Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-04@23:14:50 GMT

 مذاکره بی‌ثمر

تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۱۲۹۵۴

 مذاکره بی‌ثمر

جعفر قنادباشی: بیانات مقام معظم رهبری به مناسبت روز عید قربان، رهنمودی برای کلیه رهروانی است که به موفقیت و به سرانجام رسیدن برنامه‌های نظام و انقلاب می‌اندیشند و به‌عبارتی این سخنان رهبری، تشریح و تحلیل دقیقی از همه عرصه‌هایی است که نظام اسلامی در داخل و خارج در آن گام برمی‌دارد و به موفقیت‌های بزرگ در این عرصه‌ها می‌اندیشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چنان‌که مقام معظم رهبری در ابتدای بیانات‌شان با اشاره به حرکت‌ تاریخی و موفق حضرت موسی(ع) به دشواری راه ایشان و ضرورت‌های مربوط به آن تأکید داشتند و به نوعی شرایط کنونی را که نظام و انقلاب اسلامی در آن قرار گرفته تشریح فرمودند. در این بیانات مقام معظم رهبری به اهم مسائلی که انقلاب و نظام در این مقطع زمانی با آن درگیر است اشاره کردند و با تبیین هریک از عرصه‌های سیاسی، اقتصادی و نظامی، چشم‌انداز بسیار امیدوار کننده‌ای که بر سر راه ملت ایران قرار دارد را ترسیم نمودند. تشریح اهداف کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت آمریکا در اعمال فشار حداکثری و تحریم‌های همه‌جانبه از جمله مهمترین محورهای بیانات ایشان بود؛ چراکه متناسب با این اهداف، از یک‌سو ضعف‌های واشنگتن را در تحقق بخشیدن به هریک از این هدف‌ها برشمردند و از سوی دیگر راه‌حل‌هایی که ملت و دولت ایران باید برای مقابله با سیاست‌های ایالات متحده آن‌هم با هدف عبور از این شرایط در پیش گیرند را تشریح و ترسیم کردند.

اما بخش دیگر بیانات رهبری، پاسخ‌گویی سریع و صمیمانه به شبهاتی بود که در خصوص اوضاع اقتصادی کشور برخی اذهان را به خود مشغول کرده است. از جمله این شبهات موضوع مذاکره با آمریکا بود که مقام معظم رهبری برای بار دیگر به‌صورت بسیار مستدل و عقلانی چنین مذاکره‌ای را نه تنها بی‌ثمر بلکه اقدامی زیان‌بار دانستند. درواقع در این‌جا بود که به اوضاع نابسامان آمریکا و تزلزلی که در ساختار سیاسی و اقتصادی این کشور پدیده آمده اشاره کردند و براساس شواهد متقنی که در خصوص اوضاع آمریکا وجود دارد تلویحاً ادامه تحریم‌های اقتصادی کنونی و استمرار سیاست ظالمانه فشار حداکثری علیه ایران را غیرممکن توصیف کردند. این در حالی است که ارائه مکانیسم و راه‌حل‌هایی برای حل و فصل سریع مشکلات معیشتی مردم و پیشنهاد تشکیل ستاد ویژه‌ای برای آن نیز از اعم محورهای بیانات امروز رهبری بود. به هر ترتیب آن‌چه که در روز عید قربان در بیانات رهبری تشریح و تبیین شد، ضروری‌ترین و مهمترین مسائل فعلی کشور در عرصه‌های اقتصادی و سیاسی بود که با زبانی ساده و صمیمانه و در عین حال بسیار مستدل و دقیق، برآوردی واقع‌بینانه از ادامه روند انقلاب و نظام و عبور آن از ورطه کنونی را ارائه کرد.

منبع: فردا

کلیدواژه: مقام معظم رهبری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۱۲۹۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانات رهبر انقلاب در دیدار با معلمان

 

 

به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3079141 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • نشست گفتمان سازی بیانات مقام معظم رهبری
  • علم الهدی: امامت سیاسی دشمن دارد/ امام فقط شاگردپرور و عالم نیست؛ اصل امامت به تشکیل نظام رهبری و تشکیلات حکومت اجتماعی است
  • دشمن به دنبال از بین بردن هویت گفتمان انقلاب اسلامی است
  • دلایل ردصلاحیت روحانی علنی می‌شود/ سخنگوی حزب اعتدال و توسعه: رئیس دولت دوازدهم برای حفظ شأن شورای نگهبان این کار را می‌کند
  • بیداری در دانشگاه های جهانی حاصل دوراندیشی مقام معظم رهبری است
  • بیانات رهبر انقلاب در دیدار با معلمان
  • تشریح ۵ گام ارتقای تعلیم و تربیت اجتماعی
  • بیانات رهبری در جمع معلمان شور امید آفرین و انگیزه بخش بود
  • مذاکره هیئت‌های تجاری کشورهای مختلف با فعالان اقتصادی آذربایجان‌شرقی
  • کشف اخلال در نظام اقتصادی به ارزش ۵۰ میلیارد ریال در لرستان