Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-28@03:38:36 GMT

حباب سکه ۲۵۰ هزار تومان کاهش یافت

تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۱۴۲۰۵

حباب سکه ۲۵۰ هزار تومان کاهش یافت

محمد کشتی‌آرای در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در یک هفته اخیر بیشترین نوسان و افزایش قیمت انس جهانی را شاهد بوده‌ایم؛ به‌طوری که قیمت انس جهانی از ۱۹۰۲ دلاری ابتدای هفته تا ۱۹۷۷ دلار افزایش پیدا کرد که رکود قیمتی در تاریخ انس جهانی بوده و تاکنون چنین رقمی سابقه نداشته است. آخرین رقم ثبت شده در روز گذشته (پنجشنبه) ۱۹۶۱ دلار بوده که به نسبت ابتدای هفته به طور متوسط، ۵۹ دلار افزایش قیمت را نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران تاکید کرد: طبیعتا این افزایش قیمت ۵۹ دلاری می‌تواند تاثیر شاخصی بر روی قیمت‌ها داشته باشد. در حالی که در اوایل هفته، قیمت‌ها تاحدودی نسبت به هفته پیش‌تر کاهش پیدا کرده بود اما در طول هفته مجدد قیمت‌های به دلیل افزایش قیمت انس جهانی افزایش یافت؛ این در حالی است که نرخ ارز در داخل در طول هفته در محدوده ۲۳ هزار و ۲۰۰ تومان تا ۲۳ هزار و ۳۰۰ تومان نوسان داشت. 

وی در رابطه با تغییرات قیمتی در طول یک هفته اخیر گفت: قیمت هر قطعه سکه طرح قدیم در ابتدای هفته ۱۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان بود که با افزایش قیمت انس جهانی، هر قطعه آن ۳۵۰ هزار تومان در طول هفته افزایش پیدا کرد و به ۱۰ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان رسید. همچنین قیمت هر قطعه سکه طرح جدید نیز با ۸۵۰ هزار تومان افزایش قیمت از ۱۰ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان در ابتدای هفته به ۱۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان در آخر هفته رسید.

کشتی‌آرای افزود: نیم سکه نیز با ۴۰۰ هزار تومان افزایش از پنج میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به پنج میلیون و ۶۰۰ هزار تومان رسید، ربع سکه هم از سه میلیون و ۱۵۰ هزار تومان با افزایش ۱۵۰ هزار تومانی با سه میلیون و ۳۰۰ هزار تومان هفته را به پایان رساند. این در حالی است که سکه‌های یک گرمی در طول هفته‌ای که گذشت هیچ تغییری نداشته و با ارزش یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان در طول هفته بدون تغییر بوده است.

وی افزود: قیمت هر مثقال طلای آب شده نیز حدودا ۵۱۰ هزار تومان افزایش طول هفته، از چهار میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به چهار میلیون و ۷۱۰ هزار تومان رسید. علاوه براین هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز از ۹۶۹ هزار تومان در ابتدای هفته به یک میلیون و ۸۷ هزار و ۳۰۰ تومان در آخرین معاملات روز گذشته رسید که نشان از افزایش ۱۱۸ هزار تومانی هر گرم طلای ۱۸ عیار دارد که رقم قابل توجهی برای مصنوعات طلا به حساب می‌آید.

کاهش تقاضا برای سرمایه‌گذاری حباب سکه را کاهش داد

نایب رییس دوم اتحادیه طلا و جواهر تهران اظهار کرد: در طول هفته اخیر، عرضه و تقاضا در تعادل بود؛ در حالی که در برخی روزها نیز عرضه بیشتر از تقاضا بود. شوک تقاضا یا شوک فروش در بازار نداشتیم و باتوجه به اینکه به ایام محرم نیز نزدیک می‌شویم، بازار در تعادل به سر می‌برد. ضمن اینکه کاهش تقاضا برای خرید سکه به جهت سرمایه‌گذاری سبب شد تا حدودا ۲۵۰ هزار تومان حباب سکه کاهش پیدا کند.

کشتی‌آرای خاطرنشان کرد: در حالی که در ابتدای هفته حباب سکه حدودا ۹۵۰ هزار تومان بود، در پایان هفته به ۷۰۰ هزار تومان کاهش پیدا کرد که نشان می‌دهد، تقاضا در بازار برای خرید سکه ه بیشتر جنبه سرمایه‌گذاری دارد، کاهش پیدا کرده است.

منبع: الف

کلیدواژه: قیمت انس جهانی ابتدای هفته هزار تومان افزایش قیمت طول هفته کاهش پیدا حباب سکه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۱۴۲۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت دلار به کانال ۶۲ هزار تومان؛ ریزش ادامه دارد | دلار به کانال ۵۰ هزار تومانی برمی‌گردد؟

به گزارش همشهری آنلاین، کاهش قیمت‌ها در بازار طلا و ارز در حالی ادامه دارد که هم‌اکنون قیمت دلار در کف بازار به کانال ۶۲ هزار تومان بازگشته است؛ ضمن اینکه دلار فردایی نیز بین دلال‌ها در کانال ۶۱ هزار تومان معامله می شود.

سیر نزولی قیمت ارز در بازار بعد از نمایش اقتدار نظامی کشورمان در مقابل اسرائیل آغاز شده و با کاهش تنش‌ها در منطقه ادامه‌دار شد. فعالان بازار ارز می‌گویند خیال بازار از تنش‌های سیاسی راحت شده و به همین دلیل در حال تخلیه هیجانات هفته‌های قبل است.

بازاری‌ها می‌گویند از دیروز جو بازار کاملا فروشنده است و خریداری حاضر به خرید در این قیمت‌ها نیست؛ خریداران دست نگه داشته‌اند تا در قیمت‌ها پایین‌تر خرید کنند.

هم‌اکنون دلار در کف بازار تهران به کانال ۶۲ هزار تومان بازگشته ولی در کانال‌های تلگرامی، طبق روال قبل، دلار یکی دو هزار تومان گران‌تر قیمت‌گذاری می‌شود! دلار تهران الان ۶۲ هزار و ۹۰۰ تومان و هرات ۶۲ هزار و ۲۷۰ تومان قیمت خورده است.

به اعتقاد کارشناسان اقتصادی، ریزش قیمت‌ها در بازار طی روزهای آینده هم ادامه خواهد داشت و احتمال بازگشت دلار به کانال ۵۰ هزار تومانی در هفته‌ آینده بالاست.

کد خبر 847147 منبع: تسنیم برچسب‌ها ارز - بازار داخلی خبر مهم دلار آمريكا

دیگر خبرها

  • روز حساس برای سکه‌ بازان؛ شرط مهم برای کاهش قیمت سکه
  • قیمت نفت از نردبان عوامل مثبت بالا رفت
  • شوک شدید به بازار طلا / زیان سکه‌بازان سنگین شد
  • ریزش ۱۰۰ دلاری طلای جهانی
  • کاهش قیمت‌ها در بازار طلا طی هفته اخیر
  • کاهش چشمگیر قیمت سکه و طلا در یک هفته اخیر
  • کاهش چشمگیر بهای سکه و طلا در یک هفته اخیر
  • هشدار درباره نفت ۱۰۰ دلاری و تورم جهانی
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۷
  • بازگشت دلار به کانال ۶۲ هزار تومان؛ ریزش ادامه دارد | دلار به کانال ۵۰ هزار تومانی برمی‌گردد؟