Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-29@11:39:54 GMT

هدایت درونی ترین نیاز بشر است

تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۱۱۹۸۳

هدایت درونی ترین نیاز بشر است

حجت الاسلام محمدیان با بیان اینکه هدایت درونی ترین نیاز بشر است گفت: حج فریضه ای است که نقشه راه سعادت طی چند روز توسط حاجیان تا انتهای انجام اعمال قربانی کردن به نمایش در می آید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، حجت‌الاسلام «محمد محمدیان» در خطبه‌های نماز عید قربان امروز (جمعه، ۱۰ مرداد) عید سعید قربان را عید بندگی و مبارزه با نفس دانست و گفت: یکی از اعمال شاخص عیدهای فطر و قربان تکبیرات آن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 

امام جمعه سنگر با بیان اینکه خداوند متعال در این تکبیرات سه شاخصه مهم که موجب خوشی و سعادت دنیا و آخرت ما می شود را متذکر می شوند، افزود: هدایت چیزی است که همه موجودات عالم به آن نیازمند هستند.



حجت الاسلام محمدیان با اشاره به اینکه دعا امر مستحبی است اذعان کرد: تنها دعای واجبی که خداوند متعال ما را به آن امر کرده «هدایت الهی» است که هر روز ۱٠ مرتبه آن را در نمازهای یومیه «اهدنا صراط المستقیم» از خداوند متعال بخواهیم.


وی تصریح کرد: ما از خداوند می خواهیم که در راه مستقیم ما را هدایت بفرماید زیرا  هدایت درونی ترین نیاز بشر است و هر هدایتی نیاز به هادی دارد.


حجت الاسلام محمدیان در ادامه به احوالات و برنامه‌های هفته گذشته و هفته آینده اشاره کرد و اظهار کرد: در هفته ای که گذشت رزمایش بزرگ پیامبر اعظم را داشتیم که برخلاف رزمایش های دیگر که در فصل پاییز و زمستان برگزار می شد این بار در منطقه جنوب کشور و در گرمای طاقت فرسا انجام شد، یک پیام را به دنیا مخابره کرد تا دشمنی که در این ایام فکر کرد با اتفاقی که در نطنز افتاد و ماجراجویی که در هواپیمای مسافربری ایران داشت می تواند کاری انجام دهد اما در این رزمایش با رونمایی از بعضی از دستاوردها در سپاه انقلاب اسلامی این پیام واضح را به دشمنان مخابره کردیم که روحیه انقلابی در مدیریت جهادی می تواند کارهای ناممکن را ممکن ‌کند.

 


حجت الاسلام محمدیان ادامه داد: ما در این رزمایش نتایج ماهواره نور را هم مشاهده کردیم، تصاویری که از پایگاه الحدید قطر با ۳۰۰ هزار نیروی آمریکایی این تصاویر رونمایی شد تا دشمن بداند موشک های قاره پیمای جمهوری اسلامی ایران مواضع دشمنان را در هرجای نقطه عالم که باشند در مقابل هر ضربه آنها مقابله می کند زیرا دیگر زمانه بزن و دررو نیست.

 


وی همچنین در ادامه خطبه ها به سخنان تاثیر انگیز مقام معظم رهبری در برنامه برائت از مشترکین در حج امسال و احساس غربتی که نسبت به این فریضه الهی که به سبب شیوع ویروس کرونا رخ داد اشاره کرد و گفت: حضرت آقا فرمودند«ما باید حج را به درستی ترویج کنیم زیرا در فریضه حج آثار و برکات فراوانی وجود دارد».



امام جمعه سنگر اذعان کرد: حج فریضه ای است که نقشه راه سعادت در این چند روز توسط حاجیان از ابتدای حج تا انتهای انجام اعمال قربانی کردن به نمایش در می آورند.

 


وی افزود: حج محل وحدت و اجتماع اسلامی، محل ترویج اسلام به تمام نقاط عالم است.



حجت الاسلام محمدیان در ادامه طی توصیه ای وظیفه همگانی دانست تا در ترویج و معرفی عید غدیر تلاش کنند و هرکس به هر نوعی که می تواند حتی با هدیه دادن های کوچک به بچه ها این خاطره را در ذهن او بنشاند که عید غدیر عید بزرگی است و باید گرامی داشته شود.

پایان پیام/165

منبع: شبستان

کلیدواژه: هدایت نماز عید قربان استان گیلان استان گیلان حجت الاسلام محمدیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۱۱۹۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشن در پرایدپارک: دربی کانتی به چمپیونشیپ بازگشت!

به گزارش "ورزش سه"، دربی کانتی امشب در ورزشگاه پراید پارک مقابل کارلایل یونایتد برنده شد و به صورت خودکار به لیگ دسته اول فوتسال انگلیس معروف به چمپیونشیپ، صعود کرد.

این تیم امشب در آخرین بازی فصل لیگ دسته دوم مرسوم به لیگ وان، با نتیجه 2-0 مقابل کارلایل یونایتد پیروز شد تا به یک فصل موفق پایان دهد. دربی کانتی طی 46 بازی این فصل 92 امتیاز کسب کرد و به 28 برد، 8 تساوی و 10 شکست دست یافت.

دربی کانتی که مدتی با هدایت وین رونی، اسطوره منچستریونایتد، سر زبان‌ها افتاده بود با هدایت پل وارن به لیگ دسته اول صعود کرده است. او فصل گذشته این تیم را به رده هفتم لیگ دسته دوم انگلیس رسانده بود.

ویدیویی از ورزشگاه خانگی دربی کانتی منتشر شده که نشان می‌دهد طرفداران این باشگاه بعد از سوت پایان بازی از شدت هیجان وارد زمین می‌شوند و این دستاورد را جشن می‌گیرند.

بازیکنان دربی کانتی همچنین رکوردهایی را در این مسیر به ثبت رسانده‌اند و بیشترین امتیاز را در تاریخ باشگاه به دست آورده‌اند. همچنین آن‌ها برای اولین بار در یک فصل 13 بازی خارج از خانه را برده‌اند.

دیگر خبرها

  • دستگیری عامل ضرب و شتم در اتوبوس/مجازات سنگین در انتظار فرد خاطی
  • دستگیری عامل ضرب و شتم در اتوبوس
  • جشن در پرایدپارک: دربی کانتی به چمپیونشیپ بازگشت!
  • زاخارووا: در دام ناتو برای محدودکردن توان رزمی روسیه نمی‌افتیم
  • گیلان با ۱۰۰ فرصت سرمایه‌ گذاری در نمایشگاه اکسپو تهران حضور دارد
  • توافق نهایی کونته با ناپولی
  • رزمایش جهادی بسیجیان مخابرات گلستان بمنظور بازسازی شبکه مخابراتی گنبد کاووس
  • راهکار‌های هدایت منابع تسهیلات به سمت تولید چیست؟
  • غیر رسمی؛ آرنه اسلوت سرمربی لیورپول شد
  • استعفای اکبرپور از هدایت استقلال ملاثانی