Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-07@12:37:25 GMT

#عزاداری_محرم

تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۱۴۸۹۰

#عزاداری_محرم

به دلیل شیوع بیماری کرونا مدتی است که بحث بر سر چگونگی برگزاری مراسم عزاداری ماه محرم در شبکه‌های اجتماعی به‌صورت جدی پیگیری می‌شود. خیلی‌ها از تجمع مردم و شیوع کرونا می‌ترسند بخصوص پس‌از انتشار عکس‌ها و فیلم‌های برگزاری عزاداری مسلمیه در شهرری که در آن پروتکل‌ها رعایت نشده بود.

خیلی‌ها هم تأکید می‌کنند که قرار است هیأت‌ها پروتکل‌ها را رعایت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنان دیروز رهبر معظم انقلاب درباره نحوه برگزاری عزاداری ماه محرم به بسیاری از این دغدغه‌ها پایان داد و کاربران زیادی هیأت‌های مذهبی و واعظان و مداحان را به توجه به سخنان رهبر انقلاب دعوت می‌کردند. اهالی شهرهای مختلف هم درباره تصمیم‌های هیأت‌های مذهبی شهرشان و نحوه برگزاری این مراسم می‌نویسند: «‏کلام رهبری درباره ‎محرم فصل‌الخطاب بود و به دوگانه‌سازی کاسبانی که دینداری و سلامت را در برابر هم جلوه می‌دهند پایان داد. امیدوارم هم جماعتی که به جای مسئولیت‌پذیری عادت به فرافکنی مشکلات دارند و هم جماعت خلاصه‌کننده دین در ظواهر از ایشان بیاموزند.»، «برخی از هیأت‌های بزرگ یزدی (آزادشهر، باغ‌گندم، پنبه‌داران و...) اعلام کردند امسال جهت جلوگیری از شیوع بیماری و حفظ سلامت عزاداران حسینی «عزاداری به شیوه سنتی» نخواهند داشت و به توزیع بسته معیشتی بین نیازمندان اقدام خواهند کرد.‌‏ هیأت نینوا صفاییه نیز با انتشار بیانیه‌ای از لغو مراسم سنتی خود و صرف هزینه آن جهت تهیه نذری و بسته حمایتی خبر داده است.»، «مُحَرم امسال میخوایم بجای عزاداری جمعی زیرِ سقف، تو فضای باز باند بذاریم، بجای غذا، ماسک و لوازم بهداشتی نذر کنیم. هم فضای محل عطر و بوی مُحَرم رو بگیره و هم به جنگ با کرونا بریم!»، «‏پیام رهبر انقلاب به آقایانی که یا در حال افراطند یا تفریط: معیار آن چیزی‌ است که کارشناسان می‌گویند (ستاد ملی مبارزه با کرونا)»، «‏اکثر ‎هیأت‌های ‎مذهبی ‎یزد با صدور اطلاعیه‌هایی گفته‌اند برخلاف هرسال؛ هیأت تعطیل است اما به‌جای آن بسته معیشتی و نذری خواهند داد»، «‏توی دزفول اکثر هیأت‌ها اعلام کردن که هیچ مراسمی برگزار نمیکنن»، «‏هیأت سبزقبای دزفول اعلام کرده، حتی اگر همه هیأت‌ها مراسم داشته باشند محرم امسال هیچ برنامه‌ای ندارد. فقط دهه اول محرم با حضور مداح مراسم از اینستاگرام پخش زنده می‌شود. درهای حسینیه بسته است. نذورات هم به‌صورت بسته‌های مواد غذایی خام بین مستمندان تقسیم می‌شود.»

 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: هیأت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۱۴۸۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری خیمه‌های عزاداری صادق آل محمد در ۴۰۰ مسجد منتخب تهران

به مناسبت فرا رسیدن سالروز شهادت ششمین اختر آسمان امامت و ولایت حضرت جعفر صادق (ع) هیئت و دسته‌های عزاداری باحضور نوجوانان مساجد منتخب شهر تهران در ۴۰۰ مسجد پایتخت برگزارشد.

این مراسمات با حضور ائمه جماعت مساجد منتخب تهران و نوجوانان علاقمند به خاندان عصمت و طهارت برپا گردید.

نوجوانان با شرکت در این هیئات و دسته‌های عزاداری ضمن عرض ارادت به ساحت رئیس مذهب جعفری با شخصیت علمی و معنوی این امام همام بیشتر آشنا شدند.

همچنین دسته‌های عزاداری دانش آموزی در شهر تهران با حضور عاشقان صادق آل محمد (ع) به راه افتاده و نوجوانان تهرانی در سوگ امام خود گریستند.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • گوشه‌هایی از مراسم سوگواری شهادت امام جعفر صادق (ع) از لنز دوربین شهروندخبرنگار‌ها
  • مراسم عزاداری شهادت امام جعفر صادق (ع) در روستای بنگلایان بندرعباس
  • برپایی مراسم عزاداری شهادت امام جعفر صادق (ع) در کیش
  • مراسم عزاداری شهادت حضرت امام صادق (ع) در بیت نماینده ولی فقیه در خوزستان
  • مراسم عزاداری امام جعفر صادق (ع) در شهرکرد
  • حضور پرشور مردم ایلام در مراسم عزاداری امام صادق (ع)
  • ۷۵ مراسم عزاداری شهادت امام صادق(ع) در کردستان برگزار شد
  • مراسم عزاداری امام صادق(ع) و گرامیداشت شهدای طلبه و روحانی ورامین
  • ۷۵ مراسم شهادت امام صادق(ع) در کردستان برگزار شد
  • برگزاری خیمه‌های عزاداری صادق آل محمد در ۴۰۰ مسجد منتخب تهران