Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: جمعیت جوان بیشتر، منجر به شرایط اقتصادی بهتر می‌شود. باید کاری کنیم که خانواده‌ها سه فرزند را برای آسایش خود و جامعه ایران مد نظر قرار دهند.

کیومرث سرمدی در گفت‌وگو با ایسنا در مورد ضرورت طرح‌های موسوم به فرزند آوری گفت: بی‌شک این مهم دغدغه مقام معظم رهبری بوده و هست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در سالهای اخیر فرهنگی مثل «فرزند کمتر زندگی بهتر» از پویایی این ماجرا کاسته است. البته بخش مهمی از علت‌ها، اقتصادی بوده است.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس مشوق‌های فرزندآوری و ازدواج را ضعیف عنوان کرد و گفت: مشوق‌های ازدواج ما محدود می‌شود به یک وام ازدواج که آن هم مصیبت‌های خاص خود را دارد. مسئله مشوق‌ها بسیار مهم است. مجلس یازدهم و کمیسیون اجتماعی مجلس باید طرح‌های تخصصی در زمینه آسان‌سازی ازدواج را تسریع کند.

سرمدی با بیان اینکه «باید کاری کنیم که خانواده‌ها داشتن سه فرزند را برای آسایش خود و جامعه ایران مد نظر قرار دهند» گفت: با توجه به چالش‌های اقتصادی روز جامعه‌ ما، معتقدم که وضعیت بد اقتصادی و عدم امکان شرایط زندگی مناسب برای فرزندان از علت‌های مهم عدم اشتیاق به فرزندآوری است. مسائل اقتصادی بیشتر از مسائل فرهنگی تاثیرگذار است.

نماینده مردم همدان در مجلس در پایان اظهار کرد: نظر من این است که اگر فرزندآوری رونق پیدا کند، جامعه جوان‌تری خواهیم داشت و با توجه به پویایی جوانان می‌توانیم از حضور فعال آنها در عرصه اقتصادی به نفع جامعه استفاده کنیم. جمعیت جوان بیشتر، منجر به شرایط اقتصادی بهتر می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سیاست افزایش جمعیت فرزندآوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۱۶۱۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانک تجارت در فروردین ۱۴۰۳ جمعا ۱۶۹۸ فقره وام ازدواج و فرزندآوری پرداخت کرد

به گزارش گروه بازار خبرگزاری علم و فناوری آنا، این بانک در راستای عمل به مسئولیت‌های اجتماعی و حرفه‌ای خود در فروردین ماه سال جاری، به‌صورت حضوری از طریق شعب خود در سراسر کشور و از طریق اپلیکیشن باجت به‌صورت کاملا غیرحضوری، جمعا تعداد ۴۶۸ فقره وام ازدواج به متقاضیان و واجدین شرایط پرداخت کرد.

بانک تجارت همچنین با هدف اجرای قانون فرزندآوری، از ابتدای سال تا پایان فروردین ماه، ۱۲۳۰ فقره تسهیلات فرزندآوری پرداخت کرد؛ این در شرایطی است که این بانک در سال ۱۴۰۲ با اعطای ۹۵ هزار و ۱۸۱ فقره تسهیلات ازدواج و ۸۹ هزار و ۵۳۴ فقره تسهیلات فرزندآوری از جوانان ایرانی حمایت کرد.

اپلیکیشن باجت بانک تجارت این امکان را در اختیار مشتریان قرار داده تا بتوانند تمامی خدمات بانکی مورد نیاز خود، از افتتاح حساب و معرفی ضامن تا دریافت تسهیلات و پرداخت اقساط را به‌صورت کاملا غیرحضوری به انجام رسانند. این اپلیکیشن کاربردی به‌ویژه دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج را برای جوانان ایرانی تا حد قابل توجهی تسهیل کرده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کارگر باید لذت آسایش و رفاه را در کنار خانواده خود تجربه کند
  • جزئیات تسیهلات ازدواج و فرزندآوری
  • کارگر باید لذت آسایش و رفاه را در کنار اعضای خانواده تجربه کند/ ضرورت نهادینه شدن «فرهنگ کار» در جامعه
  • کارگر باید لذت آسایش و رفاه در کنار اعضای خانواده را تجربه کند
  • کارگر باید لذت آسایش و رفاه را در کنار اعضای خانواده تجربه کند
  • بانک تجارت در فروردین ۱۴۰۳ جمعا ۱۶۹۸ فقره وام ازدواج و فرزندآوری پرداخت کرد
  • بانک تجارت در فروردین 1403 جمعا 1698 فقره وام ازدواج و فرزندآوری پرداخت کرد
  • دیر پدری و دیر مادری؛ خطر گسست نسلی!
  • رویداد جامعه پرداز با هدف هم افزایی کنشگران حوزه زن، خانواده و فرزندآوری
  • حفظ کیان خانواده سلامت جامعه را ارتقا می‌دهد