Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-30@20:02:48 GMT

پویش ملی دف نوای رحمت برگزار می شود

تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۱۰۲۲۵

پویش ملی دف نوای رحمت برگزار می شود

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،امین مرادی رئیس حوزه هنری استان کردستان ضمن تبریک ایام ذی الحجه و فرارسیدن عید سعید قربان وغدیر گفت: حوزه هنری کردستان با همکاری موسسه سپهر سوره هنر، در راستای توجه به اعتلای موسیقی عرفانی دف و با توجه به وضعیت و شرایط حاکم بر کشور به دلیل شیوع ویروس کرونا پویش ملی دف نوای رحمت را برگزار می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او بااشاره به برگزاری ۹ دوره جشنواره بین المللی دف نوای رحمت به میزبانی حوزه هنری استان کردستان، افزود: متاسفانه شیوع ویروس کرونا در دنیا، تمامی فعالیت‌های فرهنگی و هنری را دستخوش تغییر قرار داد و به همین دلیل در سال جاری امکان برای برگزاری دوره دهم جشنواره بین المللی دف نوای رحمت وجود نداشت.

رئیس حوزه هنری استان کردستان گفت: بر اساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته و با همکاری موسسه سپهر سوره هنر، پویش ملی دف نوای رحمت ویژه علاقه‌مندان سراسر کشور راه اندازی شده و به همین دلیل تمامی علاقه‌مندان به این ساز عرفانی در کشورمان و حتی کشور‌های منطقه می‌توانند در این پویش شرکت کنند.

او به پیگیری‌های مستمر علاقه‌مندان به دف نوازی در خصوص وضعیت جشنواره دهم دف نوای رحمت، افزود: این پویش در راستای توجه به مطالبه عزیزان دف نواز راه اندازی شده و انتظار داریم که مورد توجه و استقبال خوبی نیز قرار گیرد.

مرادی به بخش‌های مختلف این پویش اشاره کرد و یادآور شد: علاقه مندان می‌توانند در سه بخش تک نوازی، گروه نوازی و مولودی خوانی آثار خود را در شبکه‌های اجتماعی به ویژه اینستاگرام با هشتک‌های معرفی شده از سوی حوزه هنری استان کردستان منتشر کنند.

او با اشاره به مقررات عمومی شرکت در این پویش ملی، عنوان کرد: ویدیو دف نوازی باید به صورت افقی باشد، در بخش تک نوازی حداکثر زمان اجرا سه دقیقه و برای دو بخش گروه نوازی و مولودی خوانی حداکثر زمان اجرا هفت دقیقه است، شرایط سنی برای حضور در این پویش ملی وجود ندارد و تمامی علاقه مندان می‌توانند در آن شرکت کنند.

رئیس حوزه هنری استان کردستان با اشاره به دیگر مقررات حضور در این پویش ملی، گفت: علاقه‌مندان برای حضور در پویش باید صفحه اینستاگرام حوزه هنری و موسسه سپهر سوره هنر را دنبال کنند، استفاده از اشعار فاخر در راستای حماسه ملی و وحدت ملی در اولویت داوری قرار خواهند گرفت، شرکت کننده در این پویش باید اثر خود را در صحفه شخصی خود در اینستاگرام منتشر کند که البته در این راستا نیاز است که صحفه شرکت کننده در اینستاگرام نباید خصوصی باشد.

مرادی منتشر کردن (قراردادن) نام کاربری حوزه هنری کردستان و سپهر سوره هنر در زیر پست منتشر شده ضروری دانست و افزود: برای دسترسی بهتر به آثار منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی به ویژه اینستاگرام، شرکت کنندگان حتما در زیر پست منتشر شده از هشتک‌های #دف_نوای_رحمت، #حوزه_هنری_کردستان، #حوزه_هنری، #مرکز_موسیقی_حوزه_هنری و #سپهر_سوره_هنر استفاده کنند.

رئیس حوزه هنری استان کردستان گفت: علاقه‌مندان از تاریخ ۱۰ تا ۳۱ مرداد ماه فرصت دارند که آثار خود را در پویش ملی دف نوای رحمت شرکت دهند.

او با اشاره به اهداء جوایز نفیس نقدی به آثار برتر، بیان کرد: با رای هیات داوران در هر بخش تک نوازی، گروه نوازی و مولودی خوانی سه اثر برگزیده انتخاب و با اهدا جایزه نقدی و لوح تقدیر تجلیل می‌شوند.

مرادی به دیگر جوایز حضور در پویش ملی دف نوای رحمت اشاره کرد و گفت: به سه اثر برتر مردمی در سایت آپارات جایزه نقدی و لوح تقدیر اهدا می‌شود و همچنین به سه اثری که بیشترین بازدید در اینستاگرام داشته باشند نیز جایزه نقدی و لوح تقدیر اهدا می‌شود.

مرادی در پایان عنوان کرد: علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره ۳۳۲۴۳۶۲۴ و ۳۳۲۴۳۴۷۹ با پیش شماره ۰۸۷ تماس حاصل نمایند و یا به آدرس www.Artsanandaj.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فعالیت های فرهنگی ویروس کرونا شبکه های اجتماعی رئیس حوزه هنری استان کردستان سپهر سوره هنر علاقه مندان شرکت کنند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۱۰۲۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باغ هنر با دو رویداد آغاز شد

به همت مرکز رشد کودک و نوجوان حوزه هنری انقلاب اسلامی نخستین سری از رویدادهای باغ هنر در سال ۱۴۰۳ با ۲ برنامه «امید فردا» و «تصویر یک پایان» آغاز شد.

به گزارش مشرق، نخستین رویداد از سلسله رویدادهای باغ هنر با عنوان «امید فردا» و «تصویر یک پایان» امروز ۱۰ اردیبهشت ماه در تالار سوره،‌ تماشاخانه مهر و ساختمان مرکز رشد حوزه هنری کار خود را آغاز کرد.

چهل و دومین جشنواره فرهنگی هنری «امید فردا» رویدادی از مرکز رشد کودک و نوجوان حوزه هنری است که روزهای ۱۰ و ۱۱ اردیبهشت ویژه دانش‌ آموزان پسر و روزهای ۱۲، ۱۶ و ۱۷ اردیبهشت ویژه دانش آموزان دختر، برگزار می‌شود.

در جشنواره «امید فردا» حوزه هنری انقلاب اسلامی میزبان بیش از ۵ هزار دانش آموز خواهد بود و دانش آموزان در سالن‌های سوره (بخش سرود)، سالن ماه (تئاتر عروسکی)، سالن مهر (تئاتر صحنه ای)، پلاتو رشد (نقالی و قصه گویی)، ساختمان امیرحسین فردی (نمایش نامه‌خوانی) به اجرا و رقابت می‌پردازند.

این جشنواره فرهنگی، هنری به سنت هر ساله، با هدف ترویج فرهنگ ایرانی اسلامی و شناسایی استعدادها و توانمندی های هنری دانش‌آموزان سراسر کشور، در رشته‌های گوناگون فرهنگی هنری در ۲ بخش حضوری و مجازی در تمامی مدارس کشور برگزار می‌شود.

رویداد «امید فردا» با مشارکت اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران (معاونت پرورشی و فرهنگی) برگزار می‌شود و داوری بخش استانی این جشنواره در حوزه هنرهای نمایشی (تئاتر صحنه‌ای و عروسکی، نمایشنامه خوانی، ‌سرود، ‌نقالی، قصه‌گویی و لالایی) را نیز بر عهده دارد.

در رویداد دیگر یعنی «تصویر یک پایان» نیز جمعی از هنرمندان و تصویرگران نوجوان با موضوع پیروزی فلسطین، قدرت پوشالی اسراییل و ایران مقتدر به تولید اثر می پردازند. این رویداد نیز با حضور جمعی از علاقه مندان به حوزه گرافیک و تصویرسازی در قالب تصویرسازی با هوش مصنوعی، پوستر و تولید داستان مصور کار خود را آغاز کردند.

شرکت کنندگان این رویداد دانش آموزان متوسطه اول و دوم از رشته های مختلف هستند که تجربه تولید اثر هنری در قالب های گفته شده را داشته و حداقل یک تا سه اثر را در سامانه رویداد، ثبت کرده اند.

رویداد «تصویر یک پایان» روزهای ۱۰ و ۱۱ اردیبهشت ویژه نوجوانان پسر و ۱۲، ۱۶ و ۱۷ اردیبهشت ویژه نوجوانان دختر در رده سنی ۱۴ تا ۱۸ سال در مرکز رشد حوزه هنری کودک و نوجوان برگزار می‌شود.

آثار این دانش آموزان پس از فرآیند شناسایی و استعدادیابی توسط کارشناسان به رویداد راه پیدا می‌کنند و بعد از تولید محتوا در ۲ روز ضمن توانمند شدن در حوزه های مورد نظر و بهره گیری از راهنمایی مربی های متخصص و حضور در کارگاه های محتوایی به رقابت خواهند پرداخت و در پایان رویداد به آثار هنری منتخب اعتبار می‌بخشند.

دیگر خبرها

  • مراسم دهه کرامت در لرستان با محوریت مردم برگزار می‌شود
  • فراخوان نوجوانان تهرانی برای شرکت در مسابقه «هم‌سُرا»
  • مدرسه ملی روایت در سمنان افتتاح شد
  • راهپیمایی تکریم حجاب و عفاف در شاهرود برگزار می‌شود
  • اختتامیه جشنواره قرآنی، فرهنگی و هنری شهید آوینی برگزار می شود
  • توزیع ۴۰۰۰ جلد کتاب برای پویش «قهرمان شهید شهر من» در استان تهران
  • باغ هنر با دو رویداد آغاز شد
  • نوای موسیقی مقامی خراسان در سواحل خلیج فارس
  • برنامه «یه اردوی خاص» برگزار می‌شود
  • رسم مهمان‌نوازی مردم اهواز از مسافران + فیلم