Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-29@21:46:44 GMT

ترفندهای سوداگران و دلالان مسکن برای گریز از مالیات

تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۱۵۲۴۵

ترفندهای سوداگران و دلالان مسکن برای گریز از مالیات

گروه استان‌ها- ۴۰۰۰ واحد مسکن مهر شهر پردیس در دست سرمایه گذاران، دلالان و محتکران مسکن است که این آمار به صورت نسبی و روزانه متغیر است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از پردیس، خانه های خالی که در چنگال دلالان و سودجویان مسکن محصور مانده است و چه بسا اجاره نشین هایی هستند که در شرایط اقتصادی کنونی وضع نابسامانی دارند و به دنبال خانه هایی ارزان تر برای اجاره هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در فصل تابستان که زمان نقل و انتقال و جابجایی مستاجران برای اسکان مناسب و نزدیک به مدارس فرزندان و محل کار خود می باشند با قیمت های سرسام آور ودیعه و اجاره مسکن روبه رو می شوند.

خانه های خالی که دست محتکران است تا سود بیشتری به جیب بزنند و فشار تورم در شرایط کرونایی به دلیل نداشتن کسب و کار مناسب بیشتر بر اقشار ضعیف و آسیب پذیر در جامعه است.

سید مهدی هدایت مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس اظهار داشت: 4000 واحد مسکن مهر شهر پردیس در دست سرمایه گذاران، دلالان و محتکران مسکن است که این آمار به صورت نسبی و روزانه متغیر است.

118 میلیارد ریال فرار مالیاتی در کردستان کشف شدارایه شماره شبای همه حساب‌های مودیان به سازمان امور مالیاتیثبت شرکت های صوری با هدف فرار از مالیات جرم است

وی افزود: تمام اهداف و تلاش وزارت راه و شهرسازی در راستای رساندن مسکن به دست مصرف کننده واقعی است اما وجود دلالان و سرمایه گذاران باعث شده مسکن واقعی در اختیار نفرات دوم یا سومی که مصرف کننده واقعی نیستند قرار گیرد.

اجرای طرح دو فوریتی مالیات بر خانه‌های خالی در مجلس یازدهم یکی از راه کارهای مناسب برای کوتاه کردن دست دلالان و شناسایی محتکران از بازار مسکن است.

‌هدایت بیان داشت‌: طرح مالیات بر خانه های خالی ابزاری مناسب و کاربردی برای مقابله با سرمایه گذاران و محتکران مسکن است؛ زیرا نگهداری خانه های خالی هزینه های جانبی را برای آن ها در بر دارد.

دلالان با اوج گرفتن بحث مالیات بیکار ننشسته و با قراردادهای صوری قانون را دور می زنند و ترفندهای زیادی به کار می برند تا از مالیات مشمول بر خانه‌های خالی معاف شوند.

یکی از ترفندهای دلالان یا محتکران مسکن که چندین واحد خالی در دست دارند روشن نگه داشتن لامپ های برق به صورت شبانه‌روز و باز کردن آب شیر حمام به مدت طولانی است که وانمود کنند واحد خالی نیست و قبض ماهیانه را پرداخت می کنند.

سید مهدی هدایت تصریح کرد: در برخورد با این ترفندها در شهرستان پردیس افرادی که خانه هایشان شرایط سکونت را دارد اما ساکن نمی شوند و یا کارت اقساط بانکی خود را دریافت نکرده اند مشمول جرایم بانکی از 4 درصد به 18 درصد خواهند شد.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس در پایان خاطرنشان کرد: 15 هزار واحد مسکن مهر تا پایان مردادماه امسال به متقاضیان تحویل داده می شود و با تحویل این واحدها کنترل و رصد بیشتری بر واحدهای خالی خواهیم داشت.

انتهای پیام/ح

R1357/P4001/S6,60/CT7 بیشتر بخوانید... جزئیات کامل طرح مالیات خانه‌های خالی/ مالیات ۴۰ میلیون تومانی از یک خانه خالی معاون سازمان مالیاتی: سیاست سازمان مالیاتی از التماسی به تهاجمی تغییر کرده است نماینده ولی فقیه در استان اردبیل: اجرای طرح عدالت مالیاتی یک ضرورت اساسی است قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... جزئیات کامل طرح مالیات خانه‌های خالی/ مالیات ۴۰ میلیون تومانی از یک خانه خالی معاون سازمان مالیاتی: سیاست سازمان مالیاتی از التماسی به تهاجمی تغییر کرده است نماینده ولی فقیه در استان اردبیل: اجرای طرح عدالت مالیاتی یک ضرورت اساسی است پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ ۲۳ شهرستان خوزستان از وضعیت قرمز کرونا خارج شدند ۲ سفر معاون رئیس‌ جمهور به استان فارس به روایت تصویر ۳ نقص فنی عامل بازگشت پرواز شیراز به فرودگاه مشهد ۴ ساعت فعالیت ادارات در خوزستان به وضعیت عادی بازگشت ۵ مرادی: برخی مجموعه ها در کشور به جای "عدالت خواهی" به "عدالت خواری" روی آوردند ۶ مکوندی: برای شکست تراکتور به تبریز آمده بودیم اما باید از کسب یک امتیاز خوشحال باشیم ۷ بوناچیچ: در ۳ بازی از داوری کاملاً متضرر شدیم/ همیشه مقابل ۱۳ بازیکن بازی می‌کنیم! ۸ نخستین کشتی حامل آبزیان سیستان و بلوچستان از بندر چابهار عازم تایلند شد مهمترین اخبار استانها گزارش| ۷۲ ساعت آتش‌سوزی در جنگل‌های کوهدشت؛ خاکسترنشینی بلوطستان گزارش|عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در عید قربان؛ غفلتی که شادی مردم را قربانی می‌کند کرمان بازهم لرزید فرمانده سپاه کرمان: ۱۹۶۰ راس دام در پویش "نذر قربانی به یاد سردار دل‌ها" در استان کرمان قربانی شد مهمترین اخبار تسنیم عراق|الکاظمی: به آمریکا گفتیم به حضور نظامی شما نیازی نداریم/ انتخابات ۶ ژوئن ۲۰۲۱ برگزار می‌شود بازتاب بیانات رهبر معظم انقلاب در رسانه‌های عربی ذوالنور: احتمال حمله پهپادی و موشکی به تأسیسات نطنز منتفی است امام خامنه‌ای: هدف دشمن به ورشکستگی کشاندن کشور است/ مناسک محرم طبق دستور ستاد ملی مقابله با کرونا انجام شود/ در کنار تحریم، جریان تحریف هم فعال است آمریکا یک نهاد و ۲ شخص حقیقی چینی را به بهانه نقض حقوق بشر تحریم کرد درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سازمان مالیاتی سرمایه گذاران خانه های خالی محتکران مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۱۵۲۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میزان بهره مندی از تسهیلات تبصره ۱۰۰ سه برابر شد

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از سازمان مالیاتی کشور، سید محمد هادی سبحانیان رییس کل سازمان امور مالیاتی کشور اعلام کرد: در اجرای  قانون بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور به منظور تکریم مودیان و اجرای عدالت مالیاتی، تمامی صاحبان مشاغلی که مجموع فروش خالص کالا و ارایه خدمات آن‌ها در سال ۱۴۰۲ حداکثر صد و پنجاه برابر معافیت موضوع ماده (۸۴) قانون مالیات‏های مستقیم یعنی مبلغ ۱۸ میلیارد تومان بوده و فرم مالیات مقطوع برای آن‏ها در درگاه خدمات الکترونیک سازمان بارگذاری می‌شود، مشمول مقررات این تسهیلات می‌باشند.

گفتنی است صاحبان مشاغلی که از تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات‌ها استفاده می‌کنند، از مزایای عدم مراجعه به ادارات و قرار گرفتن در فرایند طولانی تشخیص و رسیدگی، عدم نیاز به نگهداری اسناد و مدارک و دفاتر، امکان تقسیط مالیات در بازه‌های زمانی بیشتر و عدم نیاز به تکمیل جداول درآمد و هزینه (اظهارنامه) برخوردار می‌شوند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ویدیو/ چه کسانی با مالیات علیه دلالان مخالفند؟
  • ۱۰ هزار خانه خالی در پرند به سازمان امور مالیاتی معرفی شد
  • مالیات بر سوداگری، صیاد دلالان نه مردم عادی
  • میزان بهره مندی از تسهیلات تبصره ۱۰۰ سه برابر شد
  • مالیات بر سوداگری برای کند کردن تیغ سوداگران است/گام بلند مجلس برای هزینه دار کردن فعالیت های سوداگرانه و دلالی
  • مالیات بر سوداگری و سفته‌بازی فقط شامل یک درصد از افراد جامعه است
  • قالیباف: مالیات بر سوداگری شامل یک درصد جامعه است
  • خوش خدمتی عجیب نشریات زنجیره‌ای به دلالان و فراریان مالیاتی دانه درشت
  • بودجه گروگان بورسی‌ها
  • دلالان از بازار مسکن راضی نیستند!