Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کل بانک مرکزی با حمایت از تأمین کسری بودجه دولت از طریق فروش سهام دولتی و انتشار اوراق بدهی تاکید کرد این روش درصورت تداوم،کمک خوبی به بانک مرکزی در نیل به هدف مهار تورم خواهد کرد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، رئیس کل بانک مرکزی طی یادداشتی در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت:

چند نکته در خصوص متغیرهای پولی
✓ بانک مرکزی تمام تلاش خود را براى کنترل میان مدت و بلند مدت رشد متغیرهای پولی ومدیریت نرخ سود، برای کنترل و مهار تورم بکارگرفته است و با وجودتمامی موانع ومحدودیتها ازهمه ابزارهای خودبرای تحقق تورم هدف گذاری شده، برای یکسال آینده، استفاده می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


✓ قضاوت درخصوص عملکرد بانک مرکزی،بایستی در چارچوب محیط اقتصاد کلان و شوکهاى وارده به اقتصاد و همچنین بر مبنای ابزارها، اختیارات و درجه استقلال بانک مرکزی باشد.
✓ خرید بخشی از منابع ارزی صندوق توسعه ملی ، جهت تأمین کسری بودجه توسط بانک مرکزی ( آنچنان که در بودجه سال 98تکلیف شد)درشرایط تحریمی،تأمین کسری بودجه از محل پایه پولی است.این روش،در کوتاه مدت،همانند استقراض از بانک مرکزی خواهد بود.لذا،بانک مرکزی به حکم وظیفه،نظر کارشناسی خودرا درخصوص آثاراحتمالی ناخوشایند این روش تأمین بودجه،گزارش کرده بود.
✓ روشهایی که امسال دولت محترم برای تأمین کسری بودجه از طریق فروش سهام دولتی و نیز انتشار اوراق بدهی بکارگرفته است ، در شرایط تداوم فشار حداکثری،روشهای مناسبی برای تأمین منابع لازم از نقدینگی موجود در جامعه،وبدون فشار به پایه پولی است و درصورت تداوم،کمک خوبی به بانک مرکزی در نیل به هدف مهار تورم خواهد بود .
✓ همه افزایش قیمتها در بهار امسال، صرفاًبه رشد پایه پولى و نقدینگى مربوط نمی شود. افزایش انتظارات تورمى، متأثر از عوامل غیر پولى وعملکردسایر بازارها نیزدرافزایش فشارهای تورمى نقش داشته اند.

انتهای پیام/

R1012122/P/S7,77,79/CT12 واژه های کاربردی مرتبط عبدالناصر همتی قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان واژه های کاربردی مرتبط عبدالناصر همتی پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی ۱ شرایط فروش فوق العاده مرحله دوم محصولات ایران خودرو اعلام شد + جدول ۲ قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز امروز ۹۹/۰۵/۰۹|آخرین قیمت‌ها از بازار طلا و ارز/ سکه ۱۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان شد ۳ هواشناسی ایران ۹۹/۵/۹| پیش بینی رگبار ۵ روزه باران در ۲۰ استان/ هوا در نوار شمالی ۱۰ درجه خنک می‌شود ۴ اعطای کارت اعتباری ۵ میلیون تومانی با سهام عدالت ۵ سود ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی صندوق ذخیره فرهنگیان/ اختصاص سهام ترجیحی شرکت‌های صندوق به فرهنگیان ۶ استقبال سرد تهرانی‌ها از طرح ملی مسکن/ اولتیماتوم وزارت راه به متقاضیان ۷ مهلت ۳ ماهه به مالکان واحدهای خالی برای فرار از پرداخت مالیات سنگین ۸ جنگ سرد آمریکا و چین مسیر جریان های انرژی را تغییر می دهد مهمترین اخبار اقتصادی احتکار ۵۰۰ واحد مسکونی توسط ۸ بانک/ مالیات خانه‌های خالی دستگاه‌ها و نهادها ۲ برابر افراد حقیقی است مهلت ۳ ماهه به مالکان واحدهای خالی برای فرار از پرداخت مالیات سنگین جزئیات "تسهیلات مرابحه خرید کالا" مستأجران فردا ابلاغ می‌شود سوءاستفاده برخی سازمان‌ها به نفع زمین خواران/ ارائه خدمات به ساخت‌وسازهای غیرمجاز توسط ادارت برق، آب و گاز مهمترین اخبار تسنیم آغاز سخنرانی امام خامنه‌ای تا ساعاتی دیگر سرپرست وزارت صمت: جلوی تولید را با سرکوب تغییرات طبیعی قیمت‌ها نمی‌گیریم آغاز مرحله دوم پویش "ایران همدل" با توزیع ۱.۵ میلیون بسته معیشتی از امروز شروع دوباره "سلمان" در عید قربان/ داود میرباقری احوالات صحابه پیامبر را به کجا می‌رساند؟ مهلت ۳ ماهه به مالکان واحدهای خالی برای فرار از پرداخت مالیات سنگین درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: عبدالناصر همتی عبدالناصر همتی تأمین کسری بودجه بانک مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۰۹۷۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت توانسته بخش قابل توجهی از اهداف خود برای رفع ناترازی‌ها و مشکلات اقتصادی را محقق کند

رئیس جمهور با بیان اینکه در آغاز فعالیت دولت رفع ناترازی‌ها و مشکلات کشور از جمله تنش‌های‌ آبی، ناترازی برق، مشکلات اشتغال و مسکن، تورم، کسری بودجه و بهبود وضعیت اقتصادی زندگی مردم را در محور برنامه‌های خود قرار دادیم، گفت: امروز بخش قابل توجهی از این مشکلات برطرف شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی بعد از ظهر امروز _پنجشنبه ششم اردیبهشت_ در اجتماع مردم مناطق جنوب غربی تهران، در صحن امام‌زاده حسن (ع) با گرامیداشت یاد شهیدان و ادای احترام به خانواده معظم شهدا تصریح کرد: مردم عزیز این مناطق در طول تاریخ انقلاب اسلامی همواره در صف مقدم دفاع از ارزش‌ها و آرمان‌ها و یار انقلاب، امام و رهبری بودند.

رئیس جمهور با بیان اینکه همواره به دنبال فرصتی بودم تا در جمع باصفا و نورانی مردمان سخت‌کوش و متدین این منطقه حضور یابم، افزود: بنای دولت اداره امور بر مبنای عمل به دستورات الهی در همه عرصه‌های زندگی، اجرای عدالت با تکیه بر امکانات داخلی و بر مبنای سند آمایش سرزمینی است. بر همین اساس در آغاز به کار دولت رفع تنش آبی ۱۰ هزار روستا، ناترازی‌های گسترده برق، کاهش بیکاری و رفع مشکل اشتغال و رفع دغدغه مردم درباره مسکن را مبنای کار خود قرار دادیم و امروز بخش قابل توجهی از این مشکلات برطرف شده‌اند.

رئیسی همچنین با بیان اینکه تلاش کرده‌ایم با استفاده از ظرفیت‌های متنوع کشور شرایط اقتصادی زندگی مردم را بهبود بخشیم، اظهار داشت: بنای بنده این نیست که بگویم دولت چه وضعیتی را تحویل گرفت و در گذشته وضعیت چگونه بوده است، اما فقط در یک مورد دولت را با ۴۸۰ هزار میلیارد تومان کسری بودجه تحویل گرفتیم که این کسری بودجه یکی از اصل‌ترین دلایل ایجاد تورم است، اما بدون استقراض از بانک مرکزی یا چاپ پول با تولید و ایجاد منابع و درآمدهای جدید هم این کسری را رفع کردیم و هم توانستیم روند تورم را کاهشی کنیم.

تکمیل می‌شود...

کد خبر 747977

دیگر خبرها

  • مجلس به بانک مرکزی اولتیماتوم داد
  • قالیباف به بانک مرکزی اولتیماتوم داد
  • برنامه تأمین ارز دولت و بانک مرکزی شفاف است ولی کافی نیست
  • رشد قیمت دلار در بازار غیررسمی، ارتباط چندانی با بانک مرکزی ندارد
  • واکنش همتی به هشدار رئیسی درباره انحلال بانک‌های متخلف؛ کسری‌های آن‌ها از چه محلی پرداخت خواهد شد؟
  • خط و نشان تند رئیسی برای بانک‌ها / انتقاد از حمله و آزار و اذیت پلیس آمریکا علیه دانشجویان
  • خط و نشان تند رئیسی برای بانک‌ها / انتقاد از برحورد پلیس آمریکا با دانشجویان
  • رئیسی: بانک هایی که مقررات را رعایت نکنند منحل خواهند شد | مطلقا به فساد و مفسد رحم نمی‌کنیم
  • بانک‌هایی که مقررات را رعایت نکنند منحل خواهند شد/ مطلقا به فساد و مفسد رحم نمی‌کنیم
  • دولت توانسته بخش قابل توجهی از اهداف خود برای رفع ناترازی‌ها و مشکلات اقتصادی را محقق کند