Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-26@05:06:40 GMT

چراغ بیاور و یک دریچه

تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۱۴۸۸۶

چراغ بیاور و یک دریچه

سالن‌های سینما چراغ‌شان روشن است تا امید، راهش را گم نکند. سالن‌داران می‌گویند همین که در سالن سینماها باز باشد، دلمان گرم است که روزهای بهتر هم از راه می‌رسد. کرونا راه تنفس سینما را هم تنگ کرده و هر نشانه‌ای بر فعالیت سینما گواه زنده بودن سینما است و روزنه روشن امید.

در گرگ و میش و نبرد بیم و امید برای ادامه مسیر، خبر بسته حمایتی تازه سازمان سینمایی در روزهای پایانی هفته یکی از همین روزنه‌های امید بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خروجی یازدهمین جلسه کارگروه بررسی آسیب‌های کرونا در سینما مصوباتی تازه برای حمایت از سینما بود. اختصاص فروش سینماها از ابتدای مرداد ماه به مدت سه ماه به سینما و پرداخت سهم دفاتر پخش توسط سازمان سینمایی، تعلق کمک هزینه اکران یکصد میلیون تومانی برای فیلم‌های اکران شده از تاریخ اول مرداد لغایت اول آبان، وام 4 درصدی به میزان فروش حداکثر تا سقف 500 میلیون تومان، وام100 میلیون تومانی دیگر به‌صورت بلاعوض به فیلم‌هایی که فروش بالای 500 میلیون را تجربه کنند و پرداخت قبض برق سینماهای فعال حاضر در اکران از ابتدای مرداد ماه به مدت سه ماه توسط سازمان سینمایی بخشی از جمله وعده‌های حمایتی بود. همچنین بنا به پیشنهاد دبیر شورای صنفی نمایش مقرر شد سینماها از روز شنبه تا چهارشنبه نیم بها باشد.
حمایت در حد بضاعت نه رؤیاپردازی
سید غلامرضا موسوی تهیه‌‌کننده سینما و عضو کارگروه بررسی آسیب‌های کرونا در سینما، بسته‌های حمایتی اعلام شده از طرف سازمان سینمایی را متناسب با امکانات دولت و این سازمان می‌داند. او به «ایران» می‌گوید: «بسته آخر، بسته پروپیمانی است. توجه داشته باشید که سازمان سینمایی و دولت بودجه‌ای دارد و کارگروه بررسی آسیب‌های کرونا بر اساس همین امکانات تصمیم‌گیری می‌کند، نه بر اساس رؤیاپردازی. وقتی تعهدی ایجاد می‌شود امکانات پرداخت هم باید وجود داشته باشد. مصوبات اخیر طبق امکانات حال حاضر سازمان سینمایی است و بر اساس بودجه موجود، حداکثر کمک‌های ممکن تا آبان ماه از سوی این سازمان لحاظ شده است.»
او درباره مشروط شدن اکران آنلاین به نمایش دو هفته‌ای فیلم‌ها در سالن‌های سینما به عنوان یکی دیگر از مصوبات یازدهمین جلسه این کارگروه توضیح می‌دهد: «این تصمیم یک بازی برد برد است. از یک‌سو فیلم‌های متقاضی اکران آنلاین، صد میلیون تومان برای تبلیغات در سینماها دریافت می‌کنند که به فضای تبلیغاتی فیلم در سالن سینما و پلتفرم‌های آنلاین کمک می‌کند و از سوی دیگر هر دو طیف مخاطب را خواهند داشت. هم مخاطبی که عادت کرده فیلم را روی پرده عریض سینما ببیند و هم مخاطبی که ترجیح می‌دهد در فضای امروز فیلم را در خانه تماشا کند.»
مساعدت به سینماداران بدهکار
 از جمله اخبار امیدوارکننده روزهای پایانی هفته، پرداخت بدهی سینماها به پخش‌کنندگان با مساعدت سازمان سینمایی بود. شیوه غلط گردش مالی در سینمای ایران باعث شده که سهم صاحبان فیلم از فروش آثار در اختیار سینمادارها قرار بگیرد و اهالی سینما همواره از دیرکرد پرداخت‌ها گلایه داشته‌اند. نمونه اخیر این اعتراض‌ها نامه تهیه‌کننده چهار فیلم پرفروش سال 98 در هفته گذشته بود، مبنی بر اینکه سینماداران فروش سال گذشته را به بهانه کرونا پس نمی‌دهند. اگر چه یکی از امتیازات وعده داده شده برای راه‌اندازی سامانه سمفا پاسخ به همین انتقادات و تقسیم درآمد سینما همزمان با فروش بلیت است اما در عین حال هفته گذشته معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی اعلام کرد که از طریق صندوق اعتباری امید وام 4 درصدی جهت تسویه حساب پخش‌کنندگان به سینماها پرداخت خواهد شد و سینماداران متعهد به پرداخت این بدهی می‌شوند. غلامرضا موسوی تهیه‌‌کننده سینما در‌این‌باره می‌گوید: «صندوق اعتباری هنر و امید وامی در اختیار سینماداران می‌گذارند که بدهی‌شان را به پخش کننده‌ها پس بدهند. طبیعی است که وقتی هنرمندان طلبشان را بگیرند این پول به چرخه تولید بازخواهد گشت.»
مشغول کاریم
اما خروجی جلسات کارگروه بررسی آسیب‌های کرونا که هفته گذشته به شماره یازدهم رسید زمانی نتیجه خواهد داشت که این وعده‌ها رنگ عمل و اجرایی هم بگیرد. در حالی که برخی سینماداران از عملی نشدن وعده‌های حمایتی گلایه دارند، رمضانعلی حیدری خلیلی، معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان سینمایی بر اجرای قطعی تمام مصوبات این ستاد تأکید دارد. او به «ایران» می‌گوید: «بخشی از این حمایت‌ها انجام شده و بخشی مسیر قانونی را طی می‌کند. مصوبات تازه هم در دستور کار قرار گرفته است. اعطای تسهیلات مشروط به طی پروسه‌های قانونی است. دریافت هر وام مستلزم پایبندی به اصول و قواعد است و سینما هم مستثنی نیست. فرد باید تقاضای خود را تسلیم کند و اسناد مورد نیاز را به بانک یا صندوق کارآفرین تحویل بدهد. اگر چه این پروسه نیاز به زمان دارد اما به فاصله کمی تسهیلات اعطا می‌شود.»
حیدری خلیلی از اعطای سهم بیمه کارفرمایان به عنوان یکی از وعده‌های عملی شده یاد می‌کند. بر اساس این مصوبه، به سینماهای بخش خصوصی، لابراتوارها و استودیوهای صدا که پرسنل خود را در سال 99 اخراج نکرده باشند معادل 3 برابر 23 درصد سهم کارفرما در لیست بیمه دی ماه سال 98 کمک بلاعوض می‌شود. او در این باره می‌گوید: «تمام سالن‌های سینما که فروش‌ ماهیانه‌شان تا سال قبل حداکثر 50 میلیون تومان بود و تا زمان مقرر یعنی 11 تیرماه برای دریافت تسهیلات ثبت نام کردند از کمک هزینه کارفرمایی بهره‌مند شده‌اند. لیست بیمه تأمین اجتماعی‌ دو دوره دی ماه سال قبل و فروردین امسال مورد بررسی قرار گرفت و بر مبنای ماه فروردین کمک هزینه تعلق گرفت. این کمک هزینه ظرف چند روز آینده به حساب افراد مشمول واریز خواهد شد. استودیوها و آموزشگاه‌های سینمایی هم مشمول همین قوانین هستند.»
او همچنین از عملی شدن وعده کمک هزینه به فیلم‌های خط شکن یعنی «خوب بد جلف، ارتش سری» و «شنای پروانه» در همان هفته‌های ابتدایی اکران خبر می‌دهد. طبق این مصوبه برای هر دو فیلم 300 میلیون تومان وام بلاعوض در نظر گرفته شد. پیش از این هم 60 میلیون تومان جهت تبلیغات فیلم‌های اولین اکران سال 99 در نظر گرفته شده بود که به تمام آثار اکران شده پرداخت شده است.

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: کارگروه بررسی آسیب های کرونا سازمان سینمایی میلیون تومان کمک هزینه بر اساس وعده ها فیلم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۱۴۸۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام عمل بسته دریچه آئورت برای نخستین‌ بار در غرب کشور

رئیس بیمارستان امام علی(ع) کرمانشاه گفت: عمل بسته تعویض دریچه آئورت قلب برای بیماری ۷۳ ساله در کرمانشاه در بیمارستان امام علی(ع) برای نخستین‌ بار در غرب کشور انجام شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، حسین امیری امروز _پنجشنبه ششم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران در خصوص عمل بسته دریچه آئورت در این بیمارستان اظهار کرد: بیمار یک زن ۷۳ ساله بود که به علت کهولت سن و مشکلات دیگر از قبیل دیابت و فشارخون بالا، این عمل برای او انجام شد.

وی افزود: این عمل برای نخستین بار در غرب کشور صورت می‌گیرد.

محمد روزبهانی، متخصص قلب و عروق در بیمارستان امام علی (ع) کرمانشاه خاطرنشان کرد: این عمل به‌صورت بسته و به روش آنژیوگرافی انجام شد.

وی ادامه داد: در این روش آنژیو از طریق شریان کشاله ران وارد شده است، دریچه را در محل تخریب شده جایگزین کردیم و بر این اساس مشکل بیمار را رفع کردیم.

متخصص قلب و عروق بیمارستان امام علی (ع) کرمانشاه این عمل را افتخاری برای استان دانست و تصریح کرد: این کار در غرب کشور تاکنون انجام نشده است و برای نخستین بار هست که این اتفاق دارد می‌افتد و از امروز کرمانشاه به جمع ۱۰ استانی پیوست که عمل بسته تعویض دریچه آئورت امکان‌پذیر است.

کد خبر 747774

دیگر خبرها

  • پیشنهاد به ژاوی: دستیار پپ را جای برادرت بیاور!
  • انجام عمل بسته دریچه آئورت برای نخستین‌ بار در غرب کشور
  • پشت صحنه تازه‌ترین فیلم پارسا پیروزفر در سینما
  • اکران مردمی فیلم سینمایی آپاراتچی در برخوار
  • نقش پررنگ سینما در آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد
  • پرفروش‌ترین سینما‌های کشور در فروردین اعلام شد
  • پرفروش‌ترین سینما‌های کشور در فروردین اعلام شد/ جمع کل؛ بیش از ۱۴۶ میلیارد و ۸۵۱ میلیون تومان
  • واکنش‌ها به اظهارات آقای مدیر؛ این شخص باید برکنار شود!
  • «پرویز خان» به خانه‌ها رسید/ روایتی متفاوت از مربی اخلاق فوتبال در راه اکران آنلاین
  • واکنش‌ها به اظهارات آقای مدیر ؛ این شخص باید برکنار شود ! ...| بر چه مبنایی برای۴۵ دقیقه‌ سریال ۳ میلیارد تومان هزینه می‌شود؟