Web Analytics Made Easy - Statcounter

در حالی که مقام‌های طالبان آزادی زندانیان کامل این گروه را شرط ورود به مذاکرات بین‌الافغانی می‌داند، دولت افغانستان ادامه آزادی زندانیان طالبان را به تصمیم لویه جرگه موکول کرده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان در پیامی اعلام کرد که برای تصمیم‌گیری درباره آزادی 400 زندانی طالبان لویه جرگه مشورتی برگزار می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در این پیام عیدانه افزود که بر اساس قانون اساسی و قانون جزای افغانستان، صلاحیت آزادی 400 زندانی طالبان را ندارد به همین دلیل به تصمیم مردم در لویه جرگه مشورتی مراجعه خواهد کرد.

به گفته رئیس جمهور افغانستان، این لویه‌جرگه به زودی برگزار خواهد شد و از اعضای پارلمان نیز خواست که برای انجام این کار از تعطیلات 45 روزه تابستانی بازگردند.

اشرف غنی تاکید کرد که عدم آزادی باقی زندانیان طالبان به معنای جواب منفی به این گروه نیست بلکه مشورت با مردم است.

به گزارش هشت صبح، رئیس جمهور افغانستان علاوه بر این، دستور آزادی 500 زندانی دیگر طالبان را صادر کرده است.

رئیس جمهور افغانستان تصریح کرد که این زندانیان برای استقبال از تصمیم طالبان مبنی بر اعلام آتش‌بس در عید قربان و تسریع روند صلح آزاد می‌شوند و شامل فهرست پنج هزار نفری گروه طالبان نیستند.

وی همچنین گفت که دولت این افراد را در عوض آزادی زندانیان نیروهای امنیتی از سوی گروه طالبان، آزاد خواهد کرد.

اشرف غنی تاکید کرد که  طالبان وارد مذاکرات مستقیم شود و آتش‌بس نیز ادامه یابد. هرچند دولت شامل تعهدات توافقنامه صلح آمریکا و طالبان نیست اما برای نشان دادن تعهد و رسیدن به صلح پایدار، حاضر به آزادی شماری از زندانیان طالبان شده است.

جزئیات تازه از چرایی عدم آزادی 600 زندانی طالبان توسط دولت افغانستانگفتگوی اختصاصی| سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر: اگر زندانیان ما آزاد نشوند مذاکره نمی‌کنیمطالبان تا عید قربان زندانیان باقیمانده دولت افغانستان را آزاد می‌کندچرا طالبان درخواست آتش‌بس دائم را نمی‌پذیرد؟احتمال فساد در روند آزادی زندانیان طالبانرهبر طالبان: به آستانه حاکمیت نظام اسلامی رسیده‌ایم/ جهاد ما برای پایان اشغال بوده و است

گفتنی است که گروه طالبان هنوز در مورد تصمیم تازه دولت افغانستان مبنی بر برگزاری لویه‌جرگه مشورتی، واکنشی نشان نداده‌ است.

طالبان روز گذشته اعلام کرد که روند آزادی یک هزار و پنج زندانی نیروهای امنیتی افغانستان کامل کرده است.

دولت افغانستان روند آزادی 592 زندانی طالبان را در هفته‌های گذشته به تعلیق درآورده بود. با این حال، 192 زندانی این گروه را تاکنون آزاد کرده است و 400 زندانی دیگر هنوز آزاد نشده‌اند.

انتهای پیام/.

R1447/P/S8,87,1413/CT10 واژه های کاربردی مرتبط محمداشرف غنی اخبار "آمریکا" طالبان اخبار "افغانستان" بیشتر بخوانید... دولت افغانستان: آزادی ۲ هزار زندانی طالبان برای ابراز حسن نیت امضا شده است اشرف غنی: هیچ تعهدی برای آزادی ۵ هزار زندانی طالبان وجود ندارد انتقال ده‌ها زندانی طالبان به زندانی در پایگاه نظامیان آمریکایی قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... دولت افغانستان: آزادی ۲ هزار زندانی طالبان برای ابراز حسن نیت امضا شده است اشرف غنی: هیچ تعهدی برای آزادی ۵ هزار زندانی طالبان وجود ندارد انتقال ده‌ها زندانی طالبان به زندانی در پایگاه نظامیان آمریکایی واژه های کاربردی مرتبط محمداشرف غنی اخبار "آمریکا" طالبان اخبار "افغانستان" پربیننده‌ترین اخبار بین الملل ۱ روزنامه «توکیو»: چین با نزدیک شدن به ایران از آمریکا دور می‌شود ۲ دامنه تحریم فلزات ایران گسترش یافت ۳ پیشنهاد زلنسکی برای اعلام عید قربان، بعنوان "جشن ملی" در اوکراین ۴ روسیه: کشورهای منطقه نسبت به مناقشه آذربایجان-ارمنستان خویشتن‌دار باشند ۵ الفیاض: کمر داعش در عراق شکسته شد/ تجاوزات اسرائیل علیه کشورهای عربی ادامه دارد/ روابط ایران و عراق در بهترین شرایط خود به‌سر می‌برد ۶ توهین نماینده پارلمان هند به مسلمانان ۷ واکنش مقامات آلمانی به طرح ترامپ برای بازگرداندن نیروها/ درخواست‌ها برای توقف همکاری‌های تسلیحاتی با آمریکا ۸ ورود جنگنده‌های ترکیه به جمهوری آذربایجان مهمترین اخبار بین الملل سفیر روسیه: نقش ایران در منطقه مثبت است/آمریکا با سلاح تحریم قادر به خلع سلاح حزب الله نیست/ موازنه قدرت در سوریه تغییر کرده بازتاب بیانات رهبر معظم انقلاب در رسانه‌های عربی واکنش مقامات آلمانی به طرح ترامپ برای بازگرداندن نیروها/ درخواست‌ها برای توقف همکاری‌های تسلیحاتی با آمریکا ورود جنگنده‌های ترکیه به جمهوری آذربایجان مهمترین اخبار تسنیم امام خامنه‌ای: هدف دشمن به ورشکستگی کشاندن کشور است/ مناسک محرم طبق دستور ستاد ملی مقابله با کرونا انجام شود/ در کنار تحریم، جریان تحریف هم فعال است حجت‌الاسلام ذوالنور: احتمال حمله پهپادی و موشکی به تأسیسات نطنز منتفی است وقتی بودجه نویسان صدای منتقدان را نشنیدند/رونمایی همتی از هشدارهای گذشته درخصوص تبعات تورمی برداشت از صندوق توسعه ملی حادثه برای زره‌پوش آبی-خاکی نیروی دریایی آمریکا یک کشته و ۸مفقود بر جا گذاشت آخرین آمار کرونا در کشور| فوت ۱۹۷ نفر در ۲۴ ساعت گذشته درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار آمریکا طالبان اخبار افغانستان اخبار آمریکا طالبان اخبار افغانستان رئیس جمهور افغانستان هزار زندانی طالبان زندانیان طالبان دولت افغانستان آزادی زندانیان لویه جرگه اشرف غنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۱۳۱۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادی سرکارگر یزدی با کمک اهالی دوشنبه‌های رهایی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، چندی پیش داستان آقا رضا سرکارگر بتن ریز یزدی که به دلیل وقوع حادثه کارگاهی و عجز در پرداخت مبلغ دیه در زندان به سر می‌بُرد بر روی سایت ستاد دیه، شبکه‌های مجازی و خبرگزاری‌ها انتشار یافت و به دنباله آن اهالی دوشنبه‌های رهایی تصمیم گرفته تا مبلغ جمع آوری شده از نمایشگاه عکس گروهی که هفته گذشته در یزد برگزار شده بود را به آزادی این زندانی اختصاص دهند.

در همین راستا، سعید حی، ایده پرداز و مسئول برگزاری دوشنبه‌های رهایی با حضور در ستاد دیه استان یزد ضمن بررسی پرونده این مددجو، مبلغ ۶۵ میلیون تومان را جهت آزادی این زندانی غیر عمد اهدا کرد.

وی در این خصوص گفت: نمایشگاه عکس گروهی دوشنبه‌های رهایی از ۳ تا ۷ اردیبهشت ماه همه روزه از ساعت ۱۷ تا ۲۳ در برگزار شد و بازدیدکنندگان در طی این چند روز در مجموع مبلغ ۴۰ میلیون تومان و همین طور دکتر حاجب مرتاض پزشک سرشناس یزدی نیز در آیین افتتاحیه این نمایشگاه مبلغ ۲۵ میلیون تومان را اهدا کرد که در مجموع مبلغ ۶۵ میلیون تومان جهت آزادی زندانی مذکور اهدا شد.

پویش دوشنبه‌های رهایی نزدیک به یک سال است که در استان یزد برگزار می‌شود و هر دوشنبه یک خانه قدیمی جهت بازدید عموم مردم انتخاب می‌شود و بازدید کنندگان هر کدام مبلغی را در این بازدید جهت آزادی زندانیان جرائم غیر عمد اهدا می‌کنند.

دیگر خبرها

  • پویش آزادی ۴۰ زندانی با کمک اردبیلی‌های مقیم آذربایجان‌شرقی
  • آزادی ۱۵۵ زندانی از زندان های هرمزگان
  • آزادی ۱۵۵ زندانی در هرمزگان
  • شرایط تحصیل زندانیان البرزی مهیا شد
  • ادامه تحصیل زندانیان البرزی در تمام مقاطع تحصیلی
  • معلمان نیکوکار زمینه آزادی همکار خود را فراهم کردند
  • کمک ۵۰ میلیون تومانی معلمان نیکوکار برای آزادی همکارشان
  • معلمان نیکوکار زمینه آزادی همکارشان را فراهم کردند
  • آزادی سرکارگر یزدی با کمک اهالی دوشنبه‌های رهایی
  • خیران برای آزادی ۲۴۷ زندانی جرائم غیر عمد در کرمان پیش قدم شوند