Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید عباس موسوی روز جمعه بعد از بازدید از بندر، گمرک و بارانداز راه آهن آستارا به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: هم افزایی دستگاه های اجرایی در ایران نیز برای تکمیل طرح بارانداز راه آهن آستارا ضروری است و جهت به سرانجام رساندن این طرح مهم تجاری، باید همت جدی وجود داشته باشد.

وی افزود: شهرستان آستارا به عنوان پیشانی نظام جمهوری اسلامی از سه مرز ریلی، زمینی و دریایی برخوردار است و اجرای خط آهن آستارا به رشت نیز به صورت جدی در دستور کار مسئولان قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

راه آهن آستارا - آستارا بین ایران و جمهوری آذربایجان در فروردین ۹۷ افتتاح شد و کشور مقابل برای احداث بارانداز راه آهن آستارا و خط ریلی آستارا به رشت، به ۶۰ میلیون دلار سرمایه گذاری متعهد شده است و اکنون قطارهای باری روسیه و جمهوری آذربایجان به بارانداز راه آهن آستارا وارد شده و بارهای خود را تخلیه یا بارگیری می کنند و بعد از اتصال بارانداز و راه آهن آستارا به رشت، کریدور ریلی شمال - جنوب تکمیل و امکان انتقال کالا از جنوبی ترین بنادر به آستارا و خروج آن از کشور میسر خواهد شد.

مدیرکل گمرک آستارا هم در این بازدید گفت: وسعت بارانداز راه آهن این شهرستان حدود ۶۰ هکتار است و راه اندازی پایانه غله و نفت در آن، در دستور کار پیمانکار طرح قرار دارد و امیدواریم سایر دستگاه های خدمات رسان، در کنار گمرک در بارانداز راه آهن مستقر و فعال شوند.

رسول امیدی افزود: روزانه حدود ۲۵ واگن کالا از راه آهن آستارا برای صادرات و واردات تردد می کنند و گسترش همکاری های اقتصادی کشورهای اروپایی و آسیای میانه از هدف های راه آهن آستارا-آستاراست.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در شمال غربی استان گیلان، حاشیه دریای خزر و نوار مرزی جمهوری آذربایجان واقع شده و از سه مرز زمینی، دریایی و ریلی برخوردار است.

برچسب‌ها دلار آستارا سید عباس موسوی توسعه اقتصادی شرکت راه آهن جمهوری اسلامی شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران سرمایه گذاری صادرات غیر نفتی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دلار آستارا سید عباس موسوی توسعه اقتصادی شرکت راه آهن جمهوری اسلامی شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران سرمایه گذاری صادرات غیر نفتی دلار آستارا سید عباس موسوی توسعه اقتصادی شرکت راه آهن جمهوری اسلامی شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران سرمایه گذاری صادرات غیر نفتی بارانداز راه آهن آستارا راه آهن آستارا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۱۳۲۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید هیئت نظامی جمهوری آذربایجان از تیپ ۶۵ نوهد ارتش

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، هیئت نظامی جمهوری آذربایجان با حضور در تیپ ۶۵ نوهد نیروی زمینی ارتش از توانمندی‌ها و آمادگی‌های رزمی این تیپ بازدید کرد.

در این بازدید کارکنان تیپ ۶۵ در حضور هیئت نظامی جمهوری آذربایجان با اجرای رزمایش‌های متنوع در حوزه مبارزه با تروریسم، رهایی گروگان و… توانمندی‌های خود را به نمایش گذاشتند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بار ترانزیتی افغانستان به ترکیه از تهران گذشت/ آمادگی راه‌آهن برای حمل محموله‌های بعدی
  • بار ترانزیتی افغانستان بدون مجوز از ایستگاه تهران عبور کرد
  • تکمیل کریدور ریلی ترانس افغان تا سال ۲۰۲۷
  • امیرعبداللهیان: احتمال توقف جنگ در غزه نسبت به گذشته قدری افزایش پیدا کرده است
  • ملاقات امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مالی در گامبیا
  • رایزنی وزیران امور خارجه ایران و بنگلادش در مورد آخرین تحولات غزه
  • رایزنی عمار حکیم و معاون رسانه‌ای وزارت ارشاد ایران
  • بازدید هیأت نظامی جمهوری آذربایجان از ارتش ایران
  • بازدید هیئت نظامی جمهوری آذربایجان از تیپ ۶۵ نوهد ارتش
  • رایزنی وزیرخارجه استونی درباره کشتی توقیفی در ایران