Web Analytics Made Easy - Statcounter

پس از آنکه قاضی دادگاه استیناف در آمریکا حکم اعدام جوهر سارنایف را که در سال ۲۰۱۳ به همراه بردار بزرگترش در بمبگذاری مارتن بوستون مشارکت داشت لغو کرد، دونالد ترامپ این اقدام را "مضحک" توصیف کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در واکنش به لغو حکم اعدام جوهر سارنایف گفت: این مضحک است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

درباره آن فکر کنید. این خنده‌دار است. او جانوری است که افراد بسیاری را کشت.

قاضی دادگاه استیناف در آمریکا حکم اعدام جوهر سارنایف را که در سال ۲۰۱۳ به همراه بردار بزرگترش در بمب‌گذاری مارتن بوستون مشارکت کرد، لغو کرده و دستور داده که بخشی از اتهام‌های طرح شده علیه او در دادگاهی جدید بررسی شود چرا که قاضی دادگاه اول می‌بایست آن دسته از اعضای هیات‌ منصفه که قبل از دادگاه و صدور حکم سارنایف او را گناهکار خوانده بودند، برکنار می‌کرده است.

جوهر سارنایف در جریان آن واقعه به همراه برادرش، تیمورلنگ، دو بمب را در میان تماشاگران و نزدیک خط پایان مارتن بزرگ سالانه بوستون منفجر کردند که در پی آن سه تن کشته و بیش از ۲۶۰ تن مجروح شدند.

قاضی دادگاه استیناف با لغو حکم اعدام جوهر سارنایف او را به حبس ابد محکوم کرده اما همزمان دستور داده است که بخشی از اتهام‌های او دوباره در دادگاهی جدید بررسی شود؛ اتهام‌هایی که در میان آنها جرایمی وجود دارد که در صورت تایید می‌تواند حکم اعدام به دنبال داشته باشد.

به گزارش شبکه خبری بی‌بی‌سی، جوهر و برادر بزرگترش تیمورلنگ سارنایف شهروندی آمریکا و قرقیزستان را داشتند و اجداد آنها هم اهل چچن‌اند. این دو در روز ۱۵ آوریل سال ۲۰۱۳ دو بمب را که در کوله‌پشتی‌های خود جا داده بودند در نزدیکی خط پایان ماراتن بوستون کار گذاشتند و خود از محل دور شدند.

پس از شناسایی این دو برادر، عملیات بزرگی در سطح شهر بوستون شکل گرفت و پلیس و یگان ضدتروریست بوستون برای سه روز در تعقیب جوهر و تیمورلنگ بودند. تیمور سارنایف در جریان تیراندازی پلیس کشته شد اما جوهر که زخمی هم شده بود چند روز بعد در حالی که درون یک قایق تفریحی پارک شده در حیاط یک خانه در حوالی بوستون پنهان شده بود، دستگیر شد.

اوراجری تامپسون، قاضی دادگاه استیناف روز جمعه، ۳۱ ژوئیه، گفت: "اشتباه نکنید، جوهر مابقی عمرش را در حبس خواهد گذراند و تنها مورد باقی مانده این است که آیا عمر او با اعدام به پایان خواهد رسید یا پشت میله‌های زندان".

جوهر سارنایف در حال حاضر در زندان فدرال "سوپرمکس" در شهر فلورنس ایالت کلورادو نگهداری می‌شود، زندان مخوفی که به آلکاتراس کوه‌های راکی شهرت یافته است.

در سال ۲۰۱۵ وکلای جوهر سارنایف نوشته‌های دو تن از اعضای هیات منصفه دادگاه را در شبکه‌های اجتماعی پیدا کردند که در آنها این افراد حتی پیش از آغاز دادگاه سارنایف را "یک اشغال" خوانده بودند. این وکلا با استناد به این پست‌ها در شبکه‌های اجتماعی این دو عضو هیات منصفه را متهم کردند که پیش از شنیدن دفاعیات و اتهامات از گناهکار بودن جوهر سارنایف سخن به میان آورده‌اند و به این ترتیب از بی‌طرفی که از اعضای هیات منصفه انتظار می‌رود قصور کرده‌اند.

وکلای جوهر سارنایف همچنین تیمورلنگ، برادر بزرگتر را مسئول برنامه‌ریزی و تدارک بمبگذاری خواندند و به این ترتیب مدعی شدند که جرم جوهر نباید به سنگینی برادرش تلقی شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دونالد ترامپ قاضی دادگاه استیناف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۱۵۹۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به روز رسانی| مرادی: برای انتخاب سرمربی تیم ملی یک ماراتن را پشت سر گذاشتیم

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، وحید مرادی نایب رئیس فدراسیون، سرپرست گروه و مدیر تیم ملی والیبال در ابتدای این نشست ضمن عذرخواهی برای تاخیر در شروع نشست خبری به دلیل چند تصادف در بزرگراه نیایش گفت: قبلا جلساتی با خبرنگاران داشتیم و در جریان کم و کیف بکارگیری موریس موتا پائز هستند. ماراتن را برای انتخاب پشت سر گذاشتیم و این توفیق را به دست آوردیم که در خدمت ایشان باشیم و از توانایی این مربی بهره ببریم.

وی تصریح کرد: رئیس فدراسیون با توجه شرایط حساس والیبال از بنده خواستند که به عنوان سرپرست کاروان و مدیر تیم ملی در خدمت والیبال باشم تا ملی پوشان با انگیزه بالا در شرایط سخت کنونی که کار سختی پیش رو داریم، وارد مسابقات شوند و به نظر من کسب سهمیه المپیک عملی است و پائز هم به این موضوع باور دارد.

ادامه دارد...

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تحلیل عباس عبدی از اعتراضات دانشجویی در آمریکا: از این تنور نانی برای اصولگرایان محترم پخته نمی‌شود، بهتر است فکر دیگری کنند
  • برگزاری ماراتن کنکور در کرمانشاه با پیشتازی بانوان
  • به روز رسانی| مرادی: برای انتخاب سرمربی تیم ملی یک ماراتن را پشت سر گذاشتیم
  • مرادی: برای انتخاب سرمربی تیم ملی یک ماراتن را پشت سر گذاشتیم
  • تداوم اعتراض‌های دانشجویی در آمریکا/ پلیس ۱۰۰ نفر را در بوستون دستگیر کرد
  • هدفم شکستن رکوردهای استقامت ایران است
  • حاشیه های حکم اعدام برای توماج صالحی / مصاحبه با وکیل
  • حاشیه های حکم اعدام برای توماج صالحی
  • ماجرای کشف جسد بازپرس ویژه مبارزه با زمین خواری
  • ماجرای کشف جسد بازپرس ویژه مبارزه با زمین‌خواری