Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، مطلب پیش رو درباره یکی از مرموزترین و تاثیرگذارترین فیزیک‌دانان تاریخ است که سال‌هاست بی‌هیچ رد و نشانه‌ای ناپدید شده و افراد زیادی همچنان به‌دنبال یک سرنخ از سرنوشت نامعلوم او هستند.

نابغه‌ای در حد و اندازه نیوتن
«اتوره مایورانا» در آگوست ۱۹۰۶ در ایتالیا متولد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در خانواده‌ای علمی رشد کرد و در ۲۱‌سالگی به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین فیزیک‎دانان جوان اروپا شناخته‌شد. موفقیت‌های علمی اتوره توجه «انریکو فرمی» دیگر فیزیک‌دان بزرگ قرن بیستم را به خود جلب کرد. انریکو، اتوره را هم‎رده افرادی مثل نیوتن، گالیله و اینشتین می‎دانست و از او دعوت کرد تا به تیمش بپیوندد. مایورانا به‎مرور با ارائه مقالاتی مهم درباره فیزیک اتمی، تئوری‌ها و فعالیت‌های علمی‌اش به یکی از برترین‌های فیزیک دنیا تبدیل شد. در همین سال‌ها وسواس فکری بسیارشدید در زمینه مفهوم زمان گریبانگیر او شده‌بود.

بیشتربخوانید

آیا واقعا امکان سفر به آینده وجود دارد؟

فرار یا ناپدید شدن؟
اتوره در مارس ۱۹۳۸ یک بلیت کشتی به مقصد ناپل خرید، ولی هرگز سوار آن کشتی نشد. قبل از ناپدید شدن حساب بانکی‌اش را خالی کرد و در نامه‌ای از دوستانش خواهش کرد که به‌خاطر غیبت ناگهانی‌اش او را ببخشند. با توجه به این نامه همه‌چیز گویای این بود که اتوره با تصمیم خودش ناپدید شده است. با وجود این، جست‌وجو‌ها برای یافتن فیزیک دان مرموز تا مدت‌ها ادامه داشت. از آن تاریخ تاکنون تئوری‌های بسیاری درباره ناپدیدشدن اتوره مطرح شده است؛ خودکشی، سفر به ونزوئلا و آرژانتین، ملحق شدن به دانشمندان نازی و ربوده شدن توسط فرازمینی‌ها. برخی هم بر این باورند که او برای این‌که یافته‌های علمی‌اش در ساخت سلاح‌های خطرناک به‌کار گرفته‌نشود، خود را پنهان می‌کند. عجیب‌ترین گمانه‌زنی متعلق به انریکو، همراه همیشگی اوست.


آیا توطئه‎ای در کار است؟
سال‌ها پس از ناپدیدشدن مایورانا خبر عجیبی منتشر شد مبنی‌بر این‌که فیزیک‌دانی به‌طور تصادفی در «بوئنوس‌آیرس» با او دیدار کرده‌است. این فیزیک‌دان ادعا کرد مایورانا با ۳۰ سال قبلش هیچ تفاوتی نکرده و با او درباره دستاورد بزرگش در ثابت نگه‌داشتن زمان صحبت کرده‎است. پس از انتشار این خبر در روزنامه‌ها، تیم تحقیقاتی آرژانتینی مامور یافتن او شد، اما هیچ ردی پیدا نکردند. بعد از این جنجال، فرمی درباره ناپدیدشدن اتوره گفت: «اتوره خیلی باهوش است و اگر قرار باشد کسی او را پیدا نکند، پس هیچ‌گاه نخواهد توانست؛ نه در این زمان و نه در زمانی دیگر!» براساس این گفته، برخی معتقدند فرمی که خود یک نابغه بزرگ است احتمالا از دستاورد اتوره درباره سفر در زمان باخبر بوده و موفق شده است راهی برای سفر به زمان پیداکند که درنهایت به سرنوشت نامشخص اتوره منجر شده است. دست‌نوشته‌های رمزی و نامفهوم زیادی از اتوره باقی مانده‌است که به ادعای فیزیک‌دانان اگر روزی آن‌ها را عملی می‌کرد، انقلابی بزرگ در دنیای فیزیک اتمی رخ می‌داد.

زندگی مخفیانه با نام مستعار
سال‎ها جست‎وجو درباره اتوره بی‎نتیجه بود تا این‎که در سال ۲۰۰۸ یک تعمیرکار خودروی ونزوئلایی به‌نام «روبرتو فسانی» با رونمایی از عکسی مدعی شد، فیزیک‎دانِ گمشده را ۱۷ سال بعد از ناپدیدشدنش ملاقات کرده‎است. ماجرا از این قرار است که سال ۱۹۵۵، فردی خجالتی با لهجه ایتالیایی، به‎نام «آقای بینی» برای تعمیر خودرویش به فسانی مراجعه می‎کند. فسانی در خودروی آقای بینی کلی پوشه و مدارک نامشخص پیدا می‌کند به‎علاوه کارت‎پستالی که ازطرف «کورینو مایورانا»‌ی فیزیک‌دان برای برادرزاده‌اش «اتوره مایورانا» فرستاده شده‎است. فسانی که از ماجرای گم‎شدن اتوره باخبر بوده‎است، با ترفندی آقای بینی (درواقع اتوره مایورانا) را راضی می‌کند تا با هم عکس یادگاری بگیرند. فسانی ادعا می‎کند آن عکس را گم کرده‎ و این آخرین خبری است که از مایورانا شنیده شد.

منبع: روزنامه خراسان

انتهای پیام/

انتشار این خبر دلیل بر تایید محتوای آن نمی باشد و صرفا از روزنامه خراسان باز نشر شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جالبترین ها عجیب ترین ها فیزیک دان ناپدید شد سال ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۱۱۳۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هزاران کودک بی سرپرست و پناهجو در اروپا ناپدید شده اند

بنابر گزارش منتشر شده در رسانه‌های بلژیک بیش از ۵۰ هزار کودک بی‌سرپرست که در ۳ سال گذشته به اروپا مهاجرت کرده‌اند، ناپدید شده‌اند.

به گزارش ایسنا،‌ سه رسانه‌ بلژیکی در پی انجام مطالعاتی در این باره اعلام کردند از ۵۱ هزار و ۴۳۳ کودک مهاجر که بدون بستگان خود بین سال‌های ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۳ به اروپا رفته‌اند، خبری نیست.

تخمین زده می‌شود که این کودکان ممکن است به دست گروه‌های جنایت سازمان یافته افتاده یا مجبور به کار شده باشند.

بیشترین تعداد کودکان بی سرپرست گمشده در ایتالیا با ۲۲ هزار و ۸۹۹ نفر ثبت شده است.

اتریش نیز با ۲۰ هزار و ۷۷ نفر و بلژیک نیز با ۲ هزار و ۲۴۱ کودک ناپدید شده در رده‌های بعدی قرار دارند.

با این حال تخمین زده می‌شود که تعداد واقعی، بسیار بیشتر باشد زیرا ۱۳ کشور از ۳۲ کشور اطلاعاتی را در محدوده تحقیق ارائه نکرده‌اند.

به گزارش آناتولی، «آخی لیون»، دبیرکل فدراسیون کودکان گمشده در اروپا، یک سازمان غیردولتی مستقر در بلژیک که در ۲۷ کشور اروپایی در مورد کودکان گم شده فعالیت می‌کند، تأکید کرد این ارقام نگران کننده است و گفت: افزایش تعداد گزارش‌های مربوط به ناپدید شدن «خردسالانِ بدون همراه» بسیار نگران کننده است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • کنفرانس فیزیک بنیادی ایران در قم آغاز شد
  • کنفرانس فیزیک بنیادی در قم آغاز شد
  • مفقود شدن بیش از ۵۰ هزار پناهنده خردسال در اروپا
  • ماجرای ناپدید شدن مجسمه ۵میلیاردی یک هنرمند
  • ماجرای ناپدید شدن مجسمه ۵ میلیاردی یک هنرمند
  • هزاران کودک بی سرپرست و پناهجو در اروپا ناپدید شده اند
  • ناپدید شدن بیش از ۵۰ هزار کودک پناهجو ظرف ۳ سال در اروپا
  • برگزاری کنفرانس فیزیک بنیادی ایران به میزبانی قم
  • کنفرانس فیزیک بنیادی ایران ۱۲ اردیبهشت در قم برگزار می‌شود
  • ۳ عنوان نشریه دانشگاه قم به ISC ورود پیدا کرد