Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرمربی اسبق تیم ملی فوتبال نوجوانان ایران گفت: مربیان بادانش زیادی علاقه‌مند به فعالیت در تیم‌های پایه هستند اما برخی آقایان در کمیته فنی افرادی را براساس برخی روابط و مسائل به عنوان سرمربی انتخاب کردند.

 محمد احمدزاده در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس درباره ارزیابی‌اش از روند فعالیت کمیته فنی فدراسیون فوتبال و انتخاب سرمربی برای تیم‌های ملی پایه ایران اظهار داشت: خلائی که اکنون در برخی پست‌های فوتبال ایران وجود دارد ناشی از شکافی است که در رده‌های پایه وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این شکاف را هم از لحاظ حضور بازیکنان با کیفیت، دانش و پویایی آنها شاهد هستیم و به نظر من کیفیت نفراتی که از رده‌های پایه به تیم بزرگسال منتقل می‌شوند، چندان بالا نیست.

وی افزود: بازیکنان ما از لحاظ کیفی و فنی کمبودهایی دارند که سبب شده فوتبال ایران در سال‌های اخیر به مشکل بخورد.  در طول این سال ها به جز چند بازیکن شاخص، نفرات درجه یکی در فوتبال ایران از تیم‌های پایه به تیم بزرگسال نیامده‌اند. 

پیشکسوت فوتبال ایران تصریح کرد: اعتقاد دارم در پست دروازه‌بان، دفاع وسط و مهاجم نوک مشکلاتی داریم. به جز سردار آزمون و مهدی طارمی مهاجم نوک خوبی در فوتبال‌مان نمی‌بینیم و حتی می‌توانم بگویم در جایگاه پشت فوروارد هم دچار ضعف هستیم. این موضوع نشان می‌دهد در رده‌های پایه نتوانسته‌ایم برای این پست‌ها بازیکن خوب پرورش دهیم.

احمدزاده ادامه داد: به نظر من تیم‌های ملی پایه ایران به لحاظ کیفی شرایط سال‌های قبل را ندارند و این موضوع به دلیل بی‌توجهی به آن‌ها است. از حدود 10 سال قبل تا الان مهدی تاج و علی کفاشیان به عنوان روسای فدراسیون تنها توجه خود را روی تیم ملی بزرگسالان معطوف کردند و به همین تیم اهمیت صددرصد دادند. البته گاهی مواقع که از سوی اهالی فوتبال و رسانه‌ها فشاری متوجه مسئولان فدراسیون می‌شد به تیم‌های پایه توجه می‌کردند که این اقدام هم تنها برای رفع مسئولیت انجام می‌شد. 

وی افزود: توجه واقعی به تیم‌های پایه زمانی خود را نشان می‌دهد که تیم ملی بزرگسالان ایران از لحاظ کمیت و کیفیت بازیکنان خوب، خلائی را احساس نکند و بتوانیم برداشت از رده پایه در تیم ملی بزرگسال را به خوبی حس کنیم. با این وجود احساس می‌کنم فدراسیون نتوانسته این خلاء را پر کند و در این زمینه موفق نبوده است.

سرمربی اسبق تیم ملی فوتبال نوجوانان ایران خاطرنشان کرد: شاید بخشی از این ناکامی‌ها به دلیل انتخاب نشدن سرمربیان مناسب برای تیم‌های پایه باشد. خودم در تمام رده‌های ملی مربیگری و سرمربیگری کرده‌ام. از رده نوجوانان تا بزرگسالان با تیم‌های ملی همکاری داشته‌ام و می‌دانم چه اتفاق‌هایی برای انتخاب سرمربیان تیم‌های ملی می‌افتد. رئیس فدراسیون بحث گزینش سرمربیان تیم‌های پایه را به کمیته فنی و جوانان فدراسیون می‌سپارد. کمیته‌‌هایی که افراد خاصی در آنها عضویت دارند و همین گروه خاص برای تیم‌های پایه تصمیم‌گیری می‌کردند.  

احمدزاده تصریح کرد: آنها تصمیم خود را به رئیس فدراسیون تحمیل می‌کردند و می‌گفتند این بهترین تصمیم است. یکی دو نفر در کمیته فنی حضور دارند که تصمیم‌های سلیقه‌ای می‌گیرند. به هر حال یک گروه خاص سال‌های سال است کمیته فنی و فدراسیون را در دست دارند و دوست دارند این کمیته‌ها را به شکلی که خودشان می‌خواهند اداره کنند. به نظر من این افراد وظایف خود را به خوبی انجام نداده‌اند و فقط سلایق شخصی را در اقدام‌هایشان لحاظ کرده‌اند.

وی افزود: این افراد هیچگاه نیامدند مربیانی که سابقه خوبی در فعالیت با رده‌های پایه داشتند انتخاب کنند و فقط می‌خواهند روی رابطه تصمیم بگیرند. مربیان بادانش زیادی علاقه‌مند به فعالیت در تیم‌های پایه هستند اما این آقایان افرادی را براساس برخی روابط و مسائل به عنوان سرمربی انتخاب کردند. برخی مواقع پیش آمد گفتند فلانی بیکار است و پس از اینکه چند باری در تلویزیون وی را نشان دادند، تصمیم گرفتند تیم پایه را به وی بدهند. به هر حال بیشتر از ضابطه، رابطه در انتخاب سرمربیان پایه تأثیرگذار است.

سرمربی اسبق تیم ملی فوتبال نوجوانان ایران گفت: خودم از نزدیک دیده‌ام یک فرد قدرتمند با مسئولان فدراسیون تماس می‌گرفت و به فلان فردی که در فلان کمیته فدراسیون عضویت داشت می‌گفت یک مربی نباید بیرون بنشیند و حالا که در تیم باشگاهی به وی پست سرمربیگری نمی‌دهند از این مربی در تیم‌های ملی پایه استفاده کنید. با توجه به اینکه این تیم ها هم اهمیت خاصی برای مسئولان فدراسیون ندارند، برای به دست آوردن دل آن شخص، افراد مدنظر وی را برای سرمربیگری تیم‌های ملی جوانان و نوجوانان انتخاب می‌کردند.

احمدزاده تصریح کرد: این روال در سال‌های اخیر بارها تکرار شده است. اسم فرد خاصی را نمی‌برم و کلیات را می گویم. نمی‌توان کار خاصی هم انجام داد. زمانی خودم سرمربی تیم ملی نوجوانان بودم و تیم ما در مرحله یک چهارم‌نهایی رقابت‌های قهرمانی آسیا مقابل ژاپن در ضربات پنالتی شکست خورد. پس از بازگشت از ایران کمیته فنی فدراسیون  کوچک‌ترین سؤالی از من درباره دلیل حذف تیم نوجوانان نپرسید و حتی از من درخواست نکردند پس از یک سال و نیم فعالیت در این تیم تجارب خود را در اختیار این کمیته قرار بدهم تا  کمیته جوانان آن را به مربی بعدی تیم ملی ارائه کند. حتی درباره تمایل من برای ادامه فعالیت در تیم نوجوانان هم سوال نکردند.

وی افزود: به نظر من در کمیته‌های فنی و جوانان فدراسیون فوتبال وقت‌کشی انجام می‌شود و دوستان تیم‌های ملی پایه را برای برخی بیرون گود نشسته‌ها و سفارشی‌ها به یک بازار کار تبدیل کرده اند. برای انتخاب سرمربیان این تیم ها هیچ ضابطه‌ای در نظر گرفته نمی‌شود زیرا تیم‌های نوجوانان و جوانان امید به زنگ تفریح فدراسیون تبدیل شده‌اند. نگاهی به انتخاب سرمربیان تیم‌های امید در سال‌های اخیر بیندازید تا متوجه شوید چرا و بر چه اساسی برخی مربیان ایرانی سرمربی‌ این تیم‌ها شده‌اند. آیا  آنها در لیگ برتر و دسته اول سرمربیگری کرده‌اند؟ به نظر من این افراد مورد لطف فدراسیون فوتبال قرار گرفتند و برای آینده کاری شان فضایی ایجاد شد.

سرمربی اسبق تیم ملی فوتبال نوجوانان ایران  گفت: در روزهای اخیر انتقاد‌های زیادی به اکبر محمدی وارد شده اما من می‌خواهم بگویم وی در تیم ملی جوانان با علاقه کار کرد و نفرات خوبی را هم به فوتبال ایران تبدیل داد اما برخی آقایان که هیچ علاقه‌ای برای فعالیت در فوتبال پایه ندارند سرمربی‌ تیم‌های و نوجوانان و نوجوانان شدند تا در آینده بتوانند در تیم‌های باشگاهی فعالیت کنند. کمیته فنی و جوانان هم در این مسیر به آنها کمک کرد. به نظر من محمدی که اکنون رئیس کمیته جوانان شده عملکرد خوبی در این بخش داشته است.  با این وجود صحبت من درباره محمدی نیست بلکه کلیات را می گویم. 

احمدزاده افزود: بازهم تاکید می کنم فدراسیون به تیم های پایه رسیدگی نمی کند. شاید کمیته فنی و جوانان مقطعی تصمیم های درستی گرفته باشند اما وقتی برخی با رابطه مستقیم وارد مجموعه ای می شوند، نمی توان انتظار داشت همیشه عملکرد مثبت و خوبی ارائه بدهند. اسامی جالبی را در کمیته فنی و جوانان فدراسیون می بینید که نتوانسته اند تیم های پایه را به خوبی مدیریت کنند. 

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: فدراسیون فوتبال فوتبال نوجوانان تیم ملی کمیته فنی و جوانان تیم های ملی پایه انتخاب سرمربیان انتخاب سرمربی فوتبال ایران رده های پایه تیم های پایه نظر من سال ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۱۶۱۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصمیم مهم مهدی قایدی برای فصل آینده

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ در روزهایی که اتحاد کلبا در امارات شرایط چندان خوبی ندارد مهدی قایدی یکی از بهترین بازیکنان این تیم محسوب می‌شود و بر خلاف همبازیانش عملکرد درخشانی را کیلومترها دور تر از ایران و در حاشیه خلیج فارس پشت سر می‌گذارد.

به گزارش ایرنا، او در جام ملت‌های آسیا نیز یکی از بازیکنان شاخص تیم ملی بود و به عنوان تنها نماینده ایران در تیم منتخب این رقابت‌ها قرار گرفت. این روزها درباره سرنوشت قایدی که با جدایی فرهاد مجیدی از روی نیمکت اتحاد کلبا علاقه‌ای به ادامه حضور در امارات ندارد اخبار زیادی مطرح می‌شود.

یکی از این شایعات حکایت از این داشت که با توجه به واگذاری استقلال، قایدی به ایران باز خواهد گشت و فصل آینده با پیراهن آبی در مسابقات لیگ برتر به میدان خواهد رفت. در این باره باید نوشت بازگشت مهدی قایدی به فوتبال ایران به دور از واقعیت است چرا که اولویت اول این بازیکن حضور در فوتبال اروپا است و در ماه‌های اخیر با چند پیشنهاد از لیگ های مختلف اروپا روبرو شده و قصد دارد فوتبالش را در قاره سبز پیگیری کند.

البته با توچه به اینکه قایدی هنوز قراردادش با تیم الاهلی امارات باقی مانده و او به صورت قرضی راهی اتحاد کلبا شده است باید مدیران الاهلی درباره این بازیکن تصمیم نهایی را اتخاذ کنند.

258 258

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899900

دیگر خبرها

  • فوتبال کلمبیا دنیا را شگفت زده کرد
  • رسوایی در کلمبیا: چاقو پرت کردند، قسر در رفتند!‏
  • اتفاق عجیب در فوتبال پایه ایران + تصاویر | عده‌ای به جان کمک داور افتادند
  • تصمیم مهم کمیته فوتسال و فوتبال ساحلی آسیا با ریاست تاج
  • انتقاد ملی‌پوش بوکس از«تبعیض فدراسیون» و«رفتار عجیب فونتانا»
  • حذف رییس کمیته داوران فدراسیون کشتی از المپیک
  • تصمیم مهم مهدی قایدی برای فصل آینده
  • رضایی: المپیکی شدن امامی و آذرپیرا تصمیم درست و عادلانه بود
  • تصمیم فرهاد مجیدی؛ او به ایران برمی‌گردد؟
  • کارخانه مشاور عالی رئیس و دبیر کمیته فنی فدراسیون والیبال شد