Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، گروه تألیف کتاب‌های درسی وزارت آموزش و پرورش، با هدف آشنایی کودکان ایرانی با رئیسعلی دلواری، داستان زندگی و مبارزات این مبارز جنوبی را در جدیدترین چاپ کتاب فارسی پنجم دبستان گنجانده است.

این داستان برگرفته از کتاب «رئیسعلی دلواری» نگارش سیروس فتحی از فرهنگیان با سابقه استان بوشهر و عضو شورای سرپرستی کانون شاعران و نویسندگان آموزش و پرورش استان است که سال ۱۳۹۲ از سوی انتشارات مدرسه به‌چاپ رسانده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس آموزش و پرورش دلواردرباره گنجاندن داستان زندگی و مبارزات سردار دلواری در کتاب‌های درسی، بیان کرد: داستان زندگی و مبارزات رئیسعلی دلواری با متن حماسی و قلم سیروس فتحی نویسنده خوش ذوق هم‌استانی در کتاب فارسی پنجم دبستان نگاشته شده است.

عبدالرضا زمانی افزود: با توجه به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با مسئولان کنگره سرداران و ۲۰۰۰ شهید استان در راستای معرفی شهید رئیسعلی دلواری در کتاب‌های درسی، با تاکید مدیرکل آموزش و پرورش استان، مشاور مدیرکل به عنوان پیگیری کننده این موضوع انتخاب شد که در همین زمینه مکاتبات لازم با سازمان پژوهش وزارت آموزش و پرورش داشت.

او با بیان اینکه گروه تألیف کتاب‌های درسی وزارت آموزش و پرورش این درس را با هدف آشنایی کودکان ایرانی با رئیسعلی دلواری، داستان زندگی و مبارزات این مبارز جنوبی در جدیدترین چاپ کتاب فارسی پنجم دبستان گنجانده است، ادامه داد: داستان «رئیسعلی» درس هشتم از بخش «بخوان و بیندیش» را در فصل سوم کتاب فارسی پنجم دبستان، به‌خود اختصاص داده و این فصل از کتاب با عنوان «ایران من» نامگذاری شده است.

رئیس آموزش و پرورش دلوار عنوان کرد: رئیسعلی دلواری از رهبران قیام جنوب در تنگستان و بوشهر، علیه تجاوز دولت بریتانیا در جنگ جهانی اول بود.

زمانی، با اشاره به اینکه سالگرد شهادت رئیسعلی دلواری در تقویم ملی به‌عنوان «روز ملی مبارزه با استعمار» نامگذاری شده است، گفت: این شهید والامقام در ۱۲ شهریور سال ۱۲۹۴ هجری شمسی با دسیسه انگلیسی‌ها، به دست یکی از افراد نفوذی به شهادت رسید.

او با تشکر از تلاش و پیگیری‌های صورت گرفته برای معرفی این شخصیت مبارز بیان کرد: رئیسعلی دلواری چهره مغفول کتاب‌های درسی بود که پیش از این باید در معرفی آن تلاش می‌شد.

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: رئیسعلی دلواری کتاب درسی آموزش و پرورش مبارزات ضد استعماری رئیسعلی دلواری آموزش و پرورش کتاب های درسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۱۱۶۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات ثبت سفارش کتاب‌های درسی اعلام شد

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از کهگیلویه و بویراحمد، جمالی آرند سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی آینده که پیش از این قرار بود از ۲۸ فروردین آغاز شود، از چهارشنبه ۵ اردیبهشت آغاز و تا پایان خرداد ادامه دارد.

دانش‌آموزان برای ثبت سفارش کتاب‌های درسی باید به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به‌نشانی my.Gov.ir یا پنجره واحد خدمات الکترونیک وزارت آموزش و پرورش به‌نشانی my.medu.ir یا سامانه irtextbook.ir مراجعه کنند. مدارس ضمن اطلاع رسانی به دانش‌آموزان به شرح جدول تقویم زمانی زیر نسبت به ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ بر فرض قبولی دانش‌آموز در سال تحصیلی جاری اقدام کنند. در صورت عدم موفقیت دانش آموز در پایه فعلی در زمان اصلاح سفارش امکان تغییر پایه وجود خواهد داشت.

خبرنگار: سعیده صداقت نژاد

انتهای خبر/

کد خبر: 1228381 برچسب‌ها وزارت آموزش و پرورش

دیگر خبرها

  • هوشمندسازی ۴۰۰ کلاس درس در بردسکن
  • ۷۱۰ آموزگار جدید از ماه مهر تدریس را در مدارس آذربایجان‌غربی آغاز می‌کنند
  • آغاز عملیات اجرایی هشت مدرسه و بهره‌برداری از یک هنرستان در بوشهر
  • ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • مهر۱۴۰۳ کمبود معلم نداریم/توجه به مدرسه سازی اولویت آموزش و پرورش
  • اجرای طرح «هر کلاس یک قفسه کتاب» در خوزستان
  • ۳۸۰۰ نفر به بدنه آموزش و پرورش ابتدایی استان اصفهان وارد می‌شوند
  • اقدامات قابل توجه دولت سیزدهم در حوزه مدرسه‌سازی جای قدردانی دارد
  • سنجش کلاس اولی‌ها و پیش‌دبستانی‌ها تا پایان اردیبهشت ادامه دارد
  • جزئیات ثبت سفارش کتاب‌های درسی اعلام شد