Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- شرکت نفتی ایتالیایی انی پس از آنکه زیان قابل توجهی را در سه ماهه دوم سال در بازار نفتی که به شدت تحت تاثیر همه گیری قرار گرفته است ثبت کرد روز پنجشنبه برنامه سرمایه گذاری‌ها و اهداف خود را کاهش داد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از خبرگزاری فرانسه از میلان، زیان سه ماهه شرکت انی به 4.4 میلیارد یورو رسید و این ناشی از کاهش شدید موجودی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


با این حال میزان این زیان مالی کمتر از میزان انتظار بود. انتظار می‌رفت زیان مالی این شرکت 4.8 میلیارد باشد. این در حالیست که یک سال قبل این شرکت سود خالص 424 میلیونی را ثبت کرده بود.
در مجموع طی شش سال میزان زیان بیش از 7.3 میلیارد یورو است.
گردش مالی این شرکت هم در سه ماهه دوم 56 درصد کاهش یافت و به 8.15 میلیارد یورو رسید که کمتر از میزان پیش بینی شده 13.35 میلیارد یورویی بود.
میزان تولید شرکت انی هم با 6.6 درصد کاهش به 1.71 میلیون بشکه در روز رسید که رقمی بهتر از حد انتظار بود.
در نتیجه این شرایط پیچیده شرکت انی بار دیگر در پیش بینی‌های خود بازنگری کرد. این شرکت پیش از این هم در ماه مارس و سپس در اواخر آوریل ناچار شد چنین کاری کند.
این شرکت قرار است بیش از میزان پیش بینی شده سرمایه گذاری‌های خود را کاهش دهد. به این ترتیب سرمایه گذاری این شرکت در سال 2020، 35 درصد ودر سال 2021، 30 درصد کاهش می‌یابد. این کاهش‌ها عمدتا مربوط به فعالیت‌های اکتشافی و تولید است.
این شرکت همچنین قصد دارد برنامه بهینه سازی هزینه‌های 1.4 میلیارد یورویی را در سال 2020 و 2021 اجرایی کند.
همزمان این شرکت قصد دارد خود را در حوزه انرژی‌های تجدید پذیر و پالایشگاه‌های زیستی تقویت کند.
سرمایه گذاری‌های سبز تا سال 2023 به طور متوسط 17 درصد مجموع سرمایه گذاری‌ها تشکیل می‌دهد. این سرمایه گذاری امسال 26 درصد است.
با توجه به شرایط شرکت انی در سیاست‌های سود سهام خود برای سال‌های 2020 و 2021 هم بازنگری کرد و سیاست سهم متغیر با توجه به تحول قیمت نفت خام را اجرایی می‌کند.
کلودیو دسکالزی مدیر اجرایی انی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد در شرایطی که من از آن به عنوان بدترین لحظات در تاریخ صنعت نفت و گاز یاد می‌کنم که تحت تاثیر همه گیری و جنگ قیمت قرار گرفته است شرکت انی سریع و گسترده واکنش نشان داده است. ما در راهبرد کوتاه و میان مدت خود با کاهش هزینه‌ها و سرمایه گذاری‌ها به میزان 8 میلیارد یورو بازنگری کردیم.
وی گفت علاوه بر این سود سهام در جهانی که به شدت دچار نوسان است ثابت نخواهد بود بلکه به سناریو‌ها و توسعه صنعتی شرکت بستگی خواهد داشت.
شرکت انی در بازار بورس میلان از سوی سرمایه گذاران تحریم شد. همه شرکت‌های فعال در صنعت نفت از جمله شرکت‌های توتال و شل نتایج فاجعه باری در سه ماهه دوم سال ثبت کردند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: شرکت انی سرمایه گذاری ها میلیارد یورو شرکت انی سه ماهه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۰۹۸۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۳ حلقه چاه در کرج حفر و وارد مدار بهره برداری شد

حمیدرضا نامداری در گفت وگو با خبرنگار مهر از حفر و بهره برداری از ۱۳ حلقه چاه آب جدید در سطح حوزه امور آب و فاضلاب کرج طی سال ۱۴۰۲ خبر داد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان البرز بیان کرد: با ورود چاه‌های جدید الحفر به مدار بهره برداری، میزان ۲۵۸ لیتر بر ثانیه به چرخه تولید آب در محدوده فوق افزوده شده است.

وی گفت: با توجه به آغاز فصل گرم سال و افزایش میزان مصرف آب در استان، تمهیدات لازم جهت مدیریت تقاضا اندیشیده شده و پرسنل شرکت آبفا به صورت شبانه روزی درصدد ارائه خدمات بهینه به مشترکان هستند.

کد خبر 6092170

دیگر خبرها

  • تخصیص ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار به ایمن‌سازی نقاط حادثه‌خیز
  • ۱۳ حلقه چاه در کرج حفر و وارد مدار بهره برداری شد
  • بارش‌ها در ایران ۹ درصد افزایش یافت / کاهش ۸ درصدی ورودی آب به سدهای کشور
  • ایجاد یک‌هزار شغل با شناسایی ۴۲ فرصت سرمایه‌گذاری در مازندران
  • کاهش شدید معاملات مسکن در شمال اسرائیل/ درِ فروش و اجاره تخته شد
  • شرکت‌های تامین سرمایه بهبود شبکه برق تعریف شود
  • ایتالیا سفیر روسیه را احضار کرد
  • احضار سفیر روسیه از سوی وزارت خارجه ایتالیا
  • چین در آفریقا از آمریکا پیشی گرفت
  • با اسیدیته قهوه، یکی از اصلی‌ترین خصوصیات قهوه آشنا شوید