Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقتصادآنلاین - اکرم شعبانی؛ پس از انجام ۹ روز معاملات متوالی که منجر به قیمت گذاری صعودی طلا شد، فلز زرد روز گذشته بر روی نشانگر ضعف قرار گرفت. با وجود اینکه پس زمینه اساسی که موجب جابجایی قابل توجه قیمت طلا شده، همچنان در جای خود باقی است اما به نظر می‌رسد این فلز زرد کمی در مسیر فرسایشی قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاملات روز گذشته با کف قیمتی ۱۹۳۹.۵۸ دلار در هر اونس و با نوسان حدود ۱۵ دلار در سقف قیمتی ۱۹۵۵ دلار قرار داشت. معاملات آتی طلا قابل تحویل در ماه دسامبر صبح روز گذشته ۱۹۵۲ دلار قیمت خورد و البته با حجم بسیار کمی جریان یافت و تا بعد از ظهر به ۱۹۷۰.۷۰ دلار رسید که در مجموع افت ۶ دلاری را نسبت به روز گذشته رقم زد.

(نمودار قیمتی معاملات آتی طلا)

کاهش متوسط قیمت طلا روز گذشته همراه با تضعیف دوباره ارزش دلار آمریکا به ثبت رسید. بر این اساس شاخص قیمت طلای کیتکو تا ساعت ۴ بعدازظهر روز گذشته ۱۹۵۴.۷۰ دلار بود که کاهش ۱۶.۲۰ دلاری در طول روز به ثبت رساند. در یک بررسی دقیق‌تر در برخی معاملات قیمت طلا در طول روز حتی تا ۲۲.۹۰ دلار هم کاهش یافت. این در حالی است که کاهش ارزش دلار خود موجب کاهش ۶.۷۰ دلاری قیمت طلا در هر اونس و در نهایت کاهش قیمت‌های روز گذشته به بیش از ۱۶ دلار در هر اونس رسید.

(نمودار تاثیر کاهش ارزش دلار بر قیمت فلزات گرانبها)

ضعف دلار پس از آنکه شاخص ارزی دلار در أواسط ماه مارس به بالاترین نرخ یعنی ۱۰۳ واحد رسید آشکار شد، این شاخص با کاهش ۰.۵۳ درصدی در معاملات امروز در سطح ۹۲.۹۳۵ واحدی ایستاده است. آمارها بیانگر آن است که کاهش تجمعی شاخص دلار در طول چهار و نیم ماه گذشته به بیش از ۱۰ درصد رسیده است. ضعف دلار را می‌توان به انباشت دارایی‌های گسترده بانک فدرال رزرو، همراه با نرخ بهره نزدیک به صفر نسبت داد. با این حال، فدرال رزرو به تنهایی در این میان تاثیرگذار نیست و دیگر بانک‌های مرکزی سطح جهان نیز به طور جدی تلاش کرده‌اند تا از رکود اقتصادی ایجاد شده نجات یابند.

با توجه به مخارج گسترده ارزی رو به افزایش بانک‌های مرکزی در جهان برای تزریق نقدینگی به اقتصاد خود، راهکار چاپ پول همچنان ادامه یافته که البته اگرچه از دیدگاه تحلیل‌گران راهکار صحیحی نیست اما در شرایط کنونی تنها راهکار عملی به نظر می‌رسد. بر همین مبنا به نظر می‌رسد که طلا در سه ماه آینده، شش ماه و حتی یک سال آینده نسبت به اکنون افزایش قیمت بیشتری داشته باشد تا جایی که برخی افزایش قیمت این فلز گرانبها را تا پایان سال حتی تا سطح ۲۲۰۰ و حتی ۲۳۰۰ دلار در هر اونس هم پیش‌بینی کرده‌اند. با این وجود سوال اساسی این است که اگر طلا به جای ثبات شروع به عقب نشینی کند، عمق اصلاح تا پیش از شروع مرحله بعدی ثبات چه میزان خواهد بود؟

پربیننده ترین قیمت‌گذاری دستوری فضای فساد را تقویت کرده است/ موافق تخصیص مواد اولیه نصف قیمت جهانی و فروش محصول نهایی دوبرابر جهانی نیستیم/ خروج محصولات از بورس کالا، رانت‌زا است داستان دنباله‌دار ابطال معاملات فولادی/ ادامه ابطال‌ها موجب التهاب بیشتر بازار است چالش‌ها و راهکارهای تنظیم بازار محصولات فولادی ۲۶میلیون تن به زنجیره‌ فولاد کشور افزوده می‌شود/ با وجود تحریم‌ها اقتصادمان را زمین نگذاشته‌ایم سرمایه‌گذاری‌های صورت گرفته در صنعت فولاد معطل مواد اولیه است

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: رکود اقتصادی فلزات نقدینگی طلا قیمت طلا نرخ طلا دلار آمریکا فلز زرد قیمت طلا قیمت لوازم خانگی سهام عدالت روز گذشته قیمت طلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۱۰۹۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سکه ۴۰ میلیون تومان شد ؛ کاهش قیمت طلا ادامه دارد ؟

به گزارش پارس نیوز، رصد بازار سکه و طلا طبق آخرین معاملات انجام شده تا لحظه انتشار این گزارش نشان می‌دهد که بازار همچنان در مسیر کاهش قرار دارد. ضمن اینکه بازار جهانی نیز امروز (یکشنبه) تعطیل بوده و تاثیر چندانی بر روند بازار داخل نداشته است. 

براساس آخرین معاملات انجام شده در بازار، سکه تمام طرح جدید به کانال ۴۰ میلیون تومان بازگشته است و در حال حاضر با بهای ۴۰ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان معامله می‌شود.

بدین ترتیب قیمت سکه طی این دور روز از هفته جاری (دیروز و امروز) نسبت به هفته گذشته بالغ بر یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان افت بها داشته است؛ چراکه در آخرین معاملات پایانی هفته گذشته، سکه ۴۲ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان قیمت داشت.

سکه تمام طرح قدیم نیز با کاهش یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومانی نسبت به هفته گذشته، امروز ۳۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان قیمت دارد.

نیم سکه و ربع سکه نیز به‌ترتیب نسبت به هفته گذشته ۹۰۰ هزار تومان (نیم سکه) و ۴۰۰ هزار تومان (ربع سکه) نسبت به هفته گذشته کاهش قیمت داشته است؛ در بازار امروز نیم سکه ۲۳ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان و ربع سکه ۱۴ میلیون و ۵۰۰  هزار تومان مورد معامله قرار گرفت.

سکه‌های یک گرمی بانک مرکزی نیز هفت میلیون تومان دادوستد شد.

باتوجه به آرامش در بازارهای جهانی نیز  روند قیمتی در بهای طلا نیز کاهشی است؛ هر مثقال طلای آب شده در بازار امروز ۱۴ میلیون و ۷۶۰ هزار تومان بود که نسبت به هفته‌ی گذشته ۵۶۰ هزار تومان کاهش قیمت داشته است.

هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز با بهای سه میلیون و ۴۰۷ هزار تومان، مبنای معاملات طلا قرار گرفت که ۱۳۲ هزار تومان ارزان‌تر از قیمت هر گرم طلا در آخر هفته گذشته است.

گفتنی است، مرجع قیمت‌های فوق، اتحادیه طلا و جواهر تهران است.

منبع : ایسنا

دیگر خبرها

  • سکه ۴۰ میلیون تومان شد ؛ کاهش قیمت طلا ادامه دارد ؟
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۹ ارديبهشت
  • ۴ دلیل ریزش قیمت‌ها در بازار ارز و سکه و نقره داغ شدن خریداران
  • تداوم ریزش قیمت دلار و سکه در معاملات ۸ اردیبهشت
  • تداوم ریزش قیمت دلار و سکه در معاملات
  • تکاپوی کانا‌ل‌های تلگرامی برای توقف ریزش ارز/دلار بازهم ریخت
  • جدیدترین قیمت رمزازها در جهان : ۸ ارديبهشت
  • آخرین وضعیت بازار رمزارزها در جهان/ سقوط سودآوری بیت‌کوین
  • ریزش ۱۰۰ دلاری طلای جهانی
  • سقوط سودآوری بیت‌کوین