Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت دفاع روسیه از رهگیری هواپیمای آمریکایی توسط جنگنده‌های سوخو بر فراز دریای سیاه خبر داد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، وزارت دفاع روسیه جمعه از رهگیری هواپیمای جاسوسی آمریکا توسط جنگنده‌های روسیه در مرز این کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «تاس» روسیه، وزارت دفاع این کشور طی بیانیه‌ای اعلام کرد که یک فروند جنگنده سوخو ۲۷ روس، هواپیمای آمریکایی را بالای دریای سیاه رهگیری و از مرزهای روسیه دور کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش، رادارهای روسیه جمعه یک شی پرنده را در حال نزدیک شدن به حریم هوایی این کشور رصد کردند. در پی این رویداد، جنگنده‌های سوخو از زمین برخواسته و به سمت هدف مذکور رفتند.

وزارت دفاع روسیه گفته که جنگنده روس به فاصله امنی از هواپیمای شناسایی نیروی دریایی آمریکا (از نوع EP-۳E) نزدیک شده است.

طی یک هفته اخیر این چندمین بار است که جنگنده‌های روسیه اقدام به رهگیری هواپیماهای آمریکا در حوزه دریای سیاه می‌کنند. ارتش روسیه اواخر این هفته دو روز در نزدیکی دریای سیاه اقدام به برگزاری رزمایش نظامی دو روزه کرده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: هواپیمای جاسوسی وزارت دفاع روسیه جنگنده سوخو دریای سیاه وزارت دفاع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۱۴۸۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضای دو توافقنامه همکاری میان وزرای دفاع روسیه و قرقیزستان

وزیر دفاع روسیه در سفر به آستانه برای شرکت در نشست وزرای دفاع سازمان همکاری شانگهای با همتای قرقیزستانی خود دو توافقنامه همکاری امضا کرد.

به گزارش ایسنا، وزارت دفاع روسیه، امروز(جمعه) اعلام کرد که "سرگئی شویگو" وزیر دفاع این کشور و "باکتیبک بکبولوتوف" همتای قرقیزستانی خود دو توافقنامه همکاری امضا کردند.

خبرگزاری اسپوتنیک در این باره گزارش داد که شویگو، امروز برای شرکت در نشست وزرای دفاع سازمان همکاری شانگهای وارد آستانه شد و دیداری کاری با بکبولوتوف داشت.

در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده است: این دو توافقنامه بین وزارت‌خانه‌های دو کشور در زمینه تبادل اطلاعات و تعامل و همکاری در حوزه کاوش و ارزیابی تشعشع و محیط شیمیایی و بیولوژیکی انجام شد.

وزرای دفاع دو کشور همچنین درباره مسائل مرتبط با همکاری نظامی و چشم‌انداز ترسیم‌شده همکاری‌های بیشتر گفت‌وگو کردند.

شویگو در این دیدار  گفت: در شرایط نظامی-سیاسی فعلی، همکاری بین کشورهای ما عامل مهمی در حفظ ثبات و امنیت در آسیای مرکزی و منطقه به طور کلی است. ما در چارچوب دوجانبه و در سازمان همکاری شانگهایی و کشورهای مستقل متحدالمنافع و سازمان پیمان امنیت جمعی تعامل نزدیکی داریم. برنامه توسعه شراکت راهبردی بین روسیه و قرقیزستان در حوزه دفاعی را، ثابت قدم اجرا می‌کنیم.

به گفته وزیر دفاع روسیه، قرقیزستان همواره  یکی از شرکای راهبردی و متحدی قابل اطمینان برای روسیه بوده است و این دو کشور در حال بروزرسانی و اصلاح قوانین خود در زمینه همکاری‌های نظامی هستند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سومین پهپاد ۳۰ میلیون دلاری آمریکا هدف ارتش یمن قرار گرفت
  • حمله جنگنده ها و موشک های روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی/ تهدید روسیه به نابود کردن تسلیحات هسته ای آمریکا در لهستان
  • حمله جنگنده ها و موشک های روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی
  • حمله نیروهای روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی
  • روسیه: اوکراین حدود هزار نظامی دیگر را از دست داد
  • نیروهای روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی حمله کردند
  • امضای دو توافقنامه همکاری میان وزرای دفاع روسیه و قرقیزستان
  • قرارداد ۶میلیارد دلاری تسلیحات و تجهیزات آمریکا برای اوکراین
  • انهدام دو انبار بزرگ نفت روسیه توسط پهپادهای اوکراین/ استقرار ۱۶۰۰۰ سرباز و جنگنده انگلیسی در لهستان/ چرا اوکراین فقط ۶ ماه وقت دارد؟
  • روسیه: ۲۹۹ پهپاد اوکراینی منهدم شد