدودیت‌های جدید از شدیدترین نوع خود از زمان شیوع ویروس کرونا در این منطقه است این محدودیت‌ها از سه روز گذشته شروع شده و به مدت ۷ روز ادامه خواهد داشت.

به این ترتیب، بیش از دو نفر اجازه ندارند با هم پشت یک میز در رستوران بنشینند، و زدن ماسک در فضاهای باز هم اجباری شده است؛ درحالی که قبلا فقط در فضاهای سرپوشیده اجباری بود.

شمار کل جان باختگان ویروس کرونا تا کنون در چین به چهار هزار و ۳۲ تن رسیده است.

* ایرنا

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: هنگ کنگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۰۹۵۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعداد شهدای نوار غزه به ۳۴ هزار و ۴۸۸ نفر رسید

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، وزارت بهداشت در غزه با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته ارتش رژیم صهیونیستی مرتکب ۳ مورد جنایت شد که در نتیجه آن، ۳۴ نفر شهید و ۶۸ نفر دیگر مجروح شدند.

با احتساب این شهدا، تعداد شهدای نوار غزه از هفتم اکتبر گذشته (۱۵ مهر ۱۴۰۳) تا کنون به ۳۴ هزار و ۴۸۸ نفر و تعداد زخمی ها به ۷۷ هزار و ۶۴۳ نفر رسید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • توصیه‌هایی درباره تب کریمه کنگو که باید جدی گرفته شود
  • از فیلمسازی بدون دیالوگ تا خندیدن به قضاوت
  • تعداد شهدای نوار غزه به ۳۴ هزار و ۴۸۸ نفر رسید
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • شیوع آفت سن گندم با گرم شدن هوا افزایش می‌یابد
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • آیا نانوذرات از طریق دستگاه گوارش به بافت مغز می‌رسند؟
  • شیوع بیماری ناشناخته در بدخشان
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد