Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا از خبرگزاری فرانسه، "کیلی مکینی" دبیر مطبوعاتی دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا با انتقاد از به تاخیر افتادن انتخابات در هنگ کنگ این اقدام را تضعیف دموکراسی خواند.  

این درحالیست که دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا روز گذشته با ادعای احتمال تقلب و ناسالم بودن انتخابات، خواستار تعویق برگزاری انتخابات ۲۰۲۰ شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در چنین شرایطی مکینی به خبرنگاران گفت: ما تصمیم دولت هنگ کنگ مبنی بر به تعویق انداختن یک ساله انتخابات مجلس قانونگذاری و رد صلاحیت نامزدهای مخالف را محکوم می‌کنیم.  

وی افزود: این نوع از اقدامات آزادی‌های دموکراتیک را که زیربنای رونق هنگ کنگ است، تضعیف می‌کند.  

انتخابات مجلس قانونگذاری منطقه ویژه اداری هنگ کنگ که برای شهریور سال جاری میلادی برنامه ریزی شده بود به دلیل شیوع مجدد ویروس کرونا به تعویق افتاد.  

خانم «کری لم» رییس اجرایی منطقه اداری ویژه هنگ کنگ روز جمعه اعلام کرد این انتخابات با توجه به اهمیت کنترل شیوع ویروس کرونا و با هدف حفظ جان و سلامتی مردم، به مدت یک سال به تعویق افتاده است.  

دولت مرکزی چین نیز به دنبال این تصمیم دولت محلی هنگ کنگ، با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که از تصمیم خانم لم به منظور حفظ سلامتی مردم و در چارچوب قانون و با توجه به شرایط واقعی منطقه حمایت خواهد کرد.  

این بیانیه می‌افزاید که در مورد نحوه فعالیت این مجلس در سال پیش رو نیز از کمیته دائمی کنگره خلق چین خواسته است تا مطابق قانون تصمیم گیری کند.  

«کری لم» رئیس اجرایی هنگ‌کنگ پیش از این هشدار داده بود که با جهش موارد ابتلا به کرونا در هنگ کنگ، سیستم بیمارستان‌های این شهر در آستانه فروپاشی قرار گرفته است.  

در پی این وضعیت، هنگ کنگ محدودیت‌های جدیدی برای کنترل شیوع بیماری اعلام کرده است محدودیت‌های جدید از شدیدترین نوع خود از زمان شیوع ویروس کرونا در این منطقه است این محدودیت‌ها از سه روز گذشته شروع شده و به مدت ۷ روز ادامه خواهد داشت.  
 

برچسب‌ها هنگ کنگ چین ایالات متحده آمریکا کاخ سفید

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هنگ کنگ چین ایالات متحده آمریکا کاخ سفید هنگ کنگ چین ایالات متحده آمریکا کاخ سفید هنگ کنگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۱۳۷۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی برق تبریز برای برگزاری مرحله دوم انتخابات

به گزارش خبرگزاری مهر، اکبر فرج نیا با اشاره به فرا رسیدن ایام مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: به منظور برگزار هرچه باشکوه‌تر انتخابات، تمامی همکاران شرکت توزیع نیروی برق تبریز در حالت آماده باش هستند.

وی افزود: با توجه به برگزاری الکترونیکی انتخابات در مرحله دوم، همچون دوره‌های گذشته به منظور تأمین برق پایدار شعبات اخذ رأی همکاران این شرکت ضمن تعامل با سایر سازمان‌ها و ارگان‌ها، تمهیدات لازم برای ایجاد زمینه و زیر ساخت‌های لازم برای برگزاری هر چه باشکوه‌تر و پر شورتر انتخابات انجام خواهد شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز خاطرنشان کرد: هدف صنعت برق حضور گسترده و بدون دغدغه مردم همیشه در صحنه پای صندوق‌های رأی گیری است.

فرج نیا با اشاره به نصب بنرهای تبلیغاتی ناامن در برخی نقاط شهر ادامه داد: به منظور پیشگیری از وقوع حوادث از مسئولین ستادها و نمایندگان نامزدها خواهشمند است از نصب نا ایمن بنرهای تبلیغاتی روی تیرهای برق و درحریم شبکه‌های برق خودداری کنند.

کد خبر 6097852

دیگر خبرها

  • هشدار احتمال شیوع مالاریا در سیستان و بلوچستان
  • هشدار درباره تعویق لیگ برتر فوتبال
  • خط و نشان فدراسیون برای باشگاه‌ها/ الزامات حرفه‌ای رعایت نشود لیگ آینده به تعویق می‌افتد+ فیلم
  • هماهنگی با ثبت احوال برای حضور تماشاگران روی صندلی مشخص؛ علوی: الزامات رعایت نشود لیگ به تعویق می‌افتد
  • علوی: در صورت عدم انجام الزامات، لیگ آینده به تعویق می‌افتد!
  • آمادگی برق تبریز برای برگزاری مرحله دوم انتخابات
  • هشدار دامپزشکی : شیوع بیماری تب کریمه کنگو در فصل گرما
  • رسانه‌ عبری: بایدن ارسال سلاح به اسرائیل را به تعویق انداخت
  • تعویق مسابقات بوکس نونهالان
  • تهران آماده برگزاری نخستین انتخابات تمام الکترونیک