Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه سیاست‌های آمریکا علیه ایران با تغییرات رئیس‌جمهور و روی کار آمدن دموکرات‌ها تغییری نمی‌کند، گفت: نباید فرصت همکاری با روسیه و چین را از دست داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام غلامرضا مصباحی‌مقدم عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در رابطه با تعاملات با دو دولت چین و روسیه اظهار داشت: نظام جمهوری اسلامی ایران یک نظام مستقل است و نظامی است که روی پای خود ایستاده و استقلال سیاسی صد در صد و کاملی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته شعار نه شرقی نه غربی که در آغاز انقلاب جمهوری اسلامی ایران داده شد، یک شعار استراتژیک در نظام جمهوری اسلامی است یعنی نه وابستگی به شرق و نه وابستگی به غرب.

وی عنوان کرد: معنای عدم وابستگی، عدم همکاری نیست بلکه می‌تواند همکاری و پیمان‌های اقتصادی و سیاسی با کشورهای مختلف و با روابط متوازن و متعادل صورت بگیرد به گونه‌ای که این روابط حکایت از سلطه دولتی نسبت به دولت جمهوری اسلامی ایران نباشد. اکنون که غربی‌ها با رفتار دولت آمریکا به شدت ایران را تحت فشار تحریم‌ها قرار داده‌اند و از سوی دیگر روزنه‌ای برای همکاری میان ایران و چین و همکاری ایران و روسیه و سایر کشورها من جمله کشورهای همسایه اتفاق افتاده است ما باید این فرصت را مغتنم شماریم و با این کشورها روابط دوجانبه و چندجانبه سیاسی و اقتصادی و احیاناً همکاری‌های نظامی داشته باشیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: استقلال جمهوری اسلامی محور اساسی اینگونه همکاری‌ها است و باید توجه کنیم که نظام مستقل جمهوری اسلامی نیازمند صادرات کالاهای خود و واردات کالاهای دیگران یا احیاناً واردات مواد اولیه از جاهای دیگر است و از این رو نمی‌توان اطراف مرزهای ایران را دیوار کشید و به دلیل اینکه نمی‌خواهیم به کشورهای دیگر وابسته باشیم رابطه اقتصادی نداشته باشیم.

مصباحی‌مقدم تصریح کرد: روابط اقتصادی امری است که هم می‌تواند با شرق جهان باشد و هم می‌تواند با غرب جهان باشد. حالا غربی‌ها بی مهری کردند و به تعهدات خود در برجام پایبند نبودند و عمل نکردند اکنون نباید فرصت همکاری با روسیه و چین را از دست داد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: از نظر ما سیاست‌های آمریکا، سیاست‌های مستمر و دائمی در مورد نظام جمهوری اسلامی است و سیاست‌هایی نیست که با تغییرات رئیس جمهور و روی کار آمدن دموکرات‌ها دستخوش تغییر اساسی شود، بلکه تاکتیک‌ها متفاوت خواهند بود. تاکتیک‌های جمهوری خواهان تاکتیک‌های سریع، خشن و تند و تاکتیک دموکرات‌ها تاکتیک نرم، آرام و در لفافه است اما در اهداف مشترک هستند و از این جهت برای ما خیلی مهم نیست که چه دولتی در آمریکا روی کار بیاید.

منبع: مهر

انتهای پیام/ط

منبع: دانا

کلیدواژه: جمهوری اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۰۹۶۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران ادعاهای آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی درباره فعالیت‌های سایبری را قویاً رد کرد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه امروز (چهارشنبه) پنجم اردیبهشت ماه ادعا‌های بی‌اساس دولت آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی در خصوص فعالیت‌های سایبری را قویا رد و محکوم کرد.

دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا دو شرکت و چهار فرد ایرانی را به ادعای فعالیت‌های سایبری تحریم کرد.

کنعانی تصریح کرد: نهاد‌های آمریکایی نمی‌توانند با برچسب زدن‌های مختلف بی‌اساس به اشخاص و نهاد‌های ایرانی، موج انتقادات جهانی نسبت به سیاست‌های حمایتی نامحدود آمریکا از جنایات جنگی و نسل‌کُشی رژیم صهیونیستی در نوار غزه و کرانه باختری فلسطین و نیز سرکوب‌های خشونت‌آمیز معترضان در داخل آمریکا را منحرف کنند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی به دولت آمریکا توصیه کرد به جای اتهام زنی‌های بی اساس به دیگر کشور‌ها و ملت‌ها، به حمایت‌های تسلیحاتی، نظامی، مالی و سیاست‌های بین‌المللی خود از رژیم آپارتاید و اشغالگر صهیونیستی علیه ملت مظلوم فلسطین پایان داده و در سیاست‌های مداخله جویانه و نیز تهدیدآفرین خود نسبت به حقوق بشر، حقوق بشردوستانه بین‌المللی، حقوق بین الملل و صلح و امنیت بین‌المللی بازنگری کرده و مسؤولانه رفتار کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آیا دکترین هسته‌ای ایران تغییر کرده است؟
  • بحران‌های اخیر نتیجه سیاست‌های سلطه‌طلبانه غرب بوده است
  • بسیاری از بحران‌های اخیر نتیجه سیاست‌های سلطه‌طلبانه غرب و ناتو بوده است
  • امیر سرتیپ آشتیانی: بسیاری از بحران‌های اخیر نتیجه سیاست‌های سلطه‌طلبانه غرب و ناتو بوده است
  • سید الحوثی: اسرائیل از تاکتیک های جدیدی برای کشتار ملت فلسطین استفاده می کند
  • تصویب قطعنامه حقوق بشری علیه جمهوری اسلامی ایران در پارلمان اروپا
  • توطئه‌های دشمن علیه جمهوری اسلامی شکست خورد/ آمریکا به زودی از منطقه خارج می‌شود
  • ایران ادعاهای آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی درباره فعالیت‌های سایبری را قویاً رد کرد
  • نگرانی آمریکا از تقویت همکاری‌های تهران و اسلام‌آباد
  • دکترین هسته ای ایران تغییر می کند؟