Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-28@16:46:37 GMT

نقش مهم آب های نامتعارف در توسعه زراعت چوب

تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۱۱۹۰۱

نقش مهم آب های نامتعارف در توسعه زراعت چوب

جواد میرعرب رضی مجری طرح توسعه زراعت چوب در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین جزئیات طرح توسعه زراعت چوب اظهار کرد: طبق برنامه ششم توسعه باید در ۷۵ هزار هکتار زراعت چوب داشته باشیم که طی سال های ۹۶ تاکنون در ۱۸ هزار هکتار این امر صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: بنابر برنامه ریزی های صورت گرفته در ۲ سال، برنامه حدود ۳۰ هزار هکتار محقق شد و تا سال ۱۴۰۸ در ۳۰ هزار هکتار دیگر توسعه می یابد که با این وجود هرساله ۱۲ میلیون متر مکعب چوب تولید می شود.

توسعه زراعت چوب یکی از محورهای اصلی جهش تولید

میرعرب رضی ادامه داد: با توجه به شرایط اقتصادی و ممنوعیت برداشت چوب از جنگل های شمال،‌ توسعه زراعت چوب یکی از اولویت های سازمان جنگل ها و مراتع است که امسال به عنوان یکی از محورهای جهش تولید شناخته شده است.

بیشتر بخوانید

تسهیلات بانکی گره گشا یا بلای جان تولید؟/تعطیلی کارگاه ها به دلیل بدهی بانکی

او با بیان اینکه طرح زراعت چوب از سال ۸۴ تاکنون دارای موافقت نامه و ردیف اعتباری است، گفت: تعهدات وزارت صمت حدود ۱۸ میلیون متر مکعب چوب است که برای تامین این میزان از برنامه، زراعت چوب باید انجام شود، ضمن آنکه سال گذشته طرح ملی چوب تهیه کردیم و همواره به دنبال تصویب آن در شورای اقتصاد هستیم تا جنگل های طبیعی را حفظ کنیم.

توسعه زراعت چوب با آب های نامتعارف

مجری طرح زراعت چوب در پایان با اشاره به اینکه استفاده از آب های نامتعارف برای طرح زراعت چوب در حال تصویب است، تصریح کرد: با توجه به منابع آبی محدود در کشور در صدد استفاده از منابع آبی نامتعارف شامل فاضلاب خام و تصفیه شده ۱۰ شهر بزرگ هستیم که این امر به توسعه زراعت چوب کمک می کند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: برداشت چوب جهش تولید زراعت چوب توسعه زراعت چوب هزار هکتار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۱۱۹۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح‌های اقتصادی در سواحل توسعه می‌یابد/ ایجاد شهرهای مولد کشاورزی

به گزارش خبرنگار مهر، سیدحسین حسینی بعد از ظهر شنبه در نشست شهر مولد استان بوشهر با قدردانی از استاندار بوشهر در پیگیری اجرا شدن شهر مولد کشاورزی بوشهر در سواحل اضافه کرد: این شهرها با تولید و پرورش آبزیان طراحی شده که نقش مهمی در حل مشکلات جوانان دارد.

وی شهرهای مولد را کانون‌های تولید، اشتغال و اسکان دانست و بیان کرد: یکی از اهداف مهم شهرهای مولد تولید و امنیت غذایی پایدار است و به سمت کانون‌های مولد حرکت می‌کند.

حسینی یکی از اقدامات مهم دولت سیزدهم را توسعه اقتصاد دریاپایه دانست و اظهار داشت: یکی از مصداق‌های مهم طرح‌های تولیدی اقتصادی دریا محور شهرک‌های مولد کشاورزی در سواحل است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی استان بوشهر با بیان اینکه توسعه طرح‌های اقتصاد دریا محور یکی از برنامه‌های مهم دولت است، تأکید کرد: شهرهای مولد در سواحل نقش مهمی در اشتغال، تولید پایدار و تقویت معیشت خانوارها دارد که در اجرایی‌شدن شهرهای مولد در سواحل از هیچ کوششی فروگذاری نمی‌شود.

وی با بیان اینکه در سواحل کشور خانه‌های مولد طراحی شده است، گفت: شهرهای مولد با ایجاد زنجیره ارزش افزوده، سبب افزایش سطح تولید، اشتغال‌زایی و افزایش درآمد خانوارها می‌شود.

در این آئین قرارداد زمین ایجاد شهر مولد دلیران تنگستان به امضای جهاد کشاورزی، شیلات، منابع طبیعی و آبخیزداری، امور اراضی و شهرک‌های کشاورزی استان بوشهر رسید.

کد خبر 6090286

دیگر خبرها

  • چشم‌انداز روشن توسعه همکاری ایران و آفریقا طی ۲ دهه آینده
  • ایجاد ۲ خوشه صنعتی در حوزه فولاد و پتروشیمی
  • قرن بیست و یکم قرن گردشگری
  • طرح‌های اقتصادی در سواحل توسعه می‌یابد/ ایجاد شهرهای مولد کشاورزی
  • اختصاص ۱۱۵۰هکتار از مزارع قزوین به کشت چغندرقند
  • جهش تولید در دیمزارها می‌تواند به امنیت غذایی کشور کمک ‌کند
  • کارگران یکی از شاخصه‌های توسعه و جهش تولید هستند
  • نقش آفرینی جوانان نخبه در توسعه جهش تولید/جلوی مونتاژ‌ها را بگیرید
  • شاخص شدت انرژی در کشور رو به افزایش است
  • روز‌های خوب تولید در نیشکر هفت تپه