Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-05-07@04:14:58 GMT

چگونه از هک تلفن همراه جلوگیری کنیم؟

تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۱۱۲۶۸

جواد محمدی در گفت‌وگو با میزان با اشاره به ترفند سارقان اطلاعات تلفن همراه اظهار کرد: یکی از شیوه‌های دسترسی هکر‌ها به اطلاعات شخصی قربانی، ارائه اپلیکیشن‌هایی با عناوین هک پسورد وای فای، اپلیکیشن‌های شرط بندی و نسخه کرک شده از بازی‌های معروف است و پس از نصب این این برنامه‌ها در تلفن همراه قربانی اطلاعات آن‌ها مورد سرقت قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کارشناس حوزه فناوری بیان کرد: این نرم افزار‌های مشکوک پس از نصب با جمع آوری اطلاعات مربوط به رمز‌های بانکی فرد قربانی نسبت به سرقت بانکی اقدام می‌کنند.

وی ادامه داد: در زمان نصب این گونه نرم افزار‌ها باید پیش از تایید نصب، نسبت به سطح دسترسی اطلاعات بررسی دقیق صورت گیرد.

محمدی ادامه داد: یکی از مواردی که می‌توان نسبت به ماهیت این گونه نرم افزار‌ها اطلاع کسب کرد، سایت‌های اصلی مانند اپ استور و گوگل پلی است، این گونه نرم افزار‌ها به دلیل مشکلات امنیتی موفق به کسب مجوز برای ارائه در این بخش نیستند.

این کارشناس حوزه فناوری بیان کرد: نرم افزار‌های امنیتی فروشگاه‌های اپ استور و گوگل پلی اخطار‌هایی در خصوص نصب نرم افزار‌های مشکوک ارائه می‌دهند و در برخی از موارد نسبت به حذف نرم افزار اقدام می‌کنند با این وجود نباید تنها به این روش برای مقابله با بدافزار‌ها اتکا کرد.

وی تصریح کرد: برای نصب نرم افزار‌ها می‌بایست از مرجع سازنده آن و فروشگاه‌های آپ استور و گوگل پلی اقدام کرد و از نصب نرم افزار‌های مشکوک از سایت‌های متفرقه پرهیز کرد.

محمدی عنوان کرد: برخی از سایت‌ها با استفاده از پاپ آپ پیش از بارگذاری سایت پیغامی مبنی بر دانلود نرم افزار ارائه می‌دهند که عمدتا ندم افزار‌ها مخربی برای تلفن همراه هستند.

این کارشناس حوزه فناوری بیان کرد: کاربران فضای مجازی باید نسبت به دانلود نرم افزار‌های پیشنهادی دقت بیشتری داشته باشند و از نصب و دتنلود فایل‌های مشکوک خوداری کنند.

منبع: الف

کلیدواژه: نرم افزار نرم افزار ها تلفن همراه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۱۱۲۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میزان تشعشعات گوشی تلفن همراه ارزیابی می‌شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمد شمسایی مدیر کل تنظیم مقررات رادیویی شمالشرق و کارشناس حوزه امواج و ارتباطات رادیویی در ویراستی نوشت: معمولا برای خريد يك گوشی تلفن همراهِ جديد به بِرند، مدل، سيستم عامل، قيمت، امكانات، زيبايی، و غيره از آن توجه می کنیم. اما توصیه بهداشت_الکترومغناطیس این است که برای خرید گوشی تلفن همراه، قبل از هر مشخصه، باید از استاندارد تشعشعی گوشی تلفن همراه یا همان SAR اطمینان پیدا کرد.

امیر لاجوردی معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رئیس سازمان تنظیم مقررات در واکنش به این مطلب با انتشار پستی در پیامرسان ویراستی نوشت: «برای گوشی‌های وارداتی و تولید داخل، ارزیابی میزان SAR یا استاندارد تشعشعی گوشی تلفن همراه توسط آزمایشگاه‌های مورد تأیید سازمان تنظیم مقررات انجام می‌شود.»

                                         

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بهره‌مندی ۵۸۰ خانوار روستایی خراسان جنوبی از اینترنت پرسرعت
  • هشدار پلیس درباره ترفند جدید کلاهبرداران تلفنی!
  • جواب بده ۱۰۰ میلیون برنده شو؛ کلاهبرداری جدید
  • یک سوال جواب بده صدمیلیون برنده شو
  • باورتان می‌شود این گوشی تلفن همراه، پرفروش‌ترین در جهان است؟
  • میزان تشعشعات گوشی تلفن همراه ارزیابی می‌شود
  • ارزیابی میزان تشعشعات گوشی تلفن همراه در سازمان تنظیم مقررات
  • دستگیری فیشینگ کار حرفه‌ای در کرج
  • جزئیات تعرفه مکالمه و اینترنت برای حجاج اعلام شد
  • هشدار؛ مراقب این نرم افزار‌های جعلی باشید