Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ولی فقیه در ارتش گفت: عید قربان از آن جهت که ما را به نوعی به تمرین آزادی نفس دعوت می‌کند و ما را برای رهایی از اسارت خویش یاری می‌کند، دارای جایگاه والایی در ارزش‌های اسلامی است.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی ارتش، حجت‌الاسلام والمسلمین عباس محمدحسنی، نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران ضمن تقدیر، تشکر و حمایت از ستاد برگزاری رویش همدلی عید قربان در سراسر کشور گفت: عید قربان از بزرگ‌ترین اعیاد اسلامی به شمار می‌رود که دارای آداب، احکام و دستورات خاصی است؛ از جمله قربانی کردن در راه خدا و خرج کردن آن به خصوص در میان محتاجان.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: عید قربان از آن جهت که ما را به نوعی به تمرین آزادی نفس دعوت می‌کند و ما را برای رهایی از اسارت خویشتن به خویش دعوت می‌کند و این یکی از بزرگ‌ترین مشکلات بشر در طول زندگی بوده است، به همین دلیل دارای جایگاه بالا و والایی در ارزش‌های اسلامی است.
حجت‌الاسلام محمدحسنی خاطرنشان کرد: در عید قربان خوب است دست به جیب شویم و با ذبح اسماعیل‌های خود به مساکین؛ فقرا؛ نیازمندان و گرفتاران حوزه معیشت و اقتصاد کمک کنیم. اگر حضرت ابراهیم علیه‌السلام توانست در طول تاریخ نام و راهش زنده بماند به خاطر این بود که از محبوبش یعنی پسر خود اسماعیل علیه‌السلام گذشت.
نماینده ولی فقیه در ارتش تصریح کرد: امروز هم در چنین شرایطی قرار داریم. درست است که خداوند از ما نخواسته که پسرمان در راه او قربانی کنیم اگرچه در بحث شهدای مدافعین حرم هستند کسانی که ابراهیم‌وار فرزندان خود را به قربانگاه می‌فرستند و همانطور که حضرت ابراهیم عمل کرد، اینها نیز از پسران خود برای حفظ مکتب و ارزش‌های اسلامی می‌گذرند اما در شرایط فعلی از مهم‌ترین مشکلات جامعه اسلامی به خاطر شیوع بیماری کرونا بیکار شدن بسیاری از انسان‌های آبرومندی است که هم کار داشتند و هم کارآفرین بودند و هم خودشان نان می‌خوردند و هم به دیگران نان می‌رساندند اما به خاطر پیدایش ویروس منحوس کرونا بسیاری از افراد آبرودار در جامعه اسلامی گرفتار کمبودهای مالی و اقتصادی شدند و این تأثیر منفی در روابط خانوادگی و روابط اجتماعی می‌گذارد.
رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با بیان مطلب فوق گفت: حسنی گفت: شایسته است با تأسی به حضرت ابراهیم علیه‌السلام از محبوبان خود برای رضای خدا بگذریم. آن روز محبوب حضرت ابراهیم پسرش بود و امروز شاید برای ما همان مال و داراییمان باشد که در اختیار خودمان است و برای رضای خدا باید از آن بگذریم و با این پویش‌های مردمی و انجام کار نیک برای دستگیری از فقرا اقدام کنیم تا عید ما به معنای واقعی عید شود.
وی اضافه کرد: کسی که در عید قربان به فکر فقرا نباشد عیدش عید واقعی نیست، عید آن زمانی است که بتوانیم دست افتاده‌ای را بگیریم. این پویش‌های مردمی که بعضی از خواهران و برادران خوبمان با تفکرات انقلابی و اسلامی راه اندازی می‌کنند مصداق روشنی از عید اسلامی است و اگر عید بگذرد و تحولی در ما نسبت به دستگیری دیگران به وجود نیاید خب رسماً عید است اما به معنای واقعی تحقق پیدا نکرده است.
حجت‌الاسلام والمسلمین عباس محمدحسنی تأکید کرد: همانطور که می‌دانید در اسلام قرض کردن مکروه است اما در ارتباط با عید قربان روایت عجیبی از اهل‌بیت(ع) هست که می‌فرماید حتی اگر پول نداشتید، قرض بگیرید و قربانی تهیه کنید و میان مردم تقسیم کنید و مطمئن باشید که خداوند جای آن را پر می‌کند.
 

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ارتش جمهوري اسلامي ايران نماینده ولی فقیه حضرت ابراهیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۱۱۷۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری همایش حکمت مطهر با حضور نمایندگی ولی فقیه در سپاه عاشورا

حجت الاسلام سرائی مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه عاشورا گفت: سراسر زندگی استاد مطهری، در راستای احیای مجدد تفکر دینی و حیات بخشیدن به فرهنگ اسلام و مسلمانان سپری شد و او نه تنها به خرافه زدایی و جداسازی پیرایه‌های دروغین از آموزه‌های دینی می‌پرداخت، بلکه فرهنگ بان تیزبینی بود که هر جا می‌دید به آموزه‌ای از آموزه‌های اسلامی ایراد و اشکالی مطرح می‌کنند، آن ایراد را به طور کامل مورد بررسی و ارزیابی قرار می‌داد، وسپس با توجه به مبانی اصیل اسلامی، خطای اشکال کننده را روشن می‌ساخت و غبار از چهره احکام و قوانین اسلامی می‌زدود.

حجت الاسلام سرایی افزود: استاد مطهری یکی از چهره‌هایی است که در احیای تفکر اسلامی، بیش‌ترین نقش را داشت و یکی از پرچم داران این بینش نوین اسلامی و آثار او قطعا جزو آثار بی بدیل وکم نظیریست که در تمامی زمینه‌های فرهنگی واجتماعی راهگشاست.

وی ویژگی بسیار مهم استاد مطهری، را برخورداری از غیرت دینی دانست عنوان کرد؛ پس از آن که او با پشتکار و تلاشِ بی وقفه، با آموزه‌های حیات بخش معارف الهی آشنایی کامل یافت و هرجاکه احساس کرد به اسلام جفا می‌شود، مردانه وارد میدان شد و با رعایت کامل موازین تحقیق و تحلیل علمی، منصفانه از احکام و اصول اسلامی دفاع کرد؛ و تا جان در بدن داشت، در دفاع از دین کوتاه نیامد.

حجت الاسلام سرایی با اشاره به تهدیدات منافقین در مورد شهید مطهری افزود:وقتی استاد مطهری، با تمام وجود، در دفاع از اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی، در عرصه‌های گوناگون سیاسی و فرهنگی به فعالیّت می‌پرداخت، تهدید‌های بسیاری متوجّه او می‌شد، امّا در برابر این تهدیدها، با خونسردی تمام می‌فرمودند: هر وقت خدا بخواهد ما را می‌برد، حالا اگر از طریق شهادت باشد، خیلی بهتر است.

در ادامه این مراسم از مربیان عقیدتی وهادیان سیاسی نمونه سپاه شبستر تجلیل بعمل آمد.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • تزکیه و تعیلم اصلی‌ترین کار همه امامان
  • معلمان بر شخصیت دانش‌آموزان تاثیرگذار هستند
  • حجت‌الاسلام رضایی: دانشجویان میدان‌دار عرصه انقلاب هستند
  • (ویدئو) نماینده مجلس: تلویزیون میدان فرهنگ و هنر را تقریبا واگذار کرده است
  • به دنبال انتقال میدان میوه و تره بار و خشکبار قزوین هستیم
  • مراسم عزاداری شهادت حضرت امام صادق (ع) در بیت نماینده ولی فقیه در خوزستان
  • برگزاری همایش حکمت مطهر با حضور نمایندگی ولی فقیه در سپاه عاشورا
  • برپایی نمایشگاه خوشنویسی جمعی از هنرمندان افغانستانی و ایرانی در قم
  • روحانیت در دفاع از دین جان و مال را فدا می‌کند
  • شهدای روحانی الگوی مجاهد تبیین محسوب می‌شوند