Web Analytics Made Easy - Statcounter

مقامات آلمانی واکنش‌های انتقاد آمیزی به تصمیم ترامپ برای بازگرداندن بخشی از نیروهای خود از خاک آلمان نشان داده و درخواست‌هایی برای قطع همکاری‌های تسلیحاتی با واشنگتن مطرح شده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، آمریکا اخیرا جزئیات خروج بخشی از نیروهای خود از خاک آلمان را اعلام کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر دفاع آمریکا چندی پیش اعلام کرد بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، حدود 12 هزار نظامی آمریکایی خاک آلمان را ترک خواهند کرد که حدود 5600 نفر از آنها در دیگر کشورهای عضو ناتو مستقر خواهند شد

وی چهارشنبه در یک نشست خبری از آغاز روند خروج حدود 12 هزار نیروی آمریکایی از آلمان طی چند هفته آینده خبر داد.

مارک اسپر در خصوص برنامه جابجایی بخشی از نیروهای آمریکایی مستقر در آلمان به خبرنگاران گفت: «بر اساس برنامه‌ریزی یوکام [ستاد فرماندهی نیروهای آمریکایی در اروپا] تقریباً 11900 نیروی نظامی از آلمان خارج خواهند شد و تعداد نیروها از 36 هزار نفر به 24 هزار نفر کاهش خواهد یافت.»

این تصمیم دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا با انتقادهای فراوانی روبرو شده وبحث های زیادی را در دولت ائتلافی آلمان درباره چگونگی واکنش در برابر این تصمیم ترامپ ایجاد کرده است.

"رالف موتسنیچ"، رئیس فراکسیون حزب سوسیال دموکرات آلمان خواستار بازنگری برلین در همکاری های تسلیحاتی با ایالات متحده آمریکا شده است.

وی گفته است که برلین باید به این مسئله رسیدگی کند و پروژه های تسلیحاتی با ایالات متحده آمریکا را مورد بازنگری قرار دهد.

وی در گفتگویی با روزنامه "زوددویچه سایتونگ" هم گفته بود که ترامپ سیاست زورگویی و فشار را دنبال می کند. به گفته وی این نمی تواند اساسی برای همکاری های مبتنی بر مشارکت باشد؛ از این رو همکاری های تسلیحاتی با ایالات متحده آمریکا در یک شرایط جدید باید مورد ارزیابی قرار گیرد.

"موتسنیچ" همچنین خروج همه تسلیحات اتمی آمریکا از خاک آلمان را خواستار شده است.

"موتسنیچ" با اشاره به دلیل ترامپ مبنی بر اینکه آلمان به تعهدات نظامی خود در قبال ناتو عمل نمی کند برای اتخاذ تصمیم عقب نشینی بخشی از نیروهای خود از خاک آلمان گفت: خروج نیروها از آلمان و دلیل ارائه شده از طرف ترامپ سند دیگری برای رویکرد تحریک آمیز و بیگانگی روزافزون بین آمریکا و آلمان است.

وی تاکید کرد که سیاست زورگویی و فشار نمی تواند اساسی برای همکاری و مشارکت باشد.

سیاستمداران امنیتی و خارجی اتحادیه احزاب متحد مسیحی و حزب لیبرال دموکرات آلمان هم ابراز امیدواری کرده اند که طرح بازگرداندن نیروهای آمریکایی با توجه به مبارزات انتخاباتی ترامپ اتخاذ شده باشد و احتمالا در نهایت اجرایی نشود.

"رودریش کیسوتر"، از نمایندگان بلند پایه حزب دموکرات مسیحی در این باره گفته است: ترامپ تلاش می کند کم تر از 100 روز مانده تا انتخابات ریاست جمهوری دستاوردهایی را در عرصه سیاست داخلی به دست آورد. وی با این اقدامات به تضعیف بلوک غرب تن می دهد.

وی با توجه به اینکه این تصمیم ترامپ با مخالفت های زیادی در کنگره روبرو شده است تجدید نظر در این طرح ترامپ را همچنان ممکن ارزیابی کرده است.

"الکساندر گراف لامبسدورف"، از سیاستمداران بلند پایه حزب لیبرال دموکرات آلمان هم این مسئله را همچنان نامشخص ارزیابی کرده که چنین طرحی که به هزینه های هنگفت لجستیکی و زمان زیاد نیاز دارد قبل از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا قابل اجرا باشد. به اعتقاد وی اگر جو بایدن، رقیب دموکرات ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری پیروز شود در این تصمیم تجدید نظر می کند.

با این همه درخواست حزب سوسیال دموکرات برای تجدید نظر در همکاری های تسلیحاتی با آمریکا در ائتلاف بزرگ با مخالفت هایی هم روبرو شده است و برخی سیاستمداران حزب دموکرت مسیحی آن را رد کرده اند. آن ها با ابراز تاسف درباره تصمیم ترامپ برای بازگرداندن بخشی از نیروهای خود از آلمان در عین حال تجدید نظر در همکاری های تسلیحاتی با آمریکا را واکنش درستی به این مسئله ندانسته اند.

یورگن تریتن، از سیاستمداران بلند پایه حزب سبز آلمان هم خواستار توقف همکاری های تسلیحاتی با آمریکا شده و گفته است: دونالد ترامپ اخاذی را جایگزین شراکت کرده است.

وی اعلام کرده است : تا زمانی که ترامپ در مسیر جبهه گیری قدم بر می دارد دیگر نباید هیچ معامله تسلیحاتی با این کشور انجام شود.

"هورست زیهوفر"، وزیر کشور آلمان هم تصمیم ترامپ برای بازگرداندن بخشی از نیروهای آمریکایی از خاک آلمان را بار سنگینی بر روی دوش های مناسبات دو سوی آتلانتیک ارزیابی کرده و گفت: این اقدامی بسیار ناخوشایند است که مطمئنا روابط آلمان و آمریکا را خدشه دار می کند.

وی افزود: حالا ما باید شرایطی را فراهم کنیم که این شکاف ایجاد شده با خروج نیروهای آمریکایی پر و بسته شود.

"کاترین گورینگ اکاردت"، رئیس فراکسیون حزب سبز آلمان هم اعلام کرده است که بهتر بود آمریکایی ها تسلیحات اتمی خود را از آمریکا و اروپا خارج می کردند. به گفته وی بازگرداندن نیروها نه به نفع ناتو و نه به نفع آمریکا است. وی گفت: ترامپ با این اقدام خود به شدت به مناسبات دو سوی آتلانتیک آسیب وارد می کند.

"آنگرت کرامپ کارن بائر"، وزیر دفاع آلمان هم پشتیبانی از ایالات آلمانی که تحت تاثیر اجرای این تصمیم ترامپ قرار می گیرند را وعده داد.

وی تاکید کرد که می خواهد در راستای تامین امنیت مستقل اتحادیه اروپا اقدامات بیشتری را در پیش گیرد.

وزیر دفاع آلمان گفت: حقیقت این است که زندگی خوب در آلمان و اروپا همواره بیشتر به این مسئله مرتبط است که ما بیش از پیش در زمینه تامین امنیت روی پای خود بایستیم.

موج انتقادها به تصمیم ترامپ برای بازگرداندن نیروها از آلمانوزیر دفاع آمریکا: 12 هزار نیروی آمریکایی از آلمان خارج می‌شوند

وزیر دفاع آلمان گفت: من می خواهم در سیاست دفاعی و امنیتی اروپایی پیشرفت های سریع تری داشته باشیم و از دوان ریاست دوره ای آلمان بر اتحادیه اروپا در این راستا استفاده کنیم.

ایالت های بایرن، بادن-وورتمبرگ و راینلند –فالتز آلمان بخصوص تحت تاثیر این تصمیم ترامپ قرار می گیرند. قرار است مرکز فرماندهی نیروهای آمریکایی در اروپا از آلمان به مونس بلژیک منتقل شود. یکی از مقرهای نظامی ناتو در حال حاضر در این منطقه قرار دارد.

احتمالا بر اساس تصمیمات اتخاذ شده مرکز فرماندهی آفریقا هم از اشتوتگارت آلمان به جای دیگری منتقل خواهد شد.

"فریدریش مرتس"، از سیاستمداران بلند پایه حزب دموکرات مسیحی و نامزد مطرح ریاست این حزب و صدر اعظمی آینده آلمان هم در واکنش به این تصمیم ترامپ اروپا را موظف دانست که اقدامات بیشتری برای امنیت خود انجام دهد.

وی در گفتگویی با رادیو آلمان بازگرداندن نیروهای آمریکایی از خاک آلمان را اقدامی نگران کننده دانسته و در عین حال تاکید کرد: با این حال هیچ دلیلی برای وحشت از طرف اروپایی ها وجود ندارد.

وی همچنین خطاب به آمریکایی ها اعلام کرد که در آلمان هیچ بودجه ای به سرعت بودجه دفاعی در حال رشد نیست.

"مایکل رات"، معاون وزیر خارجه آلمان هم درباره این تصمیم آمریکا ابراز دلسردی کرده و در گفتگو با یک رسانه آلمانی تاکید کرد: ما حالا نباید شکایت کنیم و تاسف بخوریم بلکه باید این اقدام آمریکا را به عنوان یک اعلام بیداری و فرصتی برای تقویت استقلال اروپایی ببینیم

وی افزود: زمان آن رسیده که اروپا نقش خود را در دنیا تقویت کرده و روی پای خود بایستد.

اتحادیه احزاب متحد مسیحی در پارلمان آلمان هم این اقدام ترمپ را غیر قابل فهم دانسته و "هنینگ اوته"، سخنگوی سیاست دفاعی فراکسیون احزاب متحد مسیحی در این باره گفت: این اقدام هزینه های بالایی را برای ایالات متحده به همراه دارد و درباره منافع استراتژیک آن بیش از حد تردید وجود دارد.

وی افزود: سیاست ناگهانی رئیس جمهور آمریکا از نظر سیاسی امنیتی تاثیر منفی در این ائتلاف نظامی دارد. این سیاستمدار آلمانی در عین حال آمریکا را همچنان مهم ترین شریک سیاست خارجی آلمان دانسته و این مسئله را آشکار دانست که آلمان باید سرمایه گذاری بیشتری در ارتش داشته باشد.

وزرای امور خارجه و وزارت دفاع آلمان هم اعلام کردند که در جریان این تصمیم ترامپ قرار گرفته اند و برای تحقق آن به صورت تنگاتنگ با ایالات مربوطه، دولت آمریکا و ناتو هماهنگ عمل خواهند کرد.

"یوهانس هینترسبرگر"، از سیاستمداران بلند پایه حزب سوسیال مسیحی آلمان هم طرح خروج نیروهای آمریکایی از خاک آلمان را تصمیمی صرفا احساساتی از طرف ترامپ ارزیابی کرده و آن را ضربه سختی به مناسبات دوستانه و تنگاتنگ بین آلمان و آمریکا ارزیابی کرد.

بهر حال حالا باید منتظر ماند و دید که دونالد ترامپ تا چه اندازه در تحقق این طرح جنجال برانگیز خود مصر است و آیا کنگره می تواند جلوی اجرایی شدن آن را بگیرد.

انتهای پیام/

R31356/P/S8,89,1128/CT7 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "آمریکا" اخبار "آلمان" بیشتر بخوانید... موج انتقادها به تصمیم ترامپ برای بازگرداندن نیروها از آلمان دیپلمات روس: خروج آمریکایی‌‌ها به نفع آلمان خواهد بود وزیر دفاع آمریکا: ۱۲ هزار نیروی آمریکایی از آلمان خارج می‌شوند قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... موج انتقادها به تصمیم ترامپ برای بازگرداندن نیروها از آلمان دیپلمات روس: خروج آمریکایی‌‌ها به نفع آلمان خواهد بود وزیر دفاع آمریکا: ۱۲ هزار نیروی آمریکایی از آلمان خارج می‌شوند واژه های کاربردی مرتبط اخبار "آمریکا" اخبار "آلمان" پربیننده‌ترین اخبار بین الملل ۱ دامنه تحریم فلزات ایران گسترش یافت ۲ پاسخ آیت الله سیستانی به استفتایی درباره نحوه برگزاری مراسم عزاداری امام حسین (ع) در سایه کرونا ۳ امارات چه خوابی برای عمان دیده است؟ ۴ روزنامه «توکیو»: چین با نزدیک شدن به ایران از آمریکا دور می‌شود ۵ جنگ سرد آمریکا و چین مسیر جریان های انرژی را تغییر می دهد ۶ توهین نماینده پارلمان هند به مسلمانان ۷ الفیاض: کمر داعش در عراق شکسته شد/ تجاوزات اسرائیل علیه کشورهای عربی ادامه دارد/ روابط ایران و عراق در بهترین شرایط خود به‌سر می‌برد ۸ فارن افرز: زمان پایان هژمونی جهانی دلار فرا رسیده است مهمترین اخبار بین الملل سفیر روسیه: نقش ایران در منطقه مثبت است/آمریکا با توسل به سلاح تحریم قادر به خلع سلاح حزب الله نیست/ موازنه قدرت در سوریه تغییر کرده راشد الغنوشی: از نخست وزیر جدید تونس حمایت می‌کنیم / دموکراسی در تونس پیروز شد عملیات ارتش و الحشد الشعبی برای پاکسازی استان الانبار از بقایای داعش نشریات ترکیه| اخراج ۱ نماینده به خاطر انتقاد از وزیر/ ترکیه - آذربایجان،‌ ۲ دولت، یک ارتش مهمترین اخبار تسنیم امام خامنه‌ای: هدف دشمن به ورشکستگی کشاندن کشور است/ مناسک محرم طبق دستور ستاد ملی مقابله با کرونا انجام شود/ در کنار تحریم، جریان تحریف هم فعال است واکنش وزارت راه به صدور حکم تخلیه برای مستاجران؛ شعب حل اختلاف در جریان نیستند/ ابلاغ مجدد عدم صدور حکم تخلیه را پیگیری می‌کنیم حمایت همتی از تأمین کسری بودجه دولت با فروش سهام و انتشار اوراق بدهی رهبر انقلاب: عزاداری محرم باید بر اساس ضوابط ستاد ملی مبارزه با کرونا برگزار شود روسیه: کشورهای منطقه نسبت به مناقشه آذربایجان-ارمنستان خویشتن‌دار باشند درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار آمریکا اخبار آلمان اخبار آمریکا اخبار آلمان تصمیم ترامپ برای بازگرداندن همکاری های تسلیحاتی با آمریکا ترامپ برای بازگرداندن نیروها هزار نیروی آمریکایی از آلمان بخشی از نیروهای خود نیروهای آمریکایی وزیر دفاع آمریکا تصمیم ترامپ نیروها از آلمان خاک آلمان آلمان خارج ارزیابی کرده ایالات متحده دفاع آلمان بین الملل تجدید نظر آلمان هم بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۱۱۴۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست آمریکا : سیستم مشترک دفاع هوایی کشورهای عربی مقابل ایران

به گزارش صدای ایران از انتخاب،بلینکن در جریان نشست وزرای شورای همکاری خلیج فارس در ریاض، پایتخت عربستان سعودی، طی اظهاراتی مدعی شد: «این مسئله تهدید حاد و فزاینده ایران را نشان می‌دهد، اما همچنین نیاز به همکاری در زمینه دفاع یکپارچه را هم نشان می‌دهد».

ایلنا: وزیر خارجه آمریکا رهبران کشور‌های خلیج فارس را به یکپارچگی دفاعی بیشتر فراخواند.

«آنتونی بلینکن»، وزیر خارجه ایالات متحده، خطاب به رهبران کشور‌های حوزه خلیج فارس گفت که رویارویی ایران و اسرائیل نیاز به یکپارچگی دفاعی بیشتر را نشان می‌دهد.

بلینکن در جریان نشست وزرای شورای همکاری خلیج فارس در ریاض، پایتخت عربستان سعودی، طی اظهاراتی مدعی شد: «این مسئله تهدید حاد و فزاینده ایران را نشان می‌دهد، اما همچنین نیاز به همکاری در زمینه دفاع یکپارچه را هم نشان می‌دهد».


دیگر خبرها

  • تصمیم قطعی گزینه جذاب بایرن: فقط خارج!
  • ترامپ خطاب به دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا: اعتراضات را متوقف کنید، همین الان!
  • واکنش ترامپ به اعتراضات حمایتی از فلسطین در آمریکا
  • درخواست آمریکا : سیستم مشترک دفاع هوایی کشورهای عربی مقابل ایران
  • درخواست آمریکا پس از کمک به اوکراین چیست؟
  • تفرقه در وزارت خارجه آمریکا/ اختلاف بر سر حمایت تسلیحاتی از اسرائیل است
  • ببینید | یورش پلیس آلمان به تجمع حامیان فلسطین در برلین
  • واکنش رسانه های بیگانه به اعتراض دانشجویان آمریکایی
  • افزایش خشم چین علیه اتهام زنی‌های جاسوسی از طرف آلمان
  • توافق آلمان و فرانسه روی پروژه مشترک تسلیحاتی پیشرفته