Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ايتنا»
2024-05-01@02:06:02 GMT

چگونه با حملات باج‌افزاری مقابله کنیم

تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۱۲۳۴۳

چگونه با حملات باج‌افزاری مقابله کنیم

ایتنا -بدافزارهای باج‌گیر یا باج‌افزارها برنامه‌هایی هستند که جلوی دسترسی کاربران به سیستم را گرفته و برای برقرار کردن مجدد، دسترسی درخواست پول می‌کنند.
کم‌توجهی کاربران در به‌روزرسانی آنتی‌ویروس و سیستم عامل باعث آلوده شدن سیستم‌ها به بدافزارها می‌شود که از بین رفتن اطلاعات ذخیره‌شده را در پی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از این رو پشتیبان‌گیری از اطلاعات ذخیره‌شده به‌صورت دوره‌ای بهترین راه برای جلوگیری از بین رفتن آنها توسط بدافزارهاست.

به گزارش ایتنا از ایسنا، بدافزارهای باج‌گیر یا باج‌افزارها برنامه‌هایی هستند که جلوی دسترسی کاربران به سیستم را گرفته و برای برقرار کردن مجدد، دسترسی درخواست پول می‌کنند. کاربران فضای مجازی نادانسته از طریق بدافزارهای آلوده، مانند دانلود نرم‌افزارهای کرک شده، بازی‌ها در معرض خطر قرار می‌گیرند که یکی از مطمئن‌ترین راه‌ها دریافت نرم‌افزارها از منابع معتبر و رسمی است.

معمولاً در مناسبت‌های خاص از طرف افراد نامعلوم که دارای هویت مجهول هستند و نفوذگر نامیده می‌شوند، با هدف سرقت اطلاعات محرمانه از طریق پست الکترونیک و شبکه‌های اجتماعی لینک، ایمیل و فایل آلوده ارسال و با مهندسی اجتماعی از دریافت‌کننده پیام می‌خواهند تا روی آن کلیک کنند و به‌راحتی با اطلاعات به‌دست‌آمده اقدام به اخاذی می کنند.

آلوده شدن سیستم‌ها به بدافزارها و باج‌افزارها باعث از بین رفتن و یا گرو گرفتن اطلاعات مهم ذخیره‌شده در سیستم‌ها از سوی هکرها می‌شود. قربانیان فضای مجازی با بی‌توجهی از طریق باز کردن پیوست ایمیل‌های اسپم یا لینک‌های درون آن‌ها، باز کردن فایل‌های دانلود شده آلوده از سایت‌های نامعتبر یا کلیک روی لینک‌های مخرب، از طریق توزیع تبلیغات آلوده، آلودگی از طریق هک و نفوذ به سیستم‌ها؛ به خصوص سیستم‌هایی که آسیب‌پذیری آن‌ها وصله نشده است، مورد سوء‌استفاده قرار می‌گیرند.

از این رو پلیس فتا با اشاره به رایج‌ترین روش‌های آلوده شدن توسط باج‌افزارها هشدار می‌دهد که لازم است از دریافت فایل‌های اجرایی در شبکه‌های اجتماعی و اجرای فایل‌های ناشناخته و مشکوک پرهیز شود، زیرا ممکن است فایل دریافتی تحت عنوان کلیپ، عکس متناقض از پسوند عکس و کلیپ باشد که باید از طریق آنتی‌ویروس شناسایی و پاک شود.

همچنین لازم است همواره به اخطارهای احتمالی مرورگر و تجهیزات الکترونیکی خود توجه کرده و با دقت ویژه داشتن در به‌روزرسانی سیستم عامل و آنتی‌ویروس کامپیوتر و گوشی تلفن همراه ،تجهیزات خود را از ورود نفوذگران مصون بدارید. پشتیبان‌گیری از اطلاعات ذخیره‌شده به‌صورت دوره‌ای و نگهداری این اطلاعات پشتیبان در حافظه‌های جداگانه بهترین راه برای جلوگیری از بین رفتن آنها توسط بدافزارها و یا گرو گرفتن آنها از سوی باج افزارهاست.

منبع: ايتنا

کلیدواژه: بدافزار باج افزار حمله سایبری پلیس فتا باج افزارها بین رفتن ذخیره شده سیستم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.itna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ايتنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۱۲۳۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ناکامی متا در مقابله با اطلاعات نادرست پیش از انتخابات

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از رویترز، کمیسیون اروپا در حالی که تحقیقات خود را در مورد نقض مشکوک قوانین محتوای آنلاین اتحادیه اروپا آغاز کرد، گفت: پلتفرم‌های متا (فیس‌بوک و اینستاگرام) در مقابله با تبلیغات گمراه‌کننده و اطلاعات نادرست در دوره پیش از انتخابات پارلمان اروپا ناکام مانده‌اند.

این تحقیقات توسط ناظران فناوری اتحادیه اروپا در میان نگرانی‌ها درباره روسیه و چین به عنوان منابع ممکن اطلاعات نادرست انجام شده است، اما همچنین در داخل اتحادیه اروپا نیز، برخی از احزاب سیاسی و سازمان‌ها با دروغ‌ها سعی در جذب رأی‌دهندگان در انتخابات ۶ تا ۹ ژوئن برای انتخاب پارلمان پنج‌ساله بعدی دارند.

قانون خدمات دیجیتال که در سال گذشته آغاز شد، شرکت‌های بزرگ فناوری را ملزم می‌کند تا برای مقابله با محتوای غیرقانونی و مضر در پلتفرم‌های خود اقدامات بیشتری انجام دهد  و در غیر این صورت با جریمه تا ۶٪ از درآمد سالیانه جهانی خود مواجه شوند.

مارگرت وستاگر، رئیس دیجیتال اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای گفت: ما گمان می‌کنیم که نظارت متا کافی نیست، که شفافیت تبلیغات و رویه‌های تعدیل محتوا را ندارد.

او گفت: «بنابراین امروز، ما پرونده‌ای را علیه متا آغاز کرده‌ایم تا مطابقت آنها با قانون خدمات دیجیتال را ارزیابی کنیم.

متا که بیش از 250 میلیون کاربر فعال ماهانه در اتحادیه اروپا دارد، از روند کاهش ریسک خود دفاع کرد.

یک از سخنگویان متا گفت: ما یک فرآیند خوب برای شناسایی و کاهش خطرات در پلتفرم های خود داریم. ما مشتاقانه منتظر ادامه همکاری خود با کمیسیون اروپا و ارائه جزئیات بیشتر این کار هستیم.

متا پنج روز کاری فرصت دارد تا اتحادیه اروپا را در مورد اقدامات اصلاحی انجام شده برای رفع نگرانی ها مطلع کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ناکامی متا در مقابله با اطلاعات نادرست پیش از انتخابات
  • هشدار به ایرانی‌ها؛ بد‌افزار خطرناک PlugX در حال نفوذ به کامپیوتر‌ها است
  • هشدار به ایرانی‌ها؛ یک بد‌افزار خطرناک در کمین کامپیوترها
  • هشدار سایبری: از USB نامطمئن استفاده نکنید، بدافزار خطرناک PlugX در حال گسترش است
  • هشدار به ایرانی‌ها؛ بد‌افزار خطرناک PlugX در حال نفوذ به کامپیوترها است
  • باج‌افزار‌ها چطور باج می‌گیرند؟
  • مقابله به مثل؛ راهبرد حزب الله برای دفاع از مرجعیون و کفرکلا
  • باج‌افزارها چطور باج می‌گیرند؟
  • باج‌افزارهای جدید چطور حمله می‌کنند؟
  • مقابله با گرمای شهری از طریق باغ‌های گیاه‌شناسی