Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-04@03:38:03 GMT

سفیر روسیه در بیروت: جنگ لبنان-اسرائیل بعید است

تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۱۱۵۵۷

سفیر روسیه در بیروت: جنگ لبنان-اسرائیل بعید است

سفیر روسیه در لبنان در آستانه پایان مأموریت ۱۰ ساله‌اش در این کشور به صحبت درباره اوضاع خاورمیانه و جهان و به‌ویژه تحولات اخیر میان حزب‌الله و اسرائیل، سوریه و تحریم‌های آمریکا پرداخت.

به گزارش ایسنا، الکساندر زاسیپکین، سفیر روسیه در لبنان در مصاحبه اختصاصی با شبکه المیادین با اشاره به تهدیدهای رژیم صهیونیستی علیه لبنان و تحولات اخیر در مرزهای مشترک اراضی اشغالی و جنوب این کشور، اظهار کرد: "ما احتمال زیادی برای شکل‌گیری جنگ میان دو طرف قائل نیستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نوعی تعادل وجود دارد و هر طرف می‌داند که خسارت‌های بزرگی برای هر دو طرف وجود دارد. اکنون اولویت‌های منطقه یافتن راه حل‌هایی برای درگیری‌ها در سوریه، لیبی و یمن و همچنین نظارت بر اوضاع در لبنان است."

وی افزود: هیچ چشم‌اندازی برای شکاگیری جنگ استراتژیک وجود ندارد و هیچ یک از طرف‌ها از نظر استراتژیک موفق به تحقق اهدافشان نخواهند شد.

سوریه

این مقام روس گفت: سوریه با تلاش‌های مشترک میان ارتش خود و هم‌پیمانان موفق به غلبه بر تروریسم و آزادسازی اراضی گسترده به استثنای ادلب شد اما آمریکا در شمال سوریه حضور دارد و وضعیت این منطقه بی‌ثبات است و از طرف دیگر مواضع طرف‌های خارجی و به طور مشخص آمریکایی‌ها، اروپایی‌ها و کشورهای حوزه خلیج (فارس) عادی‌سازی اوضاع و بازسازی سوریه را تسهیل نمی‌کنند.

وی تصریح کرد: معادله قدرت اکنون تغییر کرده است، چهار سال معادله قدرت به نفع تروریست‌ها بود و این وضعیت تروریستی شرایط را برای ورود آمریکا به خط (بحران سوریه) فراهم کرد و ما امروز از نیروهای آمریکا می‌خواهیم که از سوریه خارج شوند، چراکه ورود به این کشور طبق تصمیم دولت آن با ورود خودسرانه به آن متفاوت است.

روابط روسیه و سوریه

زاسیپکین همچنین درباره روابط مسکو و دمشق اظهار کرد: روسیه از همان ابتدا به اصولی پایبند بود از جمله این اصول مداخله نکردن در امور ملت سوریه در تعیین رهبرشان است.

وی ادامه داد: روابط میان ولادیمیر پوتین و بشار اسد، رؤسای جمهور روسیه و سوریه خوب است و روابط میان نهادها و ارتش دو کشور نیز ستودنی است و این روابط در تمامی زمینه‌های مقابله با تروریسم، بازسازی و انسانی برقرار است.

قانون سزار (قیصر)

این مقام روس با اشاره به قانون تحریم‌های آمریکا علیه نظام سوریه موسوم به سزار گفت: ایده تأثیر تحریم‌ها طی دهه‌ها توسط آمریکا علیه روسیه، ونزوئلا، کوبا و ایران استفاده شده است و همیشه هدف اصلی این ایده گرسنگی دادن به مردم است‌، به این معنی که این ملت‌ها تحت تأثیر تحریم‌ها باید در برابر نظام کشورشان بایستند، این طرح اکنون برای همه کشورها است.

وی افزود: قانون سزار گسترده و همه‌جانبه است و شامل طرف‌های دیگر نیز می‌شود و شرکت‌های خارجی امروز هدف این قانون قرار گرفته‌اند و این قانون نبردی پیشگرانه علیه احتمال شکل‌گیری روابط میان یک طرف غربی و یا عربی با سوریه بوده و هدف از آن دور کردن اروپا و عرب‌های حوزه خلیج (فارس) از سوریه است.

خلع سلاح حزب‌الله

زاسیپکین در ادامه تأکید کرد: هدف آمریکا از تحریم‌ها، خلع سلاح کردن حزب‌الله است اما من معتقدم که آمریکا به این شیوه موفق به تحقق این هدف نخواهد شد و با تحریم موفق به خلع سلاح کردن حزب‌الله نمی‌شود؛ این یک توهم است.

وی تصریح کرد: مسأله تعادل با اسرائیل مهم است؛ چراکه آمریکایی‌ها می‌خواهند آن را با سلاح پیوند دهند و این پیوند منجر به نتیجه نمی‌شود و پتانسیل خطرات امنیتی را دارد و این شعار تحریک حزب‌الله و ایجاد مشکلات داخلی در لبنان را مدنظر دارد.

سفیر روسیه در لبنان ادامه داد: ما تلاش‌هایی را در سوریه انجام دادیم که علاوه بر سوریه برای لبنان نیز مفید بود، چراکه اگر تروریست‌ها بر سوریه مسلط می‌شدند، در چنین صورتی اعزام هزاران تروریست به لبنان کار دشواری نبود و این مسأله منجر به تجزیه لبنان می‌شد.

وی در بخش دیگری از اظهاراتش شکل‌گیری جنگ میان آمریکا و چین را نیز بعید دانست.

زاسیپکین که نزدیک به یک دهه به عنوان سفیر روسیه در لبنان فعالیت کرده، قرار است اواخر ماه آینده میلادی جای خود در این منصب را به «الکساندر روداکوف» بدهد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: لبنان روسيه سوريه آمريكا سفیر روسیه در لبنان حزب الله تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۱۱۵۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عضو سنای آمریکا: سنا توافق با عربستان را بدون سازش با اسرائیل تصویب نمی‌کند

یک عضو ارشد مجلس سنای آمریکا مدعی شد که این مجلس توافق امنیتی میان عربستان و آمریکا را بدون عادی‌سازی رابطه میان ریاض و تل‌آویو تصویب نخواهد کرد.

به گزارش فارس؛ لیندسی گراهام که از حامیان سرسخت رژیم اسرائیل است در گفتگو با پایگاه «جوئیش‌اینسایدر» گفت که سعودی‌ها هیچ رفتاری که حاکی از تمایل آن‌ها برای توافق با آمریکا بدون سازش با اسرائیل باشد نشان نداده‌اند. 

دولت آمریکا به ریاست «جو بایدن» از مدت‌ها پیش به دنبال عادی‌سازی روابط عربستان سعودی و اسرائیل به عنوان ادامه توافقاتی است که در دولت دونالد ترامپ به «توافقات ابراهیم» معروف شد. 

عربستان سعودی به عنوان بخشی از این توافق خواستار امضای یک قرارداد دفاعی-امنیتی با آمریکا است. ریاض علاوه بر این، برای عادی‌سازی رابطه با اسرائیل خواستار متعهد شدن اسرائیل به مسیری برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • شیخ نعیم قاسم: دشمن قدرت حزب‌الله را دست‌کم نگیرد
  • پیام ویژه آمریکا خطاب به عربستان درباره سازش با اسرائیل
  • عضو سنای آمریکا: سنا توافق با عربستان را بدون سازش با اسرائیل تصویب نمی‌کند
  • پایان پوتین؟!/ او گورباچف نیست/ بعید است صاعقه دوبار به یکجا اصابت کند!
  • سرنگونی پوتین؟!/ او گورباچف نیست/ بعید است صاعقه دوبار به یکجا اصابت کند!
  • دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با سفیر ایران در لبنان
  • شهروندان تونسی و لبنانی در حمایت از غزه به خیابان‌ها آمدند
  • فعالیت‌های گسترده دانشجویان لبنانی در حمایت از غزه+تصاویر
  • دیدار دوم شهرداری گرگان و الریاضی لبنان؛ چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت
  • بایدن: حماس تنها مانع آتش بس فوری در غزه است