Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-30@10:22:40 GMT

ترامپ دنبال يک ماجراجويي خطرناک است

تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۱۰۶۹۷

ترامپ دنبال يک ماجراجويي خطرناک است

خبرگزاری آریا- کارشناس ارشد مسائل غرب آسیا، حرکت هواپیمای مسافربری ماهان را در کریدور پرواز‌های کشوری ممنوع خواند و گفت: حضور هواپیما‌های جنگنده در این کریدور ممنوع است؛ ترامپ به دنبال یک ماجراجویی خطرناک است.
به گزارش خبرگزاری آریا، سید هادی سید افقهی در خصوص تهدید هواپیمای مسافربری ماهان از سوی جنگنده‌های آمریکایی، افزود: هواپیمای مسافربری ماهان در منطقه اشغال شده التنف سوریه مورد تعرض قرار گرفت که مثلث مرزی بین عراق، سوریه و اردن است و آمریکایی‌ها نیز پس از اشغال، حدود 50 کیلومتر از اطراف این منطقه را حریم شخصی خود تعریف کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: حرکت هواپیمای مسافربری ماهان در کریدور مدنی پرواز‌های کشوری بوده که از طریق سازمان جهانی هوانوردی ایکائو به رسمیت شناخته شده است، اما حضور هواپیما‌های جنگنده در این کریدور ممنوع است.
افقهی گفت: ادعای آمریکایی‌ها مبنی بر شناسایی بصری هواپیمای مسافربری ایرانی، ادعایی سخیف است چراکه با امکاناتی که آمریکایی‌ها در اختیار دارند از فاصله 100 کیلومتری هم قادر به شناسایی این هواپیما بودند و نیازی به مشاهده عینی نبوده است.
کارشناس ارشد مسائل غرب آسیا با طرح این سوال که «واقعا آمریکایی‌ها دنبال چه بودند؟» افزود: یک تحلیل این است که امریکایی‌ها به دنبال مانور در اطراف هواپیمای مسافربری ایرانی و به اشتباه انداختن پدافند سوریه بودند تا هواپیمای ایرانی را هدف قرار دهد، همین عملیات را صهیونیست‌ها حدود یک سال پیش با هواپیمایی روسی انجام دادند که موجب سرنگونی این هواپیما شد.
وی ادامه داد: اگر هوشمندی پدافند هوایی سوریه نبود یک فاجعه انسانی رخ می‌داد لذا سقوط آزاد خلبان ایرانی، فرار از کمین جنگنده آمریکایی و به دنبال آن عکس‌العمل احتمالی پدافند سوریه بود.
کارشناس ارشد مسائل غرب آسیا با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در دیدار با نخست وزیر عراق گفت: شاید آمریکایی‌ها با این اقدام می‌خواستند بگویند که اگر شما بزنید، ما هم راه‌های انتقام بلدیم و هواپیمای شما را می‌زنیم.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از صدا و سیما، وی افزود: در کل منطقه وضعیت فوق العاده وجود دارد؛ دو ناو هواپیمابر آمریکا وارد دریای مدیترانه شده و رژیم صهیونیستی نیز در شمال فلسطین اشغالی به حالت آماده‌باش صددرصدی در آمده است لذا احساس می‌شود که ترامپ به دنبال یک ماجراجویی خطرناک است تا از این وضعیتی که در داخل آمریکا برای او ایجاد شده راه تنفسی پیدا کند.
سید افقهی گفت: کرونا در آمریکا بیداد می‌کند و همچنین مشکلات اقتصادی و تظاهرات‌های ضد نژادپرستی ادامه داد که منجر به کاهش محبوبیت ترامپ در نظرسنجی‌های انتخاباتی شده است بنابراین او می‌خواهد دست به ماجراجویی جدیدی بزند تا به عنوان یک قهرمان ملی در داخل آمریکا بتواند محبوبیت خود را افزایش دهد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: ترامپ ماجراجویی هواپیمای مسافربری ماهان آمریکایی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۱۰۶۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش ترامپ به خیزش دانشجویان آمریکایی در حمایت از فلسطین

رئیس جمهور سابق آمریکا در واکنش به اعتراضات گسترده دانشجویان این کشور در حمایت از فلسطین نوشت: فعلاً اعتراضات را متوقف کنید! - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا پس از دستگیری صدها دانشجو در دانشگاه های آمریکا به دلیل تظاهرات حمایتی از فلسطین، مخالفت خود را با این اعتراضات اعلام کرد.

ترامپ در پستی در شبکه اجتماعی خود به نام "Truth Social"، نوشت: «فعلاً اعتراضات را متوقف کنید! !!!» 

این در حالی است که دانشجویان در سراسر آمریکا تجمعات اعتراضی خود را در کالج‌ها تشدید کرده‌اند.

وی همچنین در مطلبی دیگر از عملکرد جو بایدن در این مدت انتقاد کرد. وی با اشاره به عملیات طوفان الاقصی در هفت اکتبر سال گذشته میلادی نوشت: «اگر من رئیس‌جمهور بودم هفتم اکتبر هرگز اتفاق نمی‌افتاد، حتی یک فرصت کوچک.»

منابع خبری از تظاهرات گسترده در دانشگاه تگزاس آمریکا، در همبستگی با ملت فلسطین در غزه و در  مخالفت با واشنگتن در حمایت از رژیم صهیونیستی خبر دادند.

همچنین منابع خبری همچنین از استقرار گسترده نیروهای پلیس آمریکا در دانشگاه آستین در ایالت تگزاس برای مقابله با دانشجویان حامی فلسطین گزارش دادند. 

خبرنگار الجزیره گزارش داد که دانشجویان کالیفرنیا ارواین و کالیفرنیا ریورساید تحصن‌های «باز و فراگیر» خود را علیه جنگ در غزه آغاز کردند.

اساتید دانشگاه کلمبیا در نیویورک نیز  برای محافظت از دانشجویان معترض حامی ملت فلسطین در غزه زنجیره انسانی تشکیل دادند.

پلیس آمریکا برای خارج کردن دانشجویان معترض به جنگ غزه در دانشگاه تگزاس از محوطه دانشگاه به اسپری فلفل متوسل شد. 

رسانه آمریکایی گزارش دادند که  پلیس آمریکا برای متفرق کردن تحصن دانشجویی حمایت از غزه در دانشگاه ویرجینیا هم به زور متوسل شده است.

همچنین گزارش‌ها حاکی است که پلیس آمریکا تعدادی از فعالان و دانشجویان را که در حال سازماندهی تظاهرات در حمایت از فلسطین در مقابل دانشگاه تولین در نیواورلئان آمریکا بودند، سرکوب و بازداشت کرد.

دانشگاه فلوریدا هم اعلام کرد که 9 نفر در محوطه دانشگاه به دلیل آنچه نقض قوانین در جریان اعتراضات خوانده شد، بازداشت شدند

موج اعتراضات حمایت از فلسطین در محوطه‌های دانشگاه‌های آمریکا بعد از دستگیری صدها نفر از معترضان در دانشگاه کلمبیا گسترده‌تر شده و بعد از سرایت به اکثر دانشگاه‌های این کشور در حال گسترش به دانشگاه‌های سایر کشورهای دنیا است.

اعتراضات از دانشگاه کلمبیا در نیویورک از 17 آوریل آغاز شد و دانشجویان معترض خواستار قطع رابطه این دانشگاه با نهادهای اسرائیل که در جنگ غزه نقش دارند شدند. معترضان در دانشگاه‌های دیگر نیز خواسته‌های مشابهی دارند.

انتقاد دیده‌بان‌ حقوق بشر از سرکوب حامیان فلسطین در آمریکاتداوم تظاهرات دانشجویی در دانشگاه‌های آمریکا

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • واکنش ترامپ به خیزش دانشجویان آمریکایی در حمایت از فلسطین
  • دستور رییسی باز هم ناممکن از آب درآمد!/ ساخت هواپیما فعلا شدنی نیست/ تکلیف یک میلیون دلار پولی که صرف شد چه می‌شود؟ (فیلم)
  • رای‌دهندگان آمریکایی به ترامپ نگاه مثبت‌تری دارند
  • طرح ساخت هواپیمای مسافربری مورد تاکید رئیس‌جمهور در قالب کنسرسیومی بین‌المللی در حال پیگیری است
  • فرود آمدن هواپیمای اسرائیلی در ریاض
  • یک هواپیمای اسرائیلی در ریاض فرود آمد
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی / تلویزیون اسرائیل: احتمالا این مقامات برای گفت‌و‌گو درباره عادی‌سازی روابط رفته باشند
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی | ماموریت صهیونیست ها در سفر به عربستان چیست؟
  • آمریکا "هواپیمای روز قیامت" جدید می‌سازد