Web Analytics Made Easy - Statcounter

با آغاز عملیات تأمین آب پایدار دغدغه 40 ساله ساکنان روستای وارگرو از توابع بخش سوق به خط پایان رسید.

به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه، شرایط منابع آب روستاها به ویژه در مناطق گرمسیری باعث شده تعدادی از روستاها از آب آشامیدنی پایدار محروم باشند.

طی سال‌های اخیر اقدامات خوبی در زمینه توسعه زیرساخت‌های آب و فاضلاب در مناطق شهری و روستایی کهگیلویه انجام گرفت که مجتمع آبرسانی دهدشت شرقی از جمله طرح‌های اجرا شده در این زمینه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آبرسانی از سد کوثر در قالب طرح بزرگ تأمین آب چهار شهر نیز اگرچه به کندی در حال اجراست اما شروع آن می‌تواند پایانی بر تنش آبی شهرهای دهدشت و سوق در شهرستان باشد.

با بهره‌برداری از این طرح سالانه 17 میلیون متر مکعب آب از سد کوثر برای تأمین آب پایدار دهدشت، سوق،لنده و چرام برداشت خواهد شد.

 

به دلیل فراهم نبودن زیر ساخت‌ها و تاسیسات آبرسانی روستاهایی در شهرستان وجود دارد که تأمین آب برای ساکنان آنها به صورت سیار و با تانکر انجام می‌شود.

«وارگرو»از توابع بخش سوق از جمله روستاهایی است که با گذشت 40 سال دغدغه آب آشامیدنی آنها در انتظار عملی شدن بود و حالا در اقدامی جهادی طرح آّرسانی از طریق لوله‌کشی آغاز شده است.

فرماندار کهگیلویه از عملیاتی شدن طرح آب‌رسانی به روستای وار گُرو از خبر داد و اظهار داشت: مردم این خطه از شهرستان سالها از آب تانکر استفاده می‌کردند.

 

علیرضا اتابک با بیان اینکه ۱۰۰میلیون تومان اعتبار از محل ارزش افزوده برای اجرای طرح آبرسانی به این منطقه اختصاص داده شد، اضافه کرد: لوله پلی اتیلن برای این طرح از مبلغ اختصاص یافته خریداری و عملیات حفر کانال نیز در حال انجام است.

وی بیان کرد: یک منبع ذخیره آب برای روستا احداث می شود و در هفته دولت این طرح به بهره برداری خواهد رسید.

 

انتهای پیام/82016

منبع: فارس

کلیدواژه: آبرسانی فارس سوق تأمین آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۱۵۷۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جهاد آبرسانی در ۱۲۵ روستای لرستان

 به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان لرستان؛مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب لرستان گفت:طرح جهاد آبرسانی  لرستان برای آبرسانی به ۱۲۵ روستای استان با پیشرفت ۷۰ درصد در حال انجام است .
یاسر اکبریان افزود:با اجرای طرح آبرسانی،۱۲۵ روستای لرستان با جمعیتی معادل ۷۱ هزار نفر تحت پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب استان قرار خواهند گرفت.
مدیرعامل آبفای لرستان گفت: همچنین ۷۰ روستای لرستان در قالب طرح جهاد آبرسانی انجام شده است و مابقی روستاها تا پایان دولت سیزدهم انجام می‌شود.
اکبریان افزود: با پیگیری های انجام شده در وزارت نیرو و شرکت مهندسی آبفای کشور تلاش خواهیم کرد تعداد روستاهای برخوردار از این طرح را افزایش دهیم که پیش بینی  می شود در مجموع این روستاها به ۳۰۰ مورد برسد.
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب لرستان گفت: قرار داد مرحله ی دوم طرح جهاد آبرسانی لرستان به زودی نهایی می‌شود‌.

دیگر خبرها

  • جهاد آبرسانی در ۱۲۵ روستای لرستان
  • هدر رفت آب در اردستان ۳ درصد کاهش یافت
  • رشد تأمین آب شرب پایدار در روستاهای کشور+جدول
  • پیشرفت ۹۵درصدی پروژه آبرسانی به جوانرود باهدف کاهش تنش آبی این شهرستان
  • آغاز مرحله چهارم عملیات‌ ارتش یمن علیه اسرائیل
  • تکمیل سد «دیورش» رودبار نیازمند اعتبار ۷۰۰ میلیارد تومانی است
  • عملیات بازگشایی محور ماهور برنجی در دزفول انجام می‌شود
  • عملیات ترمیم سیل بند کرخه آغاز شد
  • پایان پروژه آبرسانی به مجتمع کهنه جلگه خراسان شمالی
  • آغاز عملیات سمپاشی ١٠ هزار دریچه فاضلاب در نــیــشــابــور