Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@19:14:13 GMT

خطبه‌های نماز عیدقربان در ابرکوه و بهاباد

تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۱۰۰۰۴

خطبه‌های نماز عیدقربان در ابرکوه و بهاباد

امام جمعه ابرکوه با اشاره به مزاحمت هفته گذشته ۲ جنگنده اف ۱۵ ارتش آمریکا در فضای سوریه برای یک فروند هواپیمای مسافربری ایران که از تهران عازم بیروت بود ،گفت: تروریسم آمریکایی جهان اسلام را تهدید می کند، این نخستین و آخرین حرکت پلید دشمنان نظام و انقلاب نیست .

حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی در خطبه های نماز عید قربان که با رعایت مسایل بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در مصلی شهدای محراب این شهر برگزار شد، افزود: آمریکا چنین اقدامات خصمانه ای را از خود نشان داده و آن لذت بخش می داند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با انتقاد از سکوت مجامع بین المللی در قبال این اقدام آمریکا ، اظهار کرد: البته دونالد ترامپ  رییس جمهوری آن کشور در آستانه انتخابات ۲۰۲۰ میلادی که آبان ماه ۹۹ برگزار می شود، به دنبال کسب سوژه تبلیغاتی برای قهرمان شدن خود است .

رییس شورای فرهنگ عمومی ابرکوه تصریح کرد: مردم ایران در بدترین شرایط وخامت اقتصادی و با وجود شیوع ویروس کرونا سختی‌ها را به جان خریده و تسلیم فشار دشمن نشده‌ است .

امام جمعه ابرکوه خاطرنشان کرد:  امسال به دلیل شیوع کرونا مناسک حج در منا با حضور تعداد کمی از زایران سعودی برگزار شد و عید قربان که مسلمانان را به یاد مناسک حج ابراهیمی می اندازد ، از اعیاد اسلامی است .

وی ادامه داد:  با وجود گسترش شیوع کرونا  تعدادی از شهروندن به توصیه مسوولان مبنی بر رعایت فاصله گذاری اجتماعی توجه نمی کنند و این خلاف وظیفه انسانی است  و از مردم می خواهم مراسم گروهی مثل جشن عروسی و عزا را برگزار نکنند، تا شاهد کاهش آمار مبتلایان به بیماری کووید ۱۹ باشیم  .

امام جمعه ابرکوه در ادامه به سالروز حقوق بشر اسلامی تصریح کرد: این عنوان در برای افشای ماهیت کاذب غرب و کشورهای استعمارگر و زورگو در ادعای دفاع از حقوق بشر است که از این عنوان حربه ای برای سلطه بر کشورهای جهان سوم استفاده می کنند.

وی ادامه داد: مبانی حقوق بشر اسلامی قطعاً خصایص و برتری هایی دارد که در اعلامیه جهانی حقوق بشر مورد توجّه قرار نگرفته و اهمیت و ارزش حقوق بشر در اسلام را آشکار کرده است .

 حسینی خاطرنشان کرد: جلوه های حقوق بشر آمریکایی امروز در یمن ،  بحرین ، عراق ،  افغانستان ، فلسطین و لبنان با جنایت آفرینی های ضدبشری خودنمایی می کند .

بهاباد

همزمان با روز عید قربان نماز وحدت بخش عید قربان در بهاباد با حضور اقشار مختلف مردم ولایی  و با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در مسجد جامع این شهر برگزار شد.

حجت الاسلام محمدعلی اخوان بهابادی امام جمعه موقت بهاباد در خطبه های نماز عید قربان اظهار کرد: 

قربان عید تعبد، بندگی ، تسلیم ،رضا و نزدیکی در برابر خداوند متعال است.

رییس حوزه علمیه بهاباد با بیان اینکه اعیاد رسمی زیادی در اسلام داریم، افزود : قربان و  غدیر به عنوان مهمترین اعیاد اسلامی مورد توجه مردم است.

وی تصریح کرد : قربانی کردن، نمادی برای تسلیم است، یعنی همانگونه که گوسفند را برای رضای خدا ذبح می کنیم باید هواهای نفسانی و امیال شیطانی را از خود دور کنیم.

امام جمعه موقت بهاباد با بیان اینکه حرکت ارزشمند ابراهیم (ع) تعظیم در برابر پروردگار متعال و گذشتن از هستی خویش است، اضافه کرد: قربانی کردن نفس در راستای رسیدن به تقرب الهی، امری بسیار مهم و سرنوشت ساز است و باید همه ما در این مسیر حرکت کنیم.

امام جمعه موقت بهاباد در ادامه با شاره به  آغاز دهه امامت و ولایت( عیدقربان تا غدیر) تصریح کرد: رسیدگی به فقرا و  اطعام نیازمندان باید در دستور کار مسلمانان در دهه امامت و ولایت بیشتر قرار بگیرد.

وی با اشاره به اینکه یکی از اصول اساسی اسلام اصل امامت و ولایت است افزود : دهه ولایت فرصت مناسبی برای تبیین مبانی امامت و ولایت در جامعه است و این دهه جریانی الهی است که با عید قربان به‌ عنوان مظهر عبودیت آغاز و با غدیر به‌عنوان خاستگاه و تجلی‌گاه امامت و ولایت به کمال می‌رسد.

اخوان بهابادی افزود: بزرگداشت غدیر نباید تنها به دهه امامت و ولایت ختم شود؛ بلکه باید همواره گرامی داشته شود و  فرصت مغتنمی برای تبیین و ترویج بیشتر مبانی مساله امامت و ولایت در جامعه است.

مرکز شهرستان ۲۰ هزاار نفری بهاباد در فاصله ۲۰۰ کیلومتری شرق شهر یزد قرار دارد.

برچسب‌ها عید سعید قربان ابرکوه خطبه ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: عید سعید قربان ابرکوه خطبه ها عید سعید قربان ابرکوه خطبه ها امامت و ولایت عید قربان امام جمعه حقوق بشر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۱۰۰۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نماز جمعه تهران به امامت آیت‌الله خاتمی اقامه می‌شود

نماز عبادی - سیاسی این هفته تهران به امامت آیت‌الله سید احمد خاتمی و در دانشگاه تهران اقامه می‌شود.

به گزارش مشرق، نماز عبادی - سیاسی این هفته تهران هفتم اردیبهشت ماه به امامت آیت‌الله سید احمد خاتمی و در دانشگاه تهران اقامه می‌شود.

طبق روال ساعت ۱۰:۳۰ صبح درب‌های دانشگاه به روی نمازگزاران گشوده می‌شود و برنامه‌ها از ساعت ۱۱ آغاز خواهد شد.

دیگر خبرها

  • گزیده خطبه های نماز جمعه یاسوج
  • گزیده خطبه های نماز جمعه شهرهای کهگیلویه و بویراحمد
  • خطبه های نماز جمعه شهرستان های هرمزگان 
  • نماز جمعه سنندج
  • امام جمعه تهران: مذاکره موشکی نکردیم، نمی‌کنیم و نخواهیم کرد /وقتی می‌گوییم می‌زنیم محکم می‌زنیم /در مساله عفاف و حجاب دوقطبی شکل ندهید
  • دستور امام جمعه تهران به وزیر کار دولت رئیسی /نیروهای مسلح اجازه کمترین تعرض به کشور را نمی دهند
  • اقامه نماز جمعه ارومیه به امامت حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی
  • اقامه نماز جمعه به امامت آیت الله مهدوی
  • اقامه نماز جمعه اصفهان به امامت آیت الله مهدوی
  • نماز جمعه تهران به امامت آیت‌الله خاتمی اقامه می‌شود