Web Analytics Made Easy - Statcounter

شرکت اکسون اعلام کرد انتظار دارد ۲.۶۳ میلیارد دلار در سه ماهه دوم سال جاری میلادی ضرر کرده باشد که نتیجه قیمت پایین نفت و تولید کمتر است. سهام این شرکت ۳۵ درصد تا امروز در سال جاری کاهش یافته است. - اخبار اقتصادی -

 به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، شرکت اکسون موبیل آماده کاهش هزینه ها و اخراج کارکنانش می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این شرکت سعی می‌کند سود سهام 8 درصدی خود را حفظ کند. 

 هنوز مشخص نیست این تعدیل نیرو چقدر شدید باشد. بزرگترین شرکت نفت آمریکا بودجه خود را در سال جاری میلادی 30 درصد در ماه آوریل کاهش داده است. اقدامات مدیر عامل این شرکت در رونق تقاضا و افزایش فروش سرمایه‌ها موفقیت‌آمیز نبود  و ضرر و زیان این شرکت رو به افزایش است.

اکسون در روز جمعه اعلام کرد انتظار دارد 2.63 میلیارد دلار در سه ماهه دوم سال جاری میلادی ضرر کرده باشد که نتیجه قیمت پایین نفت و تولید کمتر است. سهام این شرکت 35 درصد تا امروز در سال جاری کاهش یافته چون همه گیری ویروس کرونا تقاضا برای سوخت را پایین آورده است.

 شرکت اکسون با فعالیت‌های تولیدی خود در سال جاری میلادی درآمد کافی برای پرداخت سود سهام نخواهد داشت. این شرکت تا حالا 18 میلیارد دلار برای افزایش نقدینگی وام گرفته است.

اکسون موبیل و چورون ترمز صنعت نفت شیل آمریکا را می‌کشندشرکت های نفت آمریکا 48 میلیارد دلار از سرمایه های خود را از دست دادند

 شرکتهای رقیب اکسون، یعنی بریتیش پترولیوم، رویال داچ شل و توتال، جمعا 45 میلیارد دلار از ارزش سرمایه های نفت و گاز خود را از دست داده اند.

 انتظار می رود قیمت انرژی تا سالها در همین سطح پایین باقی بماند بنابراین مدیرعامل اکسون تصمیم گرفته هزینه های خود را کاهش داده و از تعداد کارکنانش کم کند.

 شرکت اکسون در ماه آوریل بودجه هزینه های سرمایه ای خود را تا 23 میلیارد دلار پایین آورد که 10 میلیارد دلار پایین‌تر از آغاز سال جاری میلادی و پایین ترین رقم طی چهار سال گذشته بود.

 انتهای پیام/190

R7586/P/S7,80,85/CT10 بیشتر بخوانید... اخراج ۸۶۰۰ نفر در صنعت نفت آمریکا طی ماه میلادی گذشته بیکاری ۸۴ هزار نفر در صنعت نفت آمریکا در پی شیوع کرونا قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... اخراج ۸۶۰۰ نفر در صنعت نفت آمریکا طی ماه میلادی گذشته بیکاری ۸۴ هزار نفر در صنعت نفت آمریکا در پی شیوع کرونا پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی ۱ شرایط فروش فوق العاده مرحله دوم محصولات ایران خودرو اعلام شد + جدول ۲ قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز امروز ۹۹/۰۵/۰۹|آخرین قیمت‌ها از بازار طلا و ارز/ سکه ۱۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان شد ۳ دارایی مالکان سهام عدالت ۴.۱ درصد آب رفت ۴ سود ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی صندوق ذخیره فرهنگیان/ اختصاص سهام ترجیحی شرکت‌های صندوق به فرهنگیان ۵ هواشناسی ایران ۹۹/۵/۹| پیش بینی رگبار ۵ روزه باران در ۲۰ استان/ هوا در نوار شمالی ۱۰ درجه خنک می‌شود ۶ طرح مالیات بر خانه‌های خالی اصلاح شد/مالیات سالیانه ۵۰ میلیون تومانی در انتظار صاحبان خانه خالی ۷ هواشناسی ایران ۹۹/۵/۱۰| پیش بینی تداوم رگبار باران در برخی استان‌ها تا سه‌شنبه آینده ۸ اعطای کارت اعتباری ۵ میلیون تومانی با سهام عدالت مهمترین اخبار اقتصادی واکنش وزارت راه به صدور حکم تخلیه برای مستاجران؛ شعب حل اختلاف در جریان نیستند/ ابلاغ مجدد عدم صدور حکم تخلیه را پیگیری می‌کنیم احتکار ۵۰۰ واحد مسکونی توسط ۸ بانک/ مالیات خانه‌های خالی دستگاه‌ها و نهادها ۲ برابر افراد حقیقی است جزئیات "تسهیلات مرابحه خرید کالا" مستأجران فردا ابلاغ می‌شود سوءاستفاده برخی سازمان‌ها به نفع زمین خواران/ ارائه خدمات به ساخت‌وسازهای غیرمجاز توسط ادارت برق، آب و گاز مهمترین اخبار تسنیم امام خامنه‌ای: هدف دشمن به ورشکستگی کشاندن کشور است/ مناسک محرم طبق دستور ستاد ملی مقابله با کرونا انجام شود/ در کنار تحریم، جریان تحریف هم فعال است آخرین آمار کرونا در کشور| فوت ۱۹۷ نفر در ۲۴ ساعت گذشته سفیر روسیه: نقش ایران در منطقه مثبت است/آمریکا با سلاح تحریم قادر به خلع سلاح حزب الله نیست/ موازنه قدرت در سوریه تغییر کرده قمی: سخن گفتن از تعطیلی مناسک گاهی از روی تعمد است عملیات ارتش و الحشد الشعبی برای پاکسازی استان الانبار از بقایای داعش درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: نفر در صنعت نفت آمریکا سال جاری میلادی میلیارد دلار سال جاری شرکت اکسون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۱۱۹۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارزش صادرات محصولات کشاورزی به ۶.۲ میلیارد دلار رسید

صادرات محصولات کشاورزی ایران در پایان سال گذشته به ۶.۲ میلیارد دلار رسید که عراق با سهم ۳۱.۵ درصدی در رتبه اول واردات از ایران و امارات و روسیه با سهم ۱۱.۹ و ۸.۳ درصدی در رتبه‌های دوم و سوم قرار دارند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، صادرات محصولات کشاورزی در سال گذشته افزایش ۸.۳ درصدی در وزن و رشد ۱۹.۴ درصدی در ارزش داشت‌، این در حالی است که واردات محصولات کشاورزی از لحاظ وزنی و ارزشی به ترتیب ۱.۱ و ۵.۶ درصد کاهش یافته است.

تراز وزنی تجارت بخش کشاورزی نیز ۵.۳ درصد بهتر شده و تراز تجاری ارزشی از منفی ۱۳.۲ میلیارد دلار به منفی ۱۱.۱ میلیارد دلار رسیده است. تراز تجاری وزنی در دوره مذکور از منفی ۱۷.۴ میلیون تن به منفی ۱۶.۵ میلیون تن رسیده است.

موسسه پژوهش‌های برنامه‌ریزی، اقتصاد کشاورزی و توسعه روستایی در گزارش خود اعلام کرده است که به طور میانگین ارزش هر کیلوگرم کالای صادراتی بخش کشاورزی با رشد ۱۰.۳ درصدی از ۶۷ سنت در سال ۱۴۰۱ به ۷۴ سنت در سال ۱۴۰۲ افزایش یافته است، در حالی که ارزش هر کیلوگرم کالای وارداتی بخش کشاورزی با کاهش ۴.۵ درصدی از ۷۳ سنت در سال ۱۴۰۱ به ۷۰ سنت در سال ۱۴۰۲ کاهش یافته است.

هندوانه، سیب، گوجه‌فرنگی، سیب‌زمینی، سیر و پیاز ۵ قلم عمده صادراتی ایران از لحاظ وزنی، و پسته، سیب، خرما، گوجه‌فرنگی و شیرخشک ۵ قلم عمده صادراتی ایران از لحاظ ارزشی در سال ۱۴۰۲ بوده‌اند.

همچنین ذرت دامی، دانه سویا، گندم، جو و کنجاله سویا ۵ قلم عمده وارداتی از لحاظ وزنی و ذرت دامی، دانه سویا، روغن نباتی، برنج و کنجاله سویا ۵ قلم عمده وارداتی به لحاظ ارزشی در این دوره هستند. نکته قابل توجه این گزارش، کاهش واردات وزنی و ارزشی گندم به میزان ۴۳.۳ و ۵۰.۲ درصد، برنج ۳۷.۲ و ۳۸.۲ درصد و شکر به میزان ۴۲.۶ و ۳۰.۳ درصد بوده است که حکایت از کاهش وابستگی به این اقلام اساسی است.

در این گزارش تاکید شده است که در سال ۱۴۰۲ عراق با سهم ۳۸.۶ درصدی، نخستین مقصد صادراتی کالاهای کشاورزی ایران بوده و امارات با سهم ۱۴.۵ درصدی در رتبه دوم و ۸ کشور باقیمانده هر کدام با سهم‌های کمتر از ۱۰ درصد در رتبه‌های بعدی ۱۰ کشور اول قرار داشتند. به عبارت دیگر از نظر مقداری بیش از ۸۸ درصد صادرات کالاهای کشاورزی به کشورهای عراق، امارات، روسیه، افغانستان، پاکستان، ترکیه، هند، ترکمنستان، عمان و آذربایجان انجام شده و سهم سایر کشورها تنها ۱۱.۹ درصد بوده است.

بر اساس این آمار، از نظر ارزشی نیز عراق با سهم ۳۱.۵ درصدی در رتبه اول و امارات و روسیه با سهم ۱۱.۹ و ۸.۳ درصدی در رتبه‌های دوم و سوم قرار دارند.

همچنین کشورهای پاکستان، افغانستان، هند، چین، ترکیه، ترکمنستان و آذربایجان در رتبه‌های بعدی قرار گرفته‌اند و در مجموع بیش از ۸۳ درصد کالاهای صادراتی ایران از نظر ارزشی به مقصد این ۱۰ کشور بوده است.

در سال ۱۴۰۲، از لحاظ وزنی امارات متحده عربی ۳۶.۷ درصد، ترکیه ۱۴.۳ درصد، روسیه ۱۱.۶ درصد، انگلستان ۷.۸ درصد و هلند ۵.۴ درصد در واردات بخش کشاورزی ایران سهم داشته‌اند.

همچنین از لحاظ ارزشی امارات ۳۲.۹ درصد واردات بخش کشاورزی را به خود اختصاص داده است، پس از آن کشورهای ترکیه با ۱۴.۸ درصد، هند ۷.۴ درصد، روسیه ۷ درصد و انگلستان با ۵.۷ درصد سهم از واردات کشاورزی ایران در رتبه‌های دوم تا پنجم قرار گرفتند.

کد خبر 749641

دیگر خبرها

  • اعلام قیمت ارزان ترین خودروی برقی/ کاکایی: قرار بود از مونتاژکاریها کم شود/ خودروی برقی، مصرف سوخت کشور را بالا می برد / چرا درباره مافیا آدرس غلط می دهند/ رشد داخلی سازی ارزش افزوده ایجاد می کند
  • ارزش صادرات محصولات کشاورزی به ۶.۲ میلیارد دلار رسید
  • ساندرا پیچای به باشگاه میلیاردی‌ها می‌پیوندد
  • جاماندگی بورس از بازار‌ها
  • عبور از دژاووی بورسی
  • ثروت ایلان ماسک روی دور افزایش افتاد
  • کاهش ۸۳۰ میلیون دلاری ارزبری برنج طی یکسال گذشته/ برنج ایرانی ۹ درصد ارزان شد
  • ۲۳ درصد درآمد بودجه از سودِ سهام روی دوش بانک مرکزی
  • نتایح سفر ایلان ماسک به چین؛ رشد ۶ درصدی ارزش سهام تسلا
  • رونمایی از ارزان‌ترین گوشی تاشو دنیا با دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی