Web Analytics Made Easy - Statcounter

در حالی میانگین قیمت مسکن در تهران طی تیر ۹۸ به مرز ۲۱ میلیون تومان نزدیک شده که معاون وزیر راه گفت: واحدهای طرح ملی مسکن پایین‌تر از قیمت کنونی بازار عرضه می‌شود. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، بر اساس جدیدترین آمار منتشر شده از سوی وزارت راه و شهرسازی متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در مناطق 22گانه تهران 20 میلیون و 986 هزار تومان افزایش یافته است؛‌یعنی رشد حدود 10 درصدی.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روند افزایش قیمت مسکن طی ماه‌های اخیر به دلیل نابسامانی اقتصادی و بر هم خوردن عرضه و تقاضا به واسطه عدم تولید مسکن به اندازه کافی طی 7 سال اخیر به صورت افزایش یافته است. البته وزیر راه و شهرسازی اعتقادی به تاثیر عرضه و تقاضا در بازار مسکن ندارد و معتقد است بازارهای ار و طلا روی این بخش موثر بوده است.

در شرایطی که هنوز پروسه پالایش متقاضیان طرح ملی مسکن به اتمام نرسیده و متقاضیان این طرح از حذف خود به دلایل مختلف خبر می‌دهند که معاون وزیر راه و شهرسازی از عرضه واحدهای مسکونی ملی با قیمتی کمتر از قیمت کنونی بازار به متقاضیان مسکن، خبر داده است.

محمود محمودزاده در خصوص برنامه ها و سیاستگذاری های وزارت راه و شهرسازی برای ساماندهی بازار مسکن، کنترل قیمت ها و کاهش آن به میزانی که برای مصرف کنندگان واقعی قابل معامله باشد، به به پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفته است: قوانینی که در جریان تصویب است، چه پیشنهادهای دولت و چه طرح هایی که در مجلس در حال بررسی است، چنانچه زودتر عملیاتی و ابلاغ شوند حتما روی بازار مسکن و کنترل قیمت ها، تاثیر می گذارد.

وی با اشاره به این که بازار مسکن در شرایط فعلی اقتصادی متاثر از بازارهای مجاورش همچون طلا و ارز است، توضیح داد: استراتژی دولت و مشخصا وزارت راه و شهرسازی، جدا کردن بازار مصرف از بازار سرمایه گذاری است. 

محمودزاده تصریح کرد: وزارت راه و شهرسازی در راستای جدا کردن بازار مصرف از بازار سرمایه، روی این موضوع متمرکز است تا واحدهایی را که در قالب طرح ملی با مشارکت بخش خصوصی در دست ساخت قرار دارد را با قیمت مناسب تر از قیمت های فعلی بازار به متقاضیان واقعی مسکن، عرضه کند.

انتهای پیام/

 

R1012188/P/S7,81/CT1 واژه های کاربردی مرتبط طرح ملی مسکن قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان واژه های کاربردی مرتبط طرح ملی مسکن پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی ۱ شرایط فروش فوق العاده مرحله دوم محصولات ایران خودرو اعلام شد + جدول ۲ قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز امروز ۹۹/۰۵/۰۹|آخرین قیمت‌ها از بازار طلا و ارز/ سکه ۱۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان شد ۳ دارایی مالکان سهام عدالت ۴.۱ درصد آب رفت ۴ سود ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی صندوق ذخیره فرهنگیان/ اختصاص سهام ترجیحی شرکت‌های صندوق به فرهنگیان ۵ طرح مالیات بر خانه‌های خالی اصلاح شد/مالیات سالیانه ۵۰ میلیون تومانی در انتظار صاحبان خانه خالی ۶ هواشناسی ایران ۹۹/۵/۹| پیش بینی رگبار ۵ روزه باران در ۲۰ استان/ هوا در نوار شمالی ۱۰ درجه خنک می‌شود ۷ هواشناسی ایران ۹۹/۵/۱۰| پیش بینی تداوم رگبار باران در برخی استان‌ها تا سه‌شنبه آینده ۸ اعطای کارت اعتباری ۵ میلیون تومانی با سهام عدالت مهمترین اخبار اقتصادی وقتی بودجه نویسان صدای منتقدان را نشنیدند/رونمایی همتی از هشدارهای گذشته درخصوص تبعات تورمی برداشت از صندوق توسعه ملی واکنش وزارت راه به صدور حکم تخلیه برای مستاجران؛ شعب حل اختلاف در جریان نیستند/ ابلاغ مجدد عدم صدور حکم تخلیه را پیگیری می‌کنیم احتکار ۵۰۰ واحد مسکونی توسط ۸ بانک/ مالیات خانه‌های خالی دستگاه‌ها و نهادها ۲ برابر افراد حقیقی است جزئیات "تسهیلات مرابحه خرید کالا" مستأجران فردا ابلاغ می‌شود مهمترین اخبار تسنیم امام خامنه‌ای: هدف دشمن به ورشکستگی کشاندن کشور است/ مناسک محرم طبق دستور ستاد ملی مقابله با کرونا انجام شود/ در کنار تحریم، جریان تحریف هم فعال است وقتی بودجه نویسان صدای منتقدان را نشنیدند/رونمایی همتی از هشدارهای گذشته درخصوص تبعات تورمی برداشت از صندوق توسعه ملی آخرین آمار کرونا در کشور| فوت ۱۹۷ نفر در ۲۴ ساعت گذشته توضیحات پلیس درباره فیلم تیراندازی خونین اوباش در سعادت‌آباد ثبت‌نام ۲.۲ میلیون مستأجر برای دریافت وام مرابحه درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: طرح ملی مسکن طرح ملی مسکن وزارت راه و شهرسازی میلیون تومان طرح ملی مسکن بازار مسکن قیمت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۱۲۱۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آذری جهرمی: بسازیم، کلنگ نباشیم!

به گزارش «تابناک»، محمدجواد آذری جهرمی در کانال تلگرامی خود با اشاره به هشدار برخی مسئولان برای مسدودسازی فعالیت دیوار و شیپور در صورت عدم همکاری برای مقابله با قیمت سازی‌ها نوشت:

برخی سوداگران با قیمت سازی جعلی در سکوهایی چون دیوار و شیپور، نسبت به ایجاد التهاب در بازار مسکن اقدام می کنند. این گزاره ای است که چند مدتی است در مصاحبه های متولیان سیاستگذاری مسکن و شهرسازی ایران به دفعات شنیده شده است.

آیا این گزاره صحت دارد؟ پاسخ احتمالا مثبت است اما با همان احتمال می شود گفت که این پدیده فراگیر نیست و بیشتر منطقه ای است.

اما راه حلی که سیاستگذار مسکن و شهرسازی ارائه میکند، عمدتا «کلنگی» است. بستن سکوها در صورت عدم همکاری، همکاری چیست؟ تخریب بازار به دست خود صاحبان سکو! یا فشار نابجا بر پلیس برای شناسایی عوامل سوداگری و دستگیری آنها و یافتن سلطان سوداگری مسکن!  و در نهایت افزایش اصطکاک مردم با حکومت.

در این شرایط تناقض آلود چه باید کرد؟

دخالت کلنگی سیاستگذار با شعار حمایت از مردم و تعطیلی سکو؟ خب صاحبان سکو و فعالان تجاری در آن، مگر از مردم نیستند؟

شاید راه حل نگاهی به نحوه مدیریت در سایر بازارها باشد. در بازارهای مالی، این پیشامدها با ایجاد و نمایش مفهوم «عمق بازار» در کنار قیمت پیشنهادی، کنترل می شود. عمق بازار به ترید کننده درک بهتری از میزان عرضه و تقاضا در بازار مربوطه را می‌دهد.

سیاستگذار سازنده، بجای تخریب کلنگی پلتفرم‌ها، با استفاده از داده های ناشناس شده سامانه معاملات مسکن، متوسط نرخ هر متر مربع مسکن معامله شده در هر کوچه و معبر را با استفاده از زیرساخت سامانه GNAF در وزارت ارتباطات، شفاف سازی میکند و با ترکیب این اطلاعات با قیمت سازی برخی سوداگران در این سکوها، آنها را افشا میکند و به خریداران یا مستاجران درباره ساختگی بودن قیمتها هشدار می دهد. البته مراقب است تا با دست کاری نکردن قیمتها توسط خودش، اعتماد مردم را هم از بین نبرد.

طبیعی است که سیاستگذاری سازنده، نیازمند کار و تلاش مضاعف است اما در سیاستگذاری کلنگی، همان مصاحبه و دستور دادن و تظاهر به حمایت از حقوق مردم کفایت میکند.

بسازیم، کلنگ نباشیم!

دیگر خبرها

  • جزئیات «عرضه اولیه» سهام شرکت حسین و فرزندانش!
  • اعلام قیمت انواع خودرو / عرضه همچنان ضعیف است
  • الزام نقره داغ کردن مالیاتی احتکارکنندگان مسکن
  • خبری مهم برای عرضه اولیه های بورسی
  • حال مستأجران بهتر می شود؟!
  • آذری جهرمی: بسازیم، کلنگ نباشیم!
  • خودکشی ایرانی ها، کمتر از میانگین جهانی
  • قیمت آپارتمان در محدوده «تهران قدیم»
  • کمبودی در عرضه چای نداریم
  • ۶ برنامه برای کنترل بازار اجاره