Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روابط‌عمومی و امور بین‌الملل بنیاد رودکی، در این دیدار، بهادر امینیان سفیر ایران در افغانستان با اشاره به مشترکات فرهنگی و جایگاه هنرمندان ایران در افغانستان گفت: افغانستان دارای ظرفیت بزرگی برای تعاملات فرهنگی میان دو کشور است که نیازمند تقویت این روابط خصوصا با توجه به تحولات اخیر این کشور هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: پتانسیل فراوانی برای عرضه آثار و اجرای هنرمندان برجسته ایرانی در حوزه‌هایی مانند موسیقی وجود دارد که این پتانسیل باید به بهترین شکل عرضه شود و تجربه نشان داده حضور هنرمندان کشورمان در افغانستان با استقبال نخبگان، هنردوستان و هنرمندان این کشور مواجه می‌شود.

امینیان بر جایگاه شعر و ادبیات ایران در افغانستان و ظرفیت بزرگ زبان فارسی برای تعامل میان دو کشور تاکید کرد.
مهدی افضلی، مدیرعامل بنیاد فرهنگی هنری رودکی نیز با اشاره به ظرفیت بزرگ بنیاد رودکی خصوصاً در حوزه موسیقی و همچنین ماموریت این بنیاد در گسترش و توسعه زبان و ادبیات فارسی گفت: این بنیاد آماده برگزاری رویدادهای مشترک از جمله هفته‌های فرهنگی است.
وی با اشاره به جایگاه موسیقی‌دانان برجسته کشورمان در کشور افغانستان برای اجراهای مشترک با هنرمندانی از افغانستان اعلام آمادگی کرد.
افضلی با اشاره به سیاست این بنیاد در همکاری با کشورهای فارسی‌زبان افزود: باید تلاش کنیم ارتباط کشورهای فارسی زبان بیش از پیش تقویت شود و تعریف رویدادهای مشترک می تواند به این مهم کمک کند.
مدیرعامل بنیاد رودکی با اشاره به پیش‌بینی این بنیاد در تعریف رویدادهایی در پاسداشت و گسترش زبان فارسی تاکید کرد که این مساله می تواند موجب هم افزایی هر چه بیشتر کشورهای فارسی زبان در حوزه فرهنگی و هنری شود.
ابوالقاسم ایرجی، عضو هیات مدیره بنیاد رودکی هم در این دیدار بر استفاده از پتانسیل بخش خصوصی در تعریف رویدادهای هنری دو جانبه تاکید کرد.
وی با اشاره به گستردگی حوزه فرهنگ گفت: باید تلاش کنیم در تعریف رویدادهای فرهنگی و هنری مخاطب شناسی به خوبی صورت گیرد؛ بهترین ظرفیت ما زبان مشترک است که باید از این موضوع استفاده کرد.
در این جلسه با توجه به محدودیت‌های ناشی از همه‌گیری کرونا در خصوص برگزاری رویدادهای مجازی بحث و تبادل نظر شد.
همچنین در پایان مقرر شد با تشکیل کمیته کارشناسی زمینه فعالیت فرهنگی بنیاد رودکی در کشور افغانستان فراهم شود.

برچسب‌ها بنیاد رودکی افغانستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بنیاد رودکی افغانستان بنیاد رودکی افغانستان تعریف رویدادهای بنیاد رودکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۰۹۷۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استوری تند و تیز مدیر روابط عمومی سپاهان علیه رسانه فارسی‌زبان خارج از کشور + عکس

طرفداری| مدیر روابط عمومی باشگاه سپاهان به شدت به یکی از رسانه‌های فارسی‌زبان خارج از کشور تاخت.

انتشار ویدئویی از پیرمردی هوادار سپاهان در حاشیه دیدار این تیم مقابل پرسپولیس خبرساز شد و واکنش‌های بسیار تندی را به دنبال داشت. در ادامه این فرد از دختران هوادار پرسپولیس عذرخواهی کرد، ولی باشگاه سپاهان معتقد بود باید هویت منتشرکنندگان این ویدئو نیز مشخص شود. محمدرضا میرصالحیان مدیر روابط عمومی باشگاه سپاهان با انتشار یک استوری از رسانه فارسی‌زبان خارج از کشور بار دیگر به منتشرکنندگان ویدئوی مذکور اشاره کرد.

 

از دست ندهید ????????????????????????

بایرلورکوزن رکورد 59 ساله را می‌شکند پاس دیدنی سردار آزمون برابر یوونتوس که با بی‌دقتی گل نشد (فیلم) کلوپ: امیدوارم با هوای بارانی اشک‌هایم را کسی نبیند پالما با ایرانی‌ها فاتح لیگ قهرمانان اروپا شد

دیگر خبرها

  • استوری تند و تیز مدیر روابط عمومی سپاهان علیه رسانه فارسی‌زبان خارج از کشور + عکس
  • ارکستر سمفونیک هنرستان موسیقی پسران به تالار رودکی می‌آید
  • جایزه نوبل ادبی باید به فردوسی تعلق می‌گرفت
  • از پاسداشت زبان فارسی تا تجلیل از فعالان و کنشگران حوزه میراث‌ فرهنگی
  • برنامه‌های هفته میراث‌فرهنگی؛ از پاسداشت زبان فارسی تا تجلیل از کنشگران فرهنگی
  • تشریح برنامه‌های هفته میراث‌/ پاسداشت زبان فارسی وتجلیل از فعالان
  • ایران در ارمنستان چگونه معرفی می‌شود؟
  • ایران هراسی در مقابل آموزش زبان فارسی و تبلیغ سفر به ایران
  • جایگاه میرنوروز از نگاه ملی مغفول مانده است
  • شعر میرنوروز آمیخته با مضامین قرآنی است