Web Analytics Made Easy - Statcounter

به دنبال تصویب لایحه مطرح شده از سوی دولت اسلام آباد در پارلمان و سنای پاکستان که در راستای خواسته‌های FATF بود اختلافات میان احزاب اپوزیسیون آغاز شد. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه ای خبرگزاری تسنیم به نقل از داون نیوز، احزاب اپوزیسیون کشور پاکستان که قرار بود پس از عید قربان به صورت مشترک علیه دولت اقدام داشته باشند و دست به اعتراض بزنند دچار اختلافات شدید شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گزارش ها حاکی است در پی تصویب لایحه پیشنهادی دولت اسلام آباد که در چارچوب عمل به خواسته های گروه ویژه اقدام مالی بود سران حزب جمعیت علمای اسلام به شدت دیگر احزاب اپوزیسیون را مورد انتقاد قرار دادند.

مسئولین این حزب اعلام کردند: دو حزب مردم و نواز غیر قابل اعتماد هستند و نشان دادند که به جای داشتن یک موضع مشترک با دیگر احزاب اپوزیسیون در شرایط اضطراری رای خود را تغییر می دهند.

«غفور حیدری» معاون حزب جمعیت علمای اسلام با اعلام این خبر تاکید کرد: ما دیگر با این دو حزب همکاری نخواهیم داشت.

وی ضمن اعتراض به تصویب بازنگری قوانین مبارزه با تروریسم در پاکستان گفت: ما تلاش زیادی داشتیم که این بازنگری پذیرفته نشود ولی احزاب نواز و مردم بازهم با دولت همکاری کردند.

حیدری افزود: آنها در یک جلسه شبانه با نمایندگان دولت اسلام آباد به توافق رسیدند و حتی حاضر نشدند دیگر گروه های اپوزیسیون را در جریان دیدار خود قرار دهند.

حزب جمعیت علمای اسلام افزود: اقدامات حزب مردم و حزب نواز نشان می دهد که احزاب اپوزیسیون باهم اتحاد ندارند و اگر این اتفاقات به همین شکل رخ دهد هیچ گاه نمی توانند دولت را ساقط کنند.

گفتنی است طی روزهای اخیر «مولانا فضل الرحمان» رئیس حزب جمعیت علمای اسلام برای سومین بار تلاش خود را برای ساقط کردن دولت اسلام آباد و متحد کردن احزاب اپوزیسوین آغاز کرده بود.

به نظر می رسد این دور از اعتراضات فضل الرحمان مانند دیگر اعتراضات او علیه دولت اسلام آباد نتیجه ای در برنداشته باشد.

واهمه فضل الرحمان از احتمال عدم همراهی احزاب اپوزیسیون پاکستان در اعتراض به دولتتلاش فضل الرحمان برای جلب نظر حزب مردم علیه دولت پاکستانتلاش مجدد فضل الرحمان برای همراه ساختن حزب مردم علیه دولت پاکستاندلخوشی مجدد فضل الرحمان به ایجاد شکاف در حامیان دولت پاکستانناامیدی کامل فضل الرحمان از احزاب اپوزیسیون پاکستان

انتهای پیام/.

R1475/P/S8,87,91/CT12 واژه های کاربردی مرتبط اف ای تی اف عمران خان اخبار "پاکستان" بیشتر بخوانید... تفاهمنامه همکاری پاکستان با آلمان برای گسترش صنعت گردشگری استعفای مشکوک دو تن از معاونین ویژه نخست وزیر پاکستان تلاش شهروند آمریکایی برای اخذ ۲۵۰ میلیارد روپیه خسارت از سران حزب مردم پاکستان قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... تفاهمنامه همکاری پاکستان با آلمان برای گسترش صنعت گردشگری استعفای مشکوک دو تن از معاونین ویژه نخست وزیر پاکستان تلاش شهروند آمریکایی برای اخذ ۲۵۰ میلیارد روپیه خسارت از سران حزب مردم پاکستان واژه های کاربردی مرتبط اف ای تی اف عمران خان اخبار "پاکستان" پربیننده‌ترین اخبار بین الملل ۱ دامنه تحریم فلزات ایران گسترش یافت ۲ امارات چه خوابی برای عمان دیده است؟ ۳ فارن افرز: زمان پایان هژمونی جهانی دلار فرا رسیده است ۴ پاسخ آیت الله سیستانی به استفتایی درباره نحوه برگزاری مراسم عزاداری امام حسین (ع) در سایه کرونا ۵ جنگ سرد آمریکا و چین مسیر جریان های انرژی را تغییر می دهد ۶ الفیاض: کمر داعش در عراق شکسته شد/ تجاوزات اسرائیل علیه کشورهای عربی ادامه دارد/ روابط ایران و عراق در بهترین شرایط خود به‌سر می‌برد ۷ توهین نماینده پارلمان هند به مسلمانان ۸ پوتین: اثربخشی و اطمینان از ایمنی واکسن کرونا باید مطلق باشد مهمترین اخبار بین الملل گفتگوی اختصاصی| سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر: اگر زندانیان ما آزاد نشوند مذاکره نمی‌کنیم مرگ تدریجی مردم یمن در سایه سکوت مجامع جهانی / صدها هزار بیمار با خطر مرگ روبرو هستند روزنامه «توکیو»: چین با نزدیک شدن به ایران از آمریکا دور می‌شود وزیر دفاع ترکیه: در روزهای آینده نشستی با یونان برگزار خواهیم کرد مهمترین اخبار تسنیم سخنرانی امام خامنه‌ای به مناسبت عید قربان آغاز شد حمایت همتی از تأمین کسری بودجه دولت با فروش سهام و انتشار اوراق بدهی بدترین رکود اقتصادی آمریکا در تاریخ رقم خورد؛ افت ۳۳ درصدی تولید ناخالص داخلی آمریکا تشریح جزئیات آغاز فعالیت مدارس در سال تحصیلی کرونایی دانش‌آموزان سرپرست وزارت صمت: جلوی تولید را با سرکوب تغییرات طبیعی قیمت‌ها نمی‌گیریم درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اف ای تی اف عمران خان اخبار پاکستان اف ای تی اف عمران خان اخبار پاکستان حزب جمعیت علمای اسلام احزاب اپوزیسیون دولت اسلام آباد فضل الرحمان علیه دولت حزب مردم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۱۰۱۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقدام بانک ملی ایران در واگذاری پتروشیمی شازند بسیار ارزشمند است

به گزارش «تابناک» به نقل از وابط عمومی بانک ملی ایران؛ محمد رضا پور ابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در پاسخ به نقش و جایگاه بورس و بازار سرمایه در تحقق شعار سال مبنی بر « جهش تولید با مشارکت مردم» به خبرنگار روابط عمومی بانک ملی ایران گفت: مقام معظم رهبری در انتخاب شعار امسال علاوه بر اهمیت جهش تولید، به مشارکت مردم نیز اشاره داشتند و آنچه که در مشارکت مردم می تواند رقم بخورد بخش اعظمی از آن بازار سرمایه کشور است کما‌اینکه سهام عدالت را از طریق بازار سرمایه کشور با رویکرد مشارکت عمومی تبدیل کردیم.

پور ابراهیمی اذعان کرد: شاید تنها کشوری در منطقه هستیم که این تعداد از توده های مردم در بازار سرمایه به صورت مستقیم و غیر مستقیم حضور دارند.

وی با بیان نگرانی‌های مردم بابت سرانجام دارایی های دولت گفت: بعضاً اصطلاحاتی شنیده می‌شود که دارایی‌های دولت را به تاراج برده‌اند و بخش خصوصی آنها را ارزان خریده است؛ اینها دغدغه‌های مردم هست و اگر ما می‌خواهیم مشارکت را افزایش دهیم به دلیل شرایطی که در کشور وجود دارد باید این نگرانی‌ها را برطرف کنیم.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس یازدهم ادامه داد: وقتی ما توده‌های مردم را در قالب شرکت سهامی عام یا تعاونی‌های سهامی که می‌توانند در بازار سرمایه پذیرفته شوند شریک می‌کنیم، این دغدغه به تاراج بردن به مراتب کمتر می شود چرا که خیر آن به توده‌ها می‌رسد و هر میزان سهمی که به آنها اختصاص داده شود شفاف و مردمی است و کسی نمی‌تواند مدعی شود که آن را به یک شخص داده‌اید.

نماینده مردم کرمان و راور با بیان اینکه ظرفیت بازار سرمایه اساساً در جهت تجهیز منابع از طریق ورود افراد به صورت سرمایه گذاری خرد است؛ تصریح کرد: هنر این است که این اقدامات منجر به تغییر بزرگ اقتصادی شود. 

وی ماهیت بازار سرمایه را بسیار مهم دانست و افزود: برای تمام این مسائل ابتدا لازم و ضروری است که ما ذائقه مردم را که در بازار سرمایه مدتهاست تلخ شده، شیرین کنیم. اگر ذائقه شیرین شود مردم به سمت بازار سرمایه خواهند آمد. این بازار از سال 84 دارای قوانینی بوده که در سال‌های بعدی نیز مورد تایید بوده است اما به دلیل عملکردی که خوب نبوده اکنون ما شاهد یک نگاه منفی هستیم که با اقدامات به موقع و موثر دولت می‌توانیم این نگاه را تغییر داده و شاهد افزایش مشارکت مردم از طریق ظرفیت‌های بازار سرمایه باشیم.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در واکنش به واگذاری بیش از 50 درصد سهم پتروشیمی شازند از سوی بانک ملی ایران به شرکت شتران که 70 درصد آن مردمی است و حدود 47 میلیون ایرانی در آن سهم دارند، در راستای خروج بانک‌ها از بنگاه‌داری‌ گفت: این اقدام بانک ملی ایران بسیار ارزشمند است و هر کاری که بتواند تصدی‌گری دولت به طور مستقیم و غیر مستقیم در اقتصاد را کاهش داده و سهم بخش خصوصیِ واقعی و مردم را افزایش دهد قابل تقدیر است.

 پور ابراهیمی تاکید کرد: در واگذاری‌ها باید دقت کنیم، گاهی این اتفاق رقم می خورد اما باز به شرکتی انتقال پیدا می‌کند که دولت در پشت آن دست داشته و با کمترین سهم بیشترین اعمال قدرت را می‌کند، مانند فرآیندی که در خودرو سازی شاهد آن هستیم. واگذاری‌ها باید به این شرط باشد که شرکت‌ها واقعا خصوصی باشند و یا مردم درآن سهم زیادی را داشته باشند.

دیگر خبرها

  • تاکید ایران و پاکستان بر توسعه روابط تجاری
  • شباهتهای جنگ غزه و ائتلاف کفار و مشرکین مکه و یهود مدینه در جنگ احزاب
  • سیل در پاکستان ۱۷ قربانی گرفت
  • نگاه به ماجرای غزه از منظر «ما رأیت إلا جمیلا»
  • اقدام بانک ملی ایران در واگذاری پتروشیمی شازند بسیار ارزشمند است
  • مسکن‌ها؛ مهم‌ترین علت بروز سردرد‌های میگرنی!
  • امنیت شغلی و تامین مسکن کارگران دغدغه دولت است
  • تلاش کارگران منجر به ایجاد امنیت اقتصادی می‌شود
  • وزیر کار: تلاش کارگران زمینه ساز امنیت کشور است
  • ادعای اقدام علیه املاک دولت ایران؛ باکو قصد مصادره اموال کرده است؟