Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-09@00:29:59 GMT

نگرانی آمریکایی‌ها بابت احتمال تخلف در انتخابات

تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۱۳۳۸۶

نگرانی آمریکایی‌ها بابت احتمال تخلف در انتخابات

نتایج یک نظرسنجی نشان می‌دهد اکثر مردم آمریکا از احتمال بروز تخلف در انتخابات ریاست‌جمهوری کشورشان در ماه نوامبر نگرانه هستند.

به گزارش مشرق، نتایج یک نظرسنجی جدید که روز جمعه منتشر شده نشان می‌دهد اکثر مردم آمریکا فارغ از حزبی که از آن حمایت می‌کنند از احتمال تخلف، دخالت یا تلاش برای سرکوب رأی در انتخابات ریاست‌جمهوری ماه نوامبر در کشورشان نگران هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید:

اتهامات سنگین ترامپ به بایدن و اوباما پیروز انتخابات ریاست جمهوری آمریکا کیست؟

نظرسنجی رویترز و موسسه «ایپسوس» که روز جمعه منتشر شده نشان می‌دهد نزدیک به نیمی از شهروندانی که نامشان را برای شرکت در انتخابات نوامبر ثبت کرده‌اند از اینکه رأی‌گیری پستی به تخلفات گسترده منجر شود ابراز نگرانی کرده‌اند. 

رویترز نوشته این یافته نشان می‌دهد طیف گسترده‌ای از مردم آمریکا ممکن است به راحتی نتیجه انتخابات را نپذیرند. انتظار می‌رود در انتخابات ریاست‌جمهوری سال جاری رأی‌گیری‌های پستی به دلیل شیوع بیماری کووید-۱۹ افزایش پیدا کند. 

این گزارش در حالی منتشر شده که «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا در نظرسنجی‌ها از رقیبش «جو بایدن» عقب است و از همین حالا، تلاش‌هایی را برای تشکیک در نتیجه نهایی انتخابات آغاز کرده است.

ترامپ با انتشار چند توئیت در روز گذشته (پنجشنبه) موجی از مباحثات عمومی در خصوص احتمال بروز تنش‌ها پس از اعلام نتیجه نهایی انتخابات را به راه انداخت.

ترامپ که بارها از رأی‌گیری پُستی انتقاد کرده و مدعی شده این نوع از رأی‌گیری منجر به تقلب می‌شود در نخستین پیام خود در توئیتر نوشت: «با برگزاری انتخابات به صورت پستی (نه رأی‌گیری غیابی که خوب است)، انتخابات ۲۰۲۰، نادرست‌ترین و متقلبانه‌ترین انتخابات در تاریخ خواهد بود. شرم بزرگی برای ایالات متحده به بار خواهد آورد. انتخابات را تا روزی که مردم بتوانند به صورت مناسب، سالم و ایمن رأی بدهند به تأخیر بیندازیم؟؟؟»

او ساعاتی بعدتر در پیامی عجیب گفت که نتیجه انتخابات باید همان شب انتخابات اعلام شود. ترامپ نوشت: ««باید نتیجه انتخابات را شب انتخابات بدانیم، نه روزها، ماه‌ها یا حتی سال‌ها بعد.» وی در پیام بعدی خود نوشت: «ما برنده انتخابات ۲۰۲۰ خواهیم بود. آمریکا را باعظمت کنیم.»

خبرگزاری رویترز می‌گوید نظرسنجی این رسانه و ایپسوس قبل از توئیت‌های ترامپ انجام شده. این نتایج نشان می‌دهد هواداران هر دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه از سلامت انتخابات نگران هستند.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا سهام عدالت قرارداد ایران و چین انتخابات نوامبر انتخابات 2020 ترامپ توئیتر جو بایدن آمریکا انتخابات ریاست جمهوری نشان می دهد رأی گیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۱۳۳۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حذف ترامپ و ستاره ایرانی از قهرمانی جهان

برترین اسنوکربازان جهان و برترین نماینده ایران، از گردونه فینال رقابت‌های جهانی این رشته باز ماندند.

به گزارش تابناک ورزشی، مسابقات قهرمانی جهان، تور حرفه‌ای اسنوکر که مهم‌ترین تورنمنت‌ این رشته است، از اول اردیبهشت آغاز شده و تا هفدهم همین ماه در شفیلد انگلیس ادامه دارد.

رقابت‌های انتخابی این مسابقات از ۲۰ فروردین آغاز شده و تا ۲۹ اردیبهشت ادامه دارد. حسین وفایی و امیر سرخوش ۲ نماینده ایران در رقابت‌های انتخابی قهرمانی جهان هستند. سرخوش اولین تجربه خود را پشت سرگذاشت و پس از شکست در رقابت اول از صعود به مرحله بعد باز ماند.

وفایی با رتبه جهانی ۱۹، اولین بازی خود را در جدول مقدماتی به پایان رساند. بخش اول این بازی برابر مارکوفو از هنگ‌کنگ با رنکینگ ۸۳ جهان با نتیجه ۶ بر ۳ به نفع وفایی به پایان رسید و رقابت در بخش دوم نیز باز هم با برتری وفایی با نتیجه ۱۰ بر ۴ به پایان رسید. او با این پیروزی در یک قدمی حضور در جدول اصلی و یک‌هشتم این مسابقات قرار گرفت.

وفایی توانست با پیروزی در مرحله مقدماتی به جمع ۳۲ نفر برتر مسابقات برسد و پس از صعود به جدول اصلی، با جاد ترامپ، نفر دوم اسنوکر جهان و برترین بازیکن این فصل تور اسنوکر حرفه‌ای‌ها روبه‌رو شد.

در بخش اول وفایی با نتیجه ۶-۳ از حریف انگلیسی عقب افتاد و در بخش دوم نیز نتوانست بر او غلبه کند. نهایتا این بازی با نتیجه ۱۰-۵ به سود ترامپ به پایان رسید و وفایی از یک هشتم رقابت‌های قهرمانی جهان حذف شد. ترامپ با عبور از وفایی، در مرحله یک چهارم نهایی با جک جونز، رتبه ۴۱ جهان رو به رو شد. ترامپ که خود را برای رویارویی با سالیوان، اسطوره جهان اسنوکر در نیمه‌نهایی آماده کرده بود، در عین ناباوری مقابل جونز با نتیجه ۱۳ بر ۹ شکست خورد و از رقابت‌ها حذف شد.

رونی اُسالیوان نیز در مرحله یک چهارم با استوارت بینگهام روبه‌رو شد ولی نتوانست پیروز میدان باشد. تقریبا تمام مخاطبان به این امید بودند که این اسطوره تاریخ اسنوکر، یک پای فینال باشد اما حذف او و تمام بازیکنان برتر رنکینگ جهانی، مخاطبان این رشته را بسیار شگفت‌زده کرد.

نهایتا جک جونز که با رنکینگ ۴۴ وارد این رقابت‌ها شد، پس از صعود به رتبه ۱۶ جهان، به فینال مسابقات رسید و با کایرن ویلسون با رتبه ۱۲ جهانی روبه‌رو شد. جونز در مسیر صعود خود توانست جاد ترامپ را شکست دهد و ویلسون نیز سالیوان را پشت سر گذاشت. این ۲ بازیکن توانستند برترین اسنوکربازهای جهان را شکست دهند و رقابت فینال این ۲ می‌تواند حساسیت و جذابین خاص خودش را داشته باشد.

دیگر خبرها

  • انتخابات محاکمه ترامپ را به تعویق انداخت!
  • ادعای مقام آمریکایی درباره توقف ارسال محموله مهمات به تل‌آویو
  • نظرسنجی‌ها چه در مورد بایدن می‌گویند؟
  • رهبر دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا از احتمال دخالت نظامی در اوکراین خبر داد
  • پیشتازی ترامپ در مقابل بایدن در مهمترین موضوع برای آمریکایی‌ها
  • رهبر دموکرات سنا از احتمال اعزام نظامیان آمریکایی به اوکراین خبر داد
  • ترامپ بایدن را به اداره دولت گشتاپو متهم کرد
  • سایه سنگین جنبش دانشجویی حامی فلسطین بر سر انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا
  • حذف ترامپ و ستاره ایرانی از قهرمانی جهان
  • چالش‌های بایدن و ترامپ در انتخابات ۲۰۲۴ ریاست جمهوری آمریکا